Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Nu är jag förresten 40 % in i graviditeten! WOHOOO! Snart halvvägs Kommer ihåg när jag tyckte det var ballt att jag kommit 15 % osv

• Momalicious

Jag dör. Min käre man är ju brandman och han har jour denna veckan. Halv tre gick det larm men han vaknade inte pga att han sov med musik i öronen. Han fattade dessutom inte att jag var seriös när jag sa att det gick larm. Gosh. Ursäkta att jag är ohövlig och inte svarar nu men är alldeles för trött.

• Momalicious
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-16 08:00:47 följande:
    Överviktig vet ajg inte om jag är hehe bim normal på en kvinna enligt läkaren hehe och jag är 164 vägde 65kg innan jag blev gravid nu väger jag 73,3
    Haha nej det menar jag verkligen inte, men om du tänker såhär: tjocka människor har ju en ökat vikt och det blir därför extra jobbigt för leder att bära upp alla extrakilon. Samma sak om man går upp i vikt när man är gravid. Man kanske går upp snabbare än man skulle gjort om man bara lagt på sig lite och därför blir lederna ännu mer chockade och hinner inte anpassa sig alls bra.

Min teori
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-16 08:15:26 följande:
    Ju e jag piss piss piss ARG!!!!!!
    Vet inte om ni tycker jag överdriver men fan inte detta är inget med hormoner att göra !!!!!!!!
    Ebba ja hon är från min sida från en annan man har inte med detta o göra men att ni vet och amadeus är från sambon som föddes 08 denna lilla skit vi har i magen är från sambon en 10:a och JA NU SKA HANS MAMMA LÄGGA SIG I !!!!!!!
    Jag hade en dröm en dröm som blev till verklighet jag ville ha 3 barn innan 30 och ja det lyckades jag med jag fick ett MA i 15 dec 09 och det var i vecka 8+ och det var JOBBIGT den hade redan dött i vecka 4 så det var riktigt hämskt mitt liv gick i samman !!
    Sen blev vi överraskade av att jag blev gravid så fort igen efter mensen 10 mars.
    Han mamma blev glad men ändå (jaha hur många barn ska ni ha) HALLÅ DETTA ÄR INGET DU SKA LÄGGA DIG I PÅ TÄNKTE JAG men sa det inte.
    Sambon och jag har kommit fram till 5 barn men vi får se hur det blir och sen har jag tänkt på 4 barn men den fjärde få komma ca vid 33-34år en sladdis
    Men igår kom sambon hem och så helt plötsligt från IGENSTANS säger han till mig
    ''KAN INTE DU TA SPIRAL'' va säger ajg och tittar på honom och tänker vad fan får du det ifrån ??!!!
    Och frågar honom sen detta..
    Och han säger ''Ja jag bara undrade då du inte kan ta P-piller'' piller jhar jag haft innan men jag orkade inte med dom skiten..och jag har ALDRIG någonsin lurat honom utan vi har pratat om barn och jag fick bli gravid.
    Men nu e han mamma en FITTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Om jag inte tar SPIRAL så kommer hon att KASTRERA sin son ALLTSÅ MIN SAMBO bra för att hon inte vill att jag ska bli gravid och hon tycker att jag ska lugna NER MIG och inte skaffa mer barn !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    VAD FAN HAR FITTAN MED DETTA ATT GÖRA ????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    nu e jag så jävla förbannad man gör inte så man säger inte då hon ska inte lägga sig i vad jag o sambon gör !!!
    Sen bestämmer hon om att vi INTE SKA GIFTA OSS
    Hon vill att vi ska bvara tillsammans och hon sa allt var mitt fel när jag blev gravd med ebba då hon inte var hans och att jag skulle göra abort 05 hon hon tyckte att jag förstörde hans LIV !!!
    Nu e ebba allt för henne och henns RIKTIGA barnbarn amadeus betyder INGENTING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Din sambo verkar ju vara en liten morsgris som inte vågar tycka annorlunda. Tala om för honom, och varför inte din svärmor också, att det är ert liv och inte hennes och att hon inte har nåt att säga till om när det gäller ert förhållande. Klart att alla människor har åsikter, men alla säger det inte högt och alla tror inte att de kan bestämma över människor.
    Jaya skrev 2010-07-16 08:20:18 följande:
    hej alla! tiden bara flyger fram för oss! hoppas ni får en underbar helg. sambon och jag ska till ikea en runda, nu vill vi handla lite efter rul !
    Åhå, härligt! Gjorde en ikea-inköpslista igår med saker vi vill ha från IKEA, eller om vi hittar exakt samma sak billigare på typ Ullared, men det lär vi inte gör med t.ex. skötbordet osv. Så kul!
  • Momalicious
    Emelle skrev 2010-07-16 10:50:54 följande:
    Nu packar vi väskorna och korgarna och drar till stranden. har nog aldrig badat så mycket som den här sommaren.
    Ikväll har inte J någon träning heller, vilket innebär bad hela dagen, grill ikväll med kallt vitt (alkoholfritt för mig of course) vin ikväll och tillsammans hela dagen!! I like!

Gott alkoholfria tips önskas gärna.
    Min favvo so far är FRE, vitt vin!!
    Men säg gärna fler alternativ...men inte röd vin dock
    Chapel Hill Sparkling Collection Doux. Det är det enda jag testat men jag tycker det är skiiiiitgott. Dock är jag en såndär som gillar lite sötare viner och gärna dricker Asti när jag är ogravid så gillar man torra viner så är detta nog inte att rekomendera. Dock INTE lika sött som Asti!
  • Momalicious
    Stefanie skrev 2010-07-16 02:17:19 följande:
    Hej!

Tror inte att jag skrivit något i den här tråden, men väntar också en liten i December och har läst lite i den här tråden på sistone!

Jag behöver också springa upp och kissa flera gånger varje natt, minst var tredje timme brukar det bli, oftast varannan. Jag tänkte också att det beror på att blåsan får mindre plats när bebisen får mer och det gör det säkert också. Men jag har också läst att barnet i veckan 15-16 någonting ligger i 300 ml fostervatten och barnet kissar i det var 45:e minut. När bebisen kissat måste vattnet bytas ut (och mängden fostervatten ökar såklart allt eftersom). Om kroppen ska byta ut fostervatten tar jag för givet att vi måste kissa ut det förr eller senare!

Läste också att anledningen till att många blir hungrigare i den här perioden är att bebisen börjar samla på sig fett. Jag måste äta varannan timme nu, förut var det för att jag blev illamående annars. Nu blir jag hungrig så att det känns som att jag ska dö om jag inte får i mig något på en gång...

Vattnet byts ju inte ut varje gång bebis kissar eftersom det står på alla sidor/i alla böcker jag har att det inte är någon fara att bebis dricker sitt kiss igen eftersom det är fritt från bakterier.

Välkommen hit iaf!

• Momalicious

Blö, jag har haft lite förvärkar idag. Undrar hur riktiga värkar känns.. Detta kändes inget egentigen, mer än lite obehagligt men det var nog för att det blev så hårt. Ja ja, jag vet inte. Helt säker på att det var förvärkar iaf.

Är helt slut efter en dag på stranden nu så ska vila mig lite. Har en förvärk nu igen. Störigt!

• Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-07-16 20:53:57 följande:
    Hähä. Nu har jag vågat lägga in två bilder. Diggar mina rosa ränder ^^ Har bara gått upp 2 kg, men ser ut som om 10 kg på något sätt lagt sig om magen.
    Så tyckte jag med, att varför ska jag ta bild när jag ändå är tjock så det inte syns. Men, tji fick jag för även om jag inte direkt ser det själv så har jag växt som TUSAN! Ska in och kika strax!
  • Momalicious

ALLTSÅ DET ÄR INTE SANT!
    Alldeles nyss gick det larm IGEN. Och den här gången var det brand så det kan ju ta hur jävla länge som helst. Får ju bara vaga beskrivningar på sökaren så allt jag hörde var i princip "brand utomhus" och där det brann då. Blö.
    Så, jag är ensam precis när vi skulle ha lite myskväll med alkoholfritt vin och fira hans semester. Tji fick vi.
    Men men, nu får vi maaassa pengar som är trevliga, men ändå.

Hoppas dock att det inte är så allvarligt. Tror bara de drog sambons station och de körde ut mot branden utan sirener med bara blåljus och de har ju sirener om det är allvarligt. Så, hoppas på det bästa nu!

Brandmän är sexiga i teorin, det är dock mindre sexigt med jour och när det alltid går larm på den absolut sämsta tidpunkten, typ när man ska äta, ha sex, eller nåt annat.

• Momalicious
    wildahallon skrev 2010-07-17 08:50:34 följande:

Nu har jag och sambon enats om vad Grodan ska heta, och det blir nog Dylan :)
    Tycker ni det låter finnnnt? :)Glad

Ja, jag tycker det är skitfint men det är också ett av våra namnförslag om det blir en kille ;) Kan väl även tillägga att jag har ett utländskt efternamn vilket gör att det låter "Normalt" jämfört med om man skulle heta typ svensson, som Emelle säger. Men vi får se, vi har mängder med förslag haha.
    Stoce skrev 2010-07-17 09:34:51 följande:
    Kan tänka mig att jourjobb inte är någon hjödare alls, dessutom ett jobb som brandman där man måste studsa upp och befinna sig på platsen på studs kan nog "döda" många mysstunder.... tur det ger pengar i alla fall
    Nej verkligen inte. Som tur är så är det ju bara deltidsbrandmän här vilket innebär en veckas jour i månaden och det känns helt okej. Min käre man har dessutom önskeschema så de har inte fulla veckor måndag-måndag utan enskilda dagar här och där vilket är bättre. Bara på semestern de har en vecka i stöten :) Men ja, pengarna är INTE fel!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)