Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Karttikeya skrev 2010-07-15 16:18:52 följande:
    Haha ja. Jag vill också bli barnmorska.. Ska påbörja fjärde terminen på sjuksköterskeprogrammet till hösten Glad

När börjar du läsa då? ^^ Och var ska du söka in?
    Jadu, nån gång efter bebis. Skolan var supersmart och glömde skicka in mitt slutbetyg till antagningen nu så jag blev struken från allt. Gjorde ju inget eftersom jag ändå inte tänkt påbörja nåt utan mest var intresserad över hur det gick. Ska söka till både trollhättan och gbg när det väl är dags. Vart pluggar du?
  • Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-07-15 16:24:20 följande:
    Högskolan Väst, Trollhättan. Jag trivs med både studiesätt och skola. Sen finns det väl för och nackdelar med allt.. I Göteborg har jag hört att dom har mycket mer på engelska, föreläsningar och material osv. I Trollhättan får man snabbt komma ut på praktik. I höst ska vi praktisera först 7 veckor på sjukhus, sedan 3 veckor inom psykiatrin. Det återstår ju dock att se hur länge jag kan gå hihi.
    Ja, så är det ju med allt. Men hur är studierna upplagda? Pluggar ni flera ämnen och tentar samtidigt eller kör ni plugga ett ämne sen tenta? Det känns som det bästa sättet tycker jag, att gå upp helt i ett ämne och sedan vara färdig med det.
  • Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-07-15 16:51:39 följande:
    Ja det är ett ämne i taget, jag tycker också det är bäst att göra så. Glad Så slipper man ha allt i huvudet samtidigt, haha.
    Åh så bra! Det lutar mest åt trollhättan. Det är dessutom lättast att komma in där så då är det ju bra om det är så som jag vill Solig
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-15 15:41:25 följande:
    majmamman fy fan alltså jag blir så less på idioter som jobbar med detta men är så spydiga av sig som fan  men hoppas du får en bättre tid och en bättre bm att titta tillsammans med bebisen.
    Måste bara fråga hade du och MRT samma ??

Sambon klarade körkortet
    Och idag är jag i vecka 18 yess !!!
    Glömde skriva grattis ju! GRATTIS! Gud så skönt!
    Förhoppningsvis går det lika bra för mig. Ska ju göra intensivkurs i slutet av september/början av oktober = väldigt gravid Magda Kommer vara i vecka 26-27 då och sen blir det ju några veckor innan själva uppkörningen men det ska gå bra. Jag behöver ju bara sitta i en bil och förhoppningsvis så lär det väl inte vara till min nackdel att jag är gravid.
    Emelle skrev 2010-07-15 18:29:25 följande:
    Men vad är det jag läser. Fyyy vad hemskt med era RUL idag ni som fått dåligt mottagande. Kräv ett nytt, herregud!

Majmamman08- Vem hade du? Vi längtar ju som tusan efter vårt RUL på Måndag. Kankse kan vara nbra att förbereda sig om vi ska till samma bm som du... kommer inte ihåg om vi skulle till samma.

Är ju i vecka 18 idag!! Tiden går så fort. Bebisen sparkar på jag känner den varje dag nu vilket känns tryggt.
    Ser allt ut på RUL på Måndag ska vi börja handla saker då...
    Sitter och tänker på hur oroliga de flesta av oss var i början av våra graviditeter, och kommer så väl ihåg hur du pratade om ditt MA. Är SÅÅ glad för din skull, att du har en liten där inne som sparkar på för glatta livet! Solig
  • Momalicious
    Emelle skrev 2010-07-15 18:52:24 följande:
    Tack
    Ja fram tills nu har jag inte riktigt kunna glädja mig åt detta som så många andra här i tråden. Jag är ju MINST lika glad som er, om inte mer. Men rädslan att mista ännu en graviditet har varit större än glädjen. nu känns det bättre, men bra NUPP och sprakr varje dag. Men det är inte för inte som jag inte hört till de som skrivit mest här i tråden. Hoppas jag kommer bli mer och mer aktiv nu efter RUL som känns som ett av de viktiga stegen att sluta oroa sig och börja känna endast förväntan och glädje!
    Jag förstår det. Eller, jag tror jag kan föreställa mig snarare. Jag hoppas du kan få slippa den värsta oron och bara njuta. Lite oro känner nog de flesta och det är ju inte så konstigt!
    Men ni kommer få en fantastiskt fin liten bebis i december och den kommer vara perfekt, för det kommer alla våra små vara. De finaste bebisarna i världen helt enkelt!
    Emelle skrev 2010-07-15 18:53:22 följande:
    Lycka till med körkortet också såklaArt!!
    Tack kära du
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-15 18:57:48 följande:
    Moma:
    Tack gumman så mkt ja du kommer vara höggravid magda haha men se till att ha grav bälte när du kör bil det blir bättre för magen då oxå
    Detta ska vi skaffa till MIG nu när vi får en bil hehe finns tag på alla baby butiker

Emelie:
    hehe vi 2 är i vecka 18 idag HURRA för oss

Nu måste jag fråga alla gäller er alla hoppas någon svarar och gör mig TRYGG !!!
    Igår började detta när jag var på jobbet och ja ''stressade'' jobbar ju på ett äldreboende ..
    Alltså jag började få piss ont i ryggen som värk i ryggen och molande värk i magen det vara llt mer jobbbigare och försvan sen efter några timmar när jag sen fått ta det lugnt.
    Sen började jag få hål aj som om man druckit massa massa vatten och ska gå ''fort'' men nu handlade detta inte om detta utan det bara kom har haft det innan med sonen 08 men det var väl normalt sa bm då ..
    Och idag har jag haft MOLANDE värk och lite som sitter i ryggen med vad är detta ??
    Vi hade också en VILD sex igår så jag hoppas inte det var något farligt men kan inte råka över att ajg är så kåt nu herregud det ända jag tänker på är just hahaha ja ni vet
    Så bebisen blev väl också mörbultad igår när den gav mig VÄRSTA sparken från hjärtat sin hahaha
    Men ska jag vara orolig ?? det e bara 1 vecka kvar från o med imon när vi ska se Anonymisen ..
    Ja jag ska skaffa det tänkte jag. Inte så skönt att trycka ner bältet under magen varje gång man åker bil. Inte lika säkert heller för den delen. Höll på att vinna en auktion på tradera för bältet men glömde av tiden så jag förlorade det Rynkar på näsan 
  • Momalicious
    ÄlskarNova skrev 2010-07-15 19:42:31 följande:
    Hjärta Är så glad idag! Har fått se min lilla gullepojk i magen idag! JA, det är en liten POJKE! Hjärta
    Allt var som det ska och han viftade mkt med sina små händer och ville sutta på tummen. 
    Hade världens gulligaste BM som var supertrevlig och visade läänge alla delar.

Tycker synd om er som blivit så dåligt bemötta på RUL!  
    GRATTIS! Nu har jag gissat rätt på kille i alla fall, får se om förlossningsdatumet stämmer. ÅÅHÅ VILL OCKSÅ VETA KÖN PÅ RUL!

Ska studera ultraljudsbilder på kön från vecka 19 och se om jag kan lista ut själv vad det är på RUL haha
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-15 19:44:16 följande:
    åååååh HÄRLIGT o grattis till en TILL KILLE på denna tråd haha undra hur många det är nu
    Ja, jag tror inte det är nån som vet att det ska bli en tjej än va? Alla som tagit reda på könet har fått pojke som besked vad jag kommer ihåg.
  • Momalicious
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-15 19:50:18 följande:
    väntade du flicka ?
    Ingen aning, inte gjort RUL än. Eller, jag kommer ju inte få veta på RUL haha. Men jag vet inte vad vi får, får veta i slutet av augusti, början av september när vi ska göra könsul :)
  • Momalicious
    MajMamman08 skrev 2010-07-15 20:50:14 följande:
    Ja vem hade jag?? inte en aning....bitterfittan kunde inte ens ta i hand och presentera sig själv..så inte en aning om vad hon hette, o iinte ville ja fråga heller,står väl i journalen sen, så henna ska jag ALDRIG mer ha!!!!

Ne ja ska ringa i morron o kräva ett nytt lixom,ett som man är glad när man kommer ut därifrån o inte ledsen! Hon vi hade vid nupp:et va ju hur gullig o go som helst,tog sig verkligen tid o svarade på det man frågade m,m!
    sådan skillnad,tänk om man fått en sådan go!! Ne detta förstörde så himla dant ens lycka,kan knappt vara glad att bebis mår bra för hon va så jävla otrevlig!
    och min sambo tilltalade hon inte ens! han existerande inte i hennes värld!
    så sjukt besviken och så ska det verklige inte va el gå till!!!
    va då inte kan se kön i v 19???hur kommer de sig då att alla andra får de??
    Ja det är väldigt konstigt. Finns ju flera som fått veta kön mycket tidigare än så, även om det är mer osäkert i typ vecka 15. Men nu är det ju inga problem. Hoppas hoppas du får ny tid, tycker jag verkligen du borde få!
  • Momalicious
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-15 20:55:13 följande:
    Tänkte fråga en sak men det e nog omöjligt :-O attså när man e gravid kan ens knä ta detta på stryck ?? alltså när jag går tar det på belastning det gör ont i min vänstra knä och jag har som jävla smärta där det gör verkligen ont och jag har inte smällt till eller så men kan man vara så tung att det blir så ??
    Ja det är nog inte omöjligt. Riktigt överviktiga människor har ju ofta problem med bland annat knäna pga den extra belastningen.
  • Momalicious
    Emelle skrev 2010-07-16 00:14:10 följande:
    Måste bara säga att mitt tangent bord inte är riktigt som det ska. därav misade stora bokstäver, dubbla bokstäver och skit. Jag stör själv ihjäl mig när det är mycket felskrivningar i texter och stör mig alltså på mig själv nu och vill bara säga att det INTE är mitt fel
    Nej du, jag kan inte acceptera det här, du får komma tillbaka när ditt tangentbord funkar igen
  • Momalicious

Hittade nån sida som handlar om att man ska försöka tillverka ett speciellt kön när man jobbar på bebis. Gud alltså. Okej, fanns massa olika "knep" på att få pojke/flicka och det är väl fine men alltså, forumet var helt koko. Typ STORA trådar om hur folk satt och grät och inte visste om dom kunde älska barnet för att de fått veta att de får en pojke t.ex. HERREGUD. Man måste väl ändå inse att det är typ lika stor sannolik för de båda könen?

Klart man kan bli besviken om man hoppas på ett speciellt kön eller är inställd på ett eller annat, men att typ vilja göra abort och tro att man inte kan älska barnet, nej det fattar jag inte.

Förresten! Jag har blivit helt GALET kissenödig. Var det i början med men sen lugnade det sig och jag blev relativt normal igen, men nu måste jag gå upp MINST fyra gånger på natten för att kissa och oftast är det kanske 6-7 gånger. Antar att det är för att barnet blir större och det börjar trycka på blåsan nu?

Svar på tråden December Bebis 2010 :)