Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

Igår suprisade min sambo mej med konsert juh

Var så trevligt & roligt att se dem, hade tur med vädret med!

Men idag är en skit dag...han är så sur & hjälper inte till med nånting....jag är med deppig juh, så han orkar väl inte mer han heller....men det är han som ska stötta upp mej juh   

inget känns kul nu....

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    MajMamman08 skrev 2010-08-15 21:39:58 följande:
    hihi är han skengravid   Hoppas deppigheten går över...kramizar!
    Ja han börjar påstå det ibland, att VI är gravida, men det är bara när han känner för de Tungan ute
  • Trollungarnasmamma
    Lillkillen skrev 2010-08-15 22:47:09 följande:
    Mamal: Härligt att höra att din mammas saga fick sitt vackra slut till sist =)

MFJG: Vi bor oxå inne i stan - Sthlm. Hade våra funderingar att göra oss av med bilen då vi fick vår son. Pga att det kostar en hel del varje månad....men till slut så kom vi ändå fram till att ha den kvar, så skönt att bara kunna sticka iväg spontant. Samt storhandla och inte behöva passa tider, sen så tjänar man mycket tid oxå = tid är pengar =)

Majmamman: Jag gjorde väldigt många UL med sonen - det var INGEN som nämde att det skulle vara skadligt. Jag tycker du inte ska hålla på å tänka på det. 
    Jag skickade oxå in mitt moderskapsintyg till FK idag - har legat här hemma i nga veckor nu....

Stefanie: Stackare som har sådana sammandragningar - skickar en styrkekram!
    Dessutom säger jag som dem andra - dem svängbara hjulen går att låsa. Personligen skulle jag ALDRIG köpa en vagn med fasta hjul. Gå till en barnvagnsbutik å låt han prova skillnaden!!!!!

Sandragumman: jag är väl ingen typisk person som "boar" men igår kväll då sambon var ute på och jag ar hemma o tyckte synd om mig själv så plockade jag ram sonens urväxta kläder, 2 kartonger. Renasde o gick igenom - ska lägga ut på Tradera det som jag inte vill fortsätta att spara nu när vi vet att det är en lillasyster som kommer.
    Idag fortsatte jag med att knäskura golven här hemma.... har en måttligt stel rygg nu o ömma knän....

Linasmama: Men gumman låter inte alls bra, hoppas du börjar må bättre!!! Styrkekram till dig oxå. 
    Själv kan jag oxå känna mig ganska ensam i graviditeten fastän jag har en sambo.
    Han tar aldrig på min mage spontant eller säger att jag är fin eller vacker. (Dock är jag ju inte det, så det är ändå bra att han inte ljuger...)
    Frågar typ aldrig hur jag mår eller FRÅGAR om jag vill ha fotmassage eller ngt när man ligger i soffan om kvällarna....
    Tur jag har en son som kommer o kramar o pussar magen o säger att han älskar sin lillasyster....dock får hon inte låna/ärva ngt av honom....säger han =)

Min sambo säger iofs att jag är vacker, men det e inget jag tror på, men nått annat gör han inte för mej heller just som "tar hand om mej", fast jag mår skit....
    Stefanie skrev 2010-08-15 23:15:42 följande:
    Lillkillen:
    Tack för styrkekramar och förståelse...

Jag gillar den här tråden mer och mer. Jag har inga andra i närheten av mig som är gravida just nu och då känns det så skönt att titta in här och läsa hur ni har det och kunna skriva av sig lite. Här är det liksom ingen som tröttnar på att läsa om graviditetetsnörderi.

Jag berättade förresten för sa,mbon om vad ni skrivit i tråden om svängbara hjul. Att problemet med backarna inte existerar och att hjulen är låsbara (vilket jag sagt till honom tidigare). Först då förstod jag varför han fått för sig det.

"Men då är det bara framhjulen som är låsbara?"

Puckot. Mitt ganska söta pucko, men ändå. Jag kommer att vinna vagnfajten, jag känner på mig det.

HIhihi ja för bakhjulen e juh redan de tihihihi 1-0 till dej!!
  • Trollungarnasmamma
    ondar skrev 2010-08-16 08:49:14 följande:
    Precis, o i alla böcker så står det överallt om hur planerat barnet är med massa kärlek o omsorg o man känner sig som världens sämsta mamma:/. Ja precis, det där med att ha någon annan som delar det o håller om en, det fattas verkligen.
    Skönt att ni är så förstående här inne:)!

Usch va jobbigt:(, hoppas du får bli lite gladare igen snart *kram*
    Snart är bebisarna här iaf, förhoppningsvis blir ju allt bättre med oss alla dåHjärta

Ja det är tråkigt är det, man känner sej så utanför....men mina barn mår kanon trots att jag var själv ett tag....& du kommer uppskatta din partner mer sen på nått vis.....

ja jag försöker se det som så att det bara är ett tag man mår så här....
    kram tillbaka!!!

ondar skrev 2010-08-16 08:56:48 följande:
    Å va roligt! Jag har helt missat att det blev bestämt med körkort iaf:D:D:D. UNDERBART ju!
    Kram!!

Måste fresten fråga om det här med föräldrapenning..

Pappan ringde nyss igen o så släppte han att det bara är ca tre månader kvar tills bebis är här, grattis tänkte jag:). Vi kom då in på föräldrapenning, och den här killen o jag tänker väldigt olika ibland:)..
    Så han föreslog iaf att han skulle ta ut pappadagar även när han är ledig för det har han läst att man får, "lite extrapengar är ju bra". När jag då sa att han bara har tio dagar och att han borde spara dem så sa han att han ju har sextio.
    Så jag förtydligade mig o sa att han bara har tio dagar som han kan ta ut samtidigt som mig o att det inte är så mkt pengar att tala om så det e bättre att han tar ut dagarna så som det behövs än att se dem som "extrapengar" för så kommer det inte vara.

Då sa han att hans arbetskompis får ut 1200 om dagen, det kan väl inte stämma???
    Skulle han då vara hemma i trettio dagar så skulle ju han ha en _enorm_ pappapenning, Pappan måste väl ha missförstått nånting? Eller har jag det?

Han tyckte dessutom att det då är bättre att han tar ut dagarna som tjänar mer än mig o jag försökte förklara att det är min enda inkomst och att jag behöver ta ut mina mammadagar för att klara _min_ hyra och _mitt o bebisens_ levende. "vi löser det på nåt sätt" var svaret.

Oj vad vi har mkt att prata om till december Drömmer

Han kanske kan få ut 1200 om dagen men då har en braaaaa månadsinkomst, det är juh inkomst baserat....

& ja...ni har nog endel att reda ut, han kanske kan följa med till FK på infon?

• Trollungarnasmamma
    Emelle skrev 2010-08-16 09:34:18 följande:
    NhjärtaD skrev 2010-08-15 21:34:56 följande:
    Igår suprisade min sambo mej med konsert juh

Var så trevligt & roligt att se dem, hade tur med vädret med!

Men idag är en skit dag...han är så sur & hjälper inte till med nånting....jag är med deppig juh, så han orkar väl inte mer han heller....men det är han som ska stötta upp mej juh   

inget känns kul nu....
    Usch, era stackare...
    Förstår att det är tufft nu, jag känner ofta likadant!
    Jag tycker också att det här är den värsta ggn jag varit gravid.
    Nu väntar ju jag iof min fyra, men jag har också sagt att ALdRIG mer nu. Här blir det då ALDRIG fler barn!

Jag har världens finaste sambo som stöttar och hjälper till och allt, men visst är det så att det är VI som är gravida rent fysiskt och dom kan leva (tex fotbollsträna 6 dagar i veckan) helt som vanligt i princip...ORÄTTVIST!
    Skönt att man inte är ensam om att inte mår bra av grav, känns som det ska vara så lyckligt hit & dit & att man inte får känna så här...men jag älskar inte bebis mindre, LÄNGTAR såååå efter den!

Ja mycket orättvist.....
  • Trollungarnasmamma
    ondar skrev 2010-08-16 09:47:12 följande:
    Då är det precis så som jag trodde och har läst mig till:) tack.
    Ska bara få _honom_ att förstå det här också, har upprepat detta i ett halvår nu men det är som att prata med döva öron:). Han ser bara pengars värde känns det som, tänker inte på bebis och bebis bästa.

Är själv skiljsmässobarn så det där om vårdnad vet jag tyvärr lite för väl.
    Vi har redan fått papper till familjerätten från BM och ska dit innan bebis är född just för att fixa allting, jag vill ju att han ska ha halva vårdnaden. Kan man ha en bra pappa i sitt liv så ska man ha det också, jag hade det inte så tycker det känns extra viktigt att mitt egna barn får chansen till det:/
    Mycket bra tänkt!!!! Jag hade velat ha ensam om mina för han gör inte mycket för dem, är nästan bara krabb hela tiden....
    ondar skrev 2010-08-16 09:56:06 följande:
    tackSkämsHjärta. Man hoppas ju bara att allt man gör leder till det bästa också:). Är så himla rädd för att något ska galet och man ska bli ovän med pappan, vi har aldrig någonsin vart det tidigare under de fyra år vi har känt varann men det här är ju också en situation vi aldrig har varit i.
    Ni kommer nog ha era duster, det har man juh i vanliga fall Men huvudsaken är att ni båda tänker på bebis bästa
  • Trollungarnasmamma

Varför envisas jag med att gå 40 min sträckan till dagis endel dagar??

Nu sitter jag juh här & har ont i svanken!! suck suck

• Trollungarnasmamma
    Emelle skrev 2010-08-16 11:57:29 följande:
    Måste bara få säga en sak...
    Jag har ju delad (gemensam) vårdnad till min tre äldsta barn som jag har med mitt ex. han är INTE delaktig alls i dotterns liv och träffar pojkarna ca 4 dygn i månaden.
    Hade jag vetat vad jag et idag skulle jag aldrig velat ha gemensam vårdnad, särskilt inte om vi inte varit i ett förhållande då barnen (barnet) fötts.
    Det är mycket som kan komma till att ändras i ditt och hans  liv i många år framöver och om du väljer att ha ensam vårdnad har ingenting alls att göra med umgänge.
    han kan ha bebisen halva tiden osv trots att du har vårdnaden själv...
    Skulle du dock vilje flytta, byta dagis, lägga till ett efternamn eller byta (om du träffar någon och så småningom gifter dig) på barnet. Känns nog lååångt borta nu, men belive me, det är många år framöver...
    Så kan han lägga sig i ALLT sånt vilket kan vara rktigt jobbigt.
    Självklart finns det jättemånga som har delad vårdnad där allt fungerar kanon, men jag vill bara peka på sakerna som ensam vårdnad kan göra enklare.
    kanske är jag lite "skadad" men jag skulle välja ensam om jag vore du, han är ju fortfarande barnets pappa på papper och i biologin, han har fortfarande samma umgängesrätt, det hör INTE ihop med vårdnaden alls.

Som någon annan sa så verkar du väldigt klok och du kommer ju bli en fantastisk mamma, men jag skulle gärna velat ha hört lite från båda sidaor om jag var i din situation.
    Även om man tänker att allt ska vara rosenrött och fifty/fifty så kasnke inte det alltid är jätteenkelt...

{#emotions_dlg.flower}
    Instämmer till fullo!!!!!
  • Trollungarnasmamma
    Jessika82 skrev 2010-08-16 20:55:46 följande:
    Har nu jobbat första dagen ..... fick samandragnigar efter ca halva dagen ... var tvungen att vara låst på en arbetstation resten av dagen för att orka med ... jobbar på volvo pv och monterar bilar. fick även reda på att det var beordrad övertid på lördag.....
    inget vidare
Svar på tråden December Bebis 2010 :)