December Bebis 2010 :)
Momalicious skrev 2010-08-07 22:21:36 följande:
Jag förstår att ni har det jobbigt ni som har arbeten, och särskilt ni som jobbar inom vården. Puh, det var ju jobbigt för kroppen vissa dagar som ogravid så förstår verkligen att det tar på era kroppar nu!Jag vaggar fram redan nu, men försöker att gå så normalt som möjligt eftersom jag hört att det inte är bra att vagga fram.
Nu har dessutom magen blivit helt fast liksom. Inte tänkt på det innan men nu är den liksom "hård", som om jag inte har något fett haha. Trevligt! Får bli magbild imorgon, tror den växt en del sen sist!
Bebis gillar även att ligga och trycka ut ryggen hårt mot min mage. Det är kul, då känner jag precis var den är och hela den, så idag fick sambon och mamma känna på när den gjorde det. Känner inte jättetydligt utanpå mer än att det är hårdare än överallt annars, men eftersom man inte känner sparkarna utanpå än så var det kul!
ondar skrev 2010-08-08 06:17:51 följande:
Usch din stackare:(, hoppas du kan få vila snart då 
---
Jag ska till BM den 19 så ska prata med henne om det lite grann, som det ser ut nu får man sitta med benen högt så fort jag inte jobbar eller rastar hunden för att inte svullna upp och då inte kunna gå.
Ryggen värker så fort jag inte har ryggstöd och foglossningen blir knappast bättre. Ändå vet jag att jag inte har det så jobbigt som många andra har det men det är verkligen tillräckligt. Uppepå allt tycker jag att jag bara är arg o ledsen hela tiden, inte mycket känns bra och är tom mer gnällig än nånsin. Tror det e för att man inte orkar med nåt just när kroppen värker o bråkar.
En arbetskamrat är sjukskriven i iaf en vecka nu i sin grav, hon ska ha september, låg på sjukhus några dagar o sånt, tycker det e hemskt att man ska behöva slita ut sig helt innan man får gå hem.
Förra året var det en som hade sån hemsk foglossning att hon trillade omkull o bara skrek, ändå tog det lång tid innan hon gick hem,ena läkaren tyckte nämligen att det e sånt vi kvinnor får ta

Ja hoppas verkligen att vi slipper bli så dåliga.
Moma: Låter jättemysigt att de har fått känna bebis! Min Litens sparkar känns på utsidan men hittills har ingen annan än jag känt. Dock har jag nog hittills inte kunnat lokalisera hela den så som du gör

Jag ska kanske träffa Pappan idag, första gången sen RUL för en månad sen så han har inte sett bebismage eller nåt, hoppas att bebis kan sparka lite åt honom, det kan han behöva tror jag:). Han nämnde nåt om att träffa hans mamma också, så kommer nog va väldigt nervös sen efter jobbet :S
tack gumman

Hur gick det med pappan?
.
ska nog försöka bli sjukskriven snart...
har du fått svar på varför ?
hur ska detta sluta??