Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2010-08-07 22:21:36 följande:
    Jag förstår att ni har det jobbigt ni som har arbeten, och särskilt ni som jobbar inom vården. Puh, det var ju jobbigt för kroppen vissa dagar som ogravid så förstår verkligen att det tar på era kroppar nu!
    Jag vaggar fram redan nu, men försöker att gå så normalt som möjligt eftersom jag hört att det inte är bra att vagga fram. 

Nu har dessutom magen blivit helt fast liksom. Inte tänkt på det innan men nu är den liksom "hård", som om jag inte har något fett haha. Trevligt! Får bli magbild imorgon, tror den växt en del sen sist!
    Bebis gillar även att ligga och trycka ut ryggen hårt mot min mage. Det är kul, då känner jag precis var den är och hela den, så idag fick sambon och mamma känna på när den gjorde det. Känner inte jättetydligt utanpå mer än att det är hårdare än överallt annars, men eftersom man inte känner sparkarna utanpå än så var det kul!

Ja jag brukar inte klaga men det är tufft...
    ondar skrev 2010-08-08 06:17:51 följande:
    Usch din stackare:(, hoppas du  kan få vila snart då {#emotions_dlg.flower}

---

Jag ska till BM den 19 så ska prata med henne om det lite grann, som det ser ut nu får man sitta med benen högt så fort jag inte jobbar eller rastar hunden för att inte svullna upp och då inte kunna gå.
    Ryggen värker så fort jag inte har ryggstöd och foglossningen blir knappast bättre. Ändå vet jag att jag inte har det så jobbigt som många andra har det men det är verkligen tillräckligt. Uppepå allt tycker jag att jag bara är arg o ledsen hela tiden, inte mycket känns bra och är tom mer gnällig än nånsin. Tror det e för att man inte orkar med nåt just när kroppen värker o bråkar.

En arbetskamrat är sjukskriven i iaf en vecka nu i sin grav, hon ska ha september, låg på sjukhus några dagar o sånt, tycker det e hemskt att man ska behöva slita ut sig helt innan man får gå hem.
    Förra året var det en som hade sån hemsk foglossning att hon trillade omkull o bara skrek, ändå tog det lång tid innan hon gick hem,ena läkaren tyckte nämligen att det e sånt vi kvinnor får taSkrikandes
    Ja hoppas verkligen att vi slipper bli så dåliga.

Moma: Låter jättemysigt att de har fått känna bebis! Min Litens sparkar känns på utsidan men hittills har ingen annan än jag känt. Dock har jag nog hittills inte kunnat lokalisera hela den så som du görHjärta

Jag ska kanske träffa Pappan idag, första gången sen RUL för en månad sen så han har inte sett bebismage eller nåt, hoppas att bebis kan sparka lite åt honom, det kan han behöva tror jag:). Han nämnde nåt om att träffa hans mamma också, så kommer nog va väldigt nervös sen efter jobbet :S
    Gör det & sprid vidare din info

tack gumman{#emotions_dlg.flower}

Hur gick det med pappan?
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    Emelle skrev 2010-08-08 19:37:01 följande:
    Gud vad ni handlar!
    Vi har en hel del kläder och har ju bestämt oss för vagn men inte beställt ännu.
    Ska få låna babysitter och babygym men det är ju en hel del som fortfarande måste inskaffas!
    Ska sätta oss och göra en lista...
    November går ju åt till julklappar osv och nu är det ju semesterpengar som man snabbt gör av med så Septemer/oktober bli ju våra bebis-shoppa månader

Någon annan som inte "gillar" sin gravidkropp?
    Känns ju lite tabu, och trots att jag älskar min bebis och hon är såå planerad och efterlängtad och det är det mysigaste som finns när hon boffar och sprkar därinne så kan jag inte riktigt med det här att gå upp i vikt, större rumpa, ingen midja och hur man orkar mindre, fogar som bråkar och inte kan man ha något som passar bra i klädväg, inte känna sig så där riktigt snygg någonsin...allra minst avklädd! Nu har jag ju en superfin sambo (som är vältränad som få :-/) som ger komplimager dagen lång och som gosar och pratar med magen...men jag kan liksom inte riktigt med det endå...

Jaja, nu fick jag gnälla av mig lite. Är jag ensam om att känna så här?
    VERKLIGEN INTE!!!!!

& jag har precis som du en underbar sambon som berättar hur vacker och attraktiv jag är....men jag känner mej bara som en flodhäst....
    MajMamman08 skrev 2010-08-08 21:28:17 följande:
    Förstår hur du känner,känner likadant!! Me första kände ja inte de förrän mer i slutet o nu med andra,redan nu
    Förvånad.
    Lite mer rumpa skulle inte skada här,haha! Däremot e ja inte så glad åt mina jätte boobs ja fått,stora o tunga o inget sitter fint på en...blä! Oh ja midjan e ju inte så skoj...man känner sig klumpig o svullen!
    Va hos BM i torsdags o fick en smärre chock när ja vägde mig... har alltså gått upp 5 kg! Buuhu!
    Vet de e helt normalt,men de känns ändå,man ska ju gå ner de där kilona me!
    Går in i v 23 i morron
    5 KGFörvånad
    Jag vägde mej i fredags & hade gått upp 16kg från inskrivningen & är i v 22+5 idag....
  • Trollungarnasmamma
    MajMamman08 skrev 2010-08-09 09:55:18 följande:
    Ja det va en del Men då kanske du inte går upp mer sen utan står still på vågen hihi!
    ja, har ätit kortison hela grav med så det gör sitt....är svullen överrallt....men jag ät enorm & inte kommer det bli bättre förrens jag slutar med kortisonet....
    MajMamman08 skrev 2010-08-09 10:03:30 följande:
    Idag är jag ledig o Sambon har precis kört i väg sonen till sin morfar. Han ska sova där för första gången,(de bor 13 mil bort). E så nervös o saknar honom redan så mitt hjärta nästan blöder...lilla skrutten! Tänk om han e jätte rädd o ledsen,e inte så jätte lätt o åka o hämta direkt mitt i natten! Snyft!
    Men de kommer nog gå bra" peppar,peppar". Han älskar sin morfar o han e super me Wille.

Vi ska nämligen renovera som idioter nu när ja e ledig så vi får lite gjort....ligger redan efter enligt tidsschemat,
    köket kommer idag o vi har inte ens målatFörvånad. Va tvugna o slita ner all tapet o spackla o slipa o spackla o slipa som tar sån grymt lång tid. Hade vi inte behövt de hade allt varit klart nu. Ja sen e de ju miljoner andra saker som ska hinnas med. Men prio e kök o sen måla trappan, o slipa ek parketten, sen får man ta resten lite då o då!
    Går ju bo där åtminstone då.

Fy de e kämpigt nu, renovera,vara gravid med foglossning,jobba nästan 100%,hinna med Wille. E helt slut i bollen! Ska bli sååååååååå underbart skönt när allt e klart o man kan njuta!

Nepp dax o åka till huset o få något gjort
    Ha de så fint så länge tjejer=)
    Oj, ja ta det lugnt!!!
    blade skrev 2010-08-09 13:12:27 följande:
    Hej tjejer!

Att bero på föräldragrupper, mammayoga, profylaxkurser osv osv. Tänkte höra om någon av er går hos BB Stockholms BM? Tänkte det vore kul att träffa några "bekanta ansikten" i just någon av de grupperna =)

Börjar undra hur länge man ska orka jobba. Har ju bara gått halva vägen och jag hade hoppats på att kunna jobba till två veckor innan BF, men känner att det nog inte kommer vara hållbart. Har en del lyft i jobbet, en massa gå och skumma tider. Är färdig att somna här och nu och klockan är 13:10 (!). Fortsätter ryggen så här kommer jag grina innan dagen är slut...Vet inte om min ekonomi tål att jag är sjukskriven så länge dock...=/ Hur har ni andra med foglossningar, ubersvullna fötter o annat omys lsöt det med jobb?

Kram på er, tjejor
    Jag jobbade denna helgen & är helt slut...så långa pass klarar jag inte av...ska nog ringa min BM & se om jag kan bli sjukskriven, känner sån press att få ihop mina timmar....
    Mammatilldig skrev 2010-08-09 14:21:50 följande:
    Tänkte medela att jag lever haha
    Hoppas ni alla har det bra flickor
    Denna nick är bara något jag har just nu så att ni vet ajg kommer till gammal nick om 1 mån
    Blev utslängd av en viss människa på Fl men nu vet ajg vem hon är men hon blev utkopplad från Fl hihi
    ja, började fundera vart du tagit vägen....
  • Trollungarnasmamma
    Mammatilldig skrev 2010-08-09 14:56:19 följande:
    jag lämnar er aldrig hehe *Fniss*
    Hur har du det ?
    Rätt tungt & jobbigt....Obestämd ska nog försöka bli sjukskriven snart...
  • Trollungarnasmamma
    Mammatilldig skrev 2010-08-09 14:59:55 följande:
    Fy 17 Rynkar på näsan har du fått svar på varför ?

Själv led jag igår och i förrgår av kraftiga sammandragningar började på morgonen höl i sig en hel dag fråm till läggdags och det var sammadragningar + diarre
    Varför vad??

usch då, tråkigt!
    delifi2 skrev 2010-08-09 15:35:41 följande:
    jag sjukskrev mig så fort jag kände av foglssningen, man MÅSTE lyssna på sin kropp, man kan inte gå omkring med foglossning, och sammandragningar eller ont i ryggen.
    Ni som har såna problem vänd er till eran bm och be att få få en tid till en sjukgymnast.

Vet inte hur det är där ni bor men här så hänger allt samman om man så säger, dvs om jag behöver gå till läkaren under min grav så säger jag till min bm samma med sjukgymnast då skickar hon mig till en sjukgymnast som har det ihop med mvc.

Tänk på att det kan ge bestående men om man inte lyssnra på sin kropp.

Ni som har sd jag hoppas verkligen att ni är hemma och är sjukskivna.

Jag har själv jobbat på neonatla och spec bb så jag har sett många mammor som ska vara duktiga och slitit ut sig, det är tung påfrestning för kroppen att bära på ett nytt liv.
    S skönt för er som känner er bra under grav, det gjorde jag under min första grav sen så de andra 4 så har jag haft foglossning av olika grad.
    Men jag har fått för mej att det är svårt att bli sjukskriven för typ foglossning osv, graviditet är ingen sjukdom säger juh mångaObestämd
  • Trollungarnasmamma
    Jessika82 skrev 2010-08-09 19:53:03 följande:
    Var till bm idag och hon hörde extra ljud på hjärtat så jag fick åka till östra sjukhuset (göteborg) och kolla upp det....
    Det gjorde de med min första med, men efter en extra undersökning var det som det skulle....det kan göra så ibland....
  • Trollungarnasmamma
    Mammatilldig skrev 2010-08-09 20:26:14 följande:
    Tänkte på har dom kommit frm till varför du har så jobbigt som gravid ?
    Blir du sjukskriven helt ?
    Ne, hade inte min vanliga BM sist så vi pratade inte om det så mycket....

Det vet jag inte ännu,men det hoppas jag på isf....Har varit ledig idag & har haft jätte ont nu ikväll....
    Mammatilldig skrev 2010-08-09 20:21:52 följande:
    Tack gumman det var som värsta huset som var ganska ny byggd.
    Köket var allt av ask eller björk ''ljust'' massa yter till skåp och föråd ojojoj och fönster som man kunde se barnen leka ute på framsidan

Toan ja den var allt av kakel golvet och väggen och fönster fanns det och en lång hylla uppe så man kude ställa blommor handdukar osv där uppe

Rummet till alla 3 barnen var stora ''lika stora'' med heltäknings matta på alla rummen + våran rum.

Vardagsrummet var med heltäknings matta med men vi planerar att kanske ta bort detta då barnen spiller ganska mkt och sen bebisen som kommer att spy

Tvätstugan ja den var liten men plats till sätta ihop kläder och tvättmaskin tork tummlare osv ..

Sen bil hus till våran bil och en liten stuga till utomhus leksaker trädgårds saker osv

Inte det minsta 1 min från ebbas dagis hahah hon beöver bara gå ut från tomten för bi ett hus ''grannen'' och sen dagiset
    Medans didos har då bara över våran tomt över vägen till andra huset där var dagmamman
    Härligt härligt!!
  • Trollungarnasmamma
    Jessika82 skrev 2010-08-09 20:36:42 följande:
    det var säkert 4veckor sen förlovningsringen åkte av =(
    Känns knas tycker jag
  • Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-08-09 22:19:00 följande:
    Min förlovningsring är med av. Kan ha på den, men det är inte bekvämt :( massa vätska i mina händer!
    MIn kompis får fortf inte på sin & hon födde i april...men nu har de gift sej & hon har fått ny  Kommer juh typ bli samma här, men känns tomt 
    delifi2 skrev 2010-08-09 23:36:59 följande:

Visst är grav ingen sjukdom men det kan uppkomma sjukdomar när man är gravid :)

som tex foglossning, nu har det blivit lättar att bli sjuksiven för det men som sagt allt hänger på vilken handläggare på fk man har och HUR läkaren skriver i sitt sjukintyg.

Åt för stakr matidag och har magkatarr sån  tur är ingen kraftig men tillräcklig jobbig.

Bebis ligger dessutom jätte konstigt, ligger på stora pulsådern fast jag sitter upp så jag har svårt att andas :(

Ja, jag håller med...har juh en sjuk tarm med som man kanske kan påpeka på nått sätt

Kanske kan gå bra trots allt....
Svar på tråden December Bebis 2010 :)