Inlägg från: MrsHelgesson |Visa alla inlägg
  • MrsHelgesson

December Bebis 2010 :)

Har tagit två alvedon mot värken så förhoppningsvis försvinner smärtan snart. Hoppas på en god natts sömn. Bebisen trycker just nu på en nerv och det är ganska smärtsamt det också.

• MrsHelgesson

Usch, inatt har det varit jobbigt. Det känns bättre nu men jag har fortfarande ont nere i magen och bak i ryggen. Barnet ligger och trycker så det är nog därför jag har så ont.

• MrsHelgesson

Har haft riktigt plågsamma lågt sittande magsmärtor till och från sen i natt. Ringa förlossningen eller akuten? Det känns som att mina tarmar har hamnat i kläm. Jag har ont i magen hela tiden, men ibland tilltar smärtan och det blir olidligt. Det känns även i ryggen och det trycker mot ändtarmen. Det känns inte som när man ska föda barn, det känns som att jag är förstoppad vilket jag inte tror att jag är. Var till och med på toaletten två gånger igår för ovanlighetens skull.

• MrsHelgesson

Åkte in till förlossningen igår med, andra gången denna veckan. Hade mycket jobbiga magsmärtor som visade sig bero på att bebisens huvud ligger så långt ner det bara kan. Huvudet är pyttelite ruckbart men läkaren sa att det i stort sätt var fixerat. Fick åka hem med Dexofen som faktiskt hjälpte väldigt mycket mot smärtan men den kom tillbaka under kvällen. Lyckades ändå sova gott inatt, vilket jag inte har gjort sen natten till onsdagen. Bebisen har varit väldigt lugnat ner sig en hel del de senaste dagarna, men den är ju inte helt stilla alltid. Idag har det gått 36 fulla veckor.

• MrsHelgesson

Det har varit lugnt sen i lördags, har inte haft så extremt ont som jag hade under några dagar förra veckan. Nu är det ny vecka så vi får se hur jag mår framöver. Igår upplevde jag att jag hade mycket sammandragningar men de gjorde inte så värst ont. Bebisen är ovanligt lugn nuförtiden, den rör sig inte så mycket som den har gjort tidigare. Huvudet känns fixerat då det inte har rört sig något sen i lördags. Den molande värken kommer och går. Igår var jag lite dålig i magen men det kan bero på att jag inte har tagit järntabletter på en vecka.

• MrsHelgesson

Någon som vet vad som påverkar livmodertappen så att den utplånas? Det var 2,5 cm kvar i lördags.

• MrsHelgesson

Vad obehagligt det är när det trycker mot ändtarmen ibland, känns lite äckligt.

• MrsHelgesson
    delifi2 skrev 2010-11-08 17:02:56 följande:
    ABSOLUT inte!!!! jisses ursäkta men vad tänker du med, det spelar ingen roll om han tvättar händer ellr har handksar på sig, det är ett stor NEJ!!! Mannen känner inte till ett underliv såvida han inte är gynekolog, fasen det kan vara livsfarligt för bebisen.
    Tänk om han tar hål på hinnorna?! vad händer då? Jo bebisen kan komma för snabbt, navelsträngen kan komma i kläm, han vet int ehur han ska göra när allt vatten går när han har handen där.  Jag som har jobbat på specBB blir riktigt förskräckt när jag ser vad du skriver och ger får "råd", har du en aning om vad du ger för "råd" tänker du på konsekvenserna.

Det man kan göra för att tappen ska utplånas och som mannen kan hjälpa till med är färdknäppen isf. Det är värkar som gör så att tappen plånas ut.
    Hinnsvepning låter inte som något bra alternativ nej, alldeles för farligt. Kan sammandragningar också påverka livmodertappen? Får ju sammandragningar lite då och då.
  • MrsHelgesson

Men varje sammandragning påverkar väl inte tappen? Det finns väl ingen säkerhet att de gör det? Jag hoppas i alla fall att den utplånas snart.

• MrsHelgesson

Sägs det inte att man brukar bli sämre i magen dagarna innan förlossningen? Jag tömde verkligen hela min tarm i söndags. Igår var samma sak. Mina flytningar har blivit värre och luktar mer.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)