Mrs TH skrev 2010-08-19 11:31:16 följande:
Halsbrännan och jag är gamla polare, sen 1 veckan innan + ungefär, jag vaknar varje natt av halsbränna, trots att ajg tar novalucol innan jag somnar, har vatten och novalucol bredvid sängen, novalucol på jobbet, i handväskan, i bilen, i köket och i badrummen. Känner mig som en knarkare med lite stash´s överallt.
Jag måste fråga om någon annan tappar mkt hår? Alltså nu har jag otroligt tjockt hår men jag tappar ändå nävar hår varje dag. Varje gång jag drar handen igenom håret så får jag handen full i hår, börjar bli liiiiite orolig, ska det fortsätta så här i 4 månader till + amning så kommer jag bli flintis.
okej, får se hur illa det blir.....
Jag tappar ingenting när jag gravid, men sen ojojojojojoj......
Momalicious skrev 2010-08-19 11:34:41 följande:
Förstår det! Kul att ha en av varje ju!
Ska kika på dina auktioner! :)
ondar skrev 2010-08-19 11:18:38 följande:
Jaså inte? Jag fick massa papper i vecka tolv, bla en lila, kanske fel att kalla den broschyr egentligen för det är ett vikt A4 papper;) Som heter VÄLKOMMEN TILL BARNMORSKEMOTTAGNINGEN Uddevalla
Finns lite nyttiga nummer till olika ställen, det här schemat för när man går dit och vad man gör där osv.
--
SFmått tog de på mig idag, de börjar från v 24 så vitt jag vet.
Bebishjärtat slog 158slag per minut, lite fort sa BM men inte för fort, hon sa att det är normalt hos väldigt aktiva bebisar- som hos oss när vi springer typ:P
SFmåttet var 27, lite över "normalvärdet" så lite stor för sin vecka men inte onormalt stor:).
Mina järnvärden pratade lite emot varann. Sist hade jag 130 o nu har jag 118 så där sa de att jag borde äta järn. Men något annat värde låg på 66 och tydligen ska man inte äta järn om det ligger över 60. Men hon tyckte att jag skulle börja nu ändå och äta en tablett varannan dag så ser vi nästa gång hur det ser ut:)
Haha, det fick inte jag. :) Men vi bor ju i olika kommuner så det kan säkerligen skilja på så kort avstånd också :)
Vad kul med SF! Ska bli kul att se hur högt livmodern går, för jag kan inte känna min.
Är det kanske dina järndepåer som låg på 60? Äsch, kroppen tar ju bara upp järn om den behöver det så man behöver ju inte vara orolig för det :)Halsbränna suger! :(
Skönt att fixa håret, det behöver jag med göra, håret är äckligt tjockt nu sen jag blev gravid också eftersom jag inte fäller nåt. Och jag har tjock hår i normala fall. Vill bleka lite slingor också!
Mrs TH skrev 2010-08-19 11:27:02 följande:
Ska åka iväg med 2 av 3 missar snart. Jag har så ont i händerna pga karpaltunnel symdromet att ajg tine kan borsta perserna ordentligt, får raka av pälsen tills vidare, iofs brukar jag göra det på sommaren eftersom de gillar att ligga ute på gräsmattan i solen och det blir så himla glada när de slipper pälsen. Men det är ju snart höst nu, nåja, det spelar ingen roll så länge missarna har det bra. Badade ska de bli också eftersom ajg itne orkar stå på knä vid badkaret alt föna dem i timmar själv längre. Var itne så väldigt dyrt, 800kr för två rakningar och badningar.
Tänkte försöka kamma ur det värsta och klippa klorna nu innan vi åker alltid nått iaf. Men jag hatar att inte klara av allt som jag tidigare klarat av, usch,
Sammandragningar har jag dagligen en del gör lite ont andra känns inte, men å andra sidan vore det väl konstigt om jag inte hade nå sammandragningar som lyfter run 1-3 ton per arbetspass. Det brukar lugna ner sig när jag får vila mig.
Förstår att det är jobbigt! Samma här! Har inte karpaltunnel men jag har skitsvårt att göra helt vanliga grejer, typ komma upp ur vår låga soffa, böja mig ner för att plocka upp nåt, komma upp från golv osv. Blir så jäkla förbannad liksom, för jag vill ju kunna komma upp ur soffan själv för sjutton!
Ja ska bli riktigt najs att få sätta sej där!!
Karttikeya skrev 2010-08-19 11:37:08 följande:
"God" morgon.
På klagohumör idag. Mår inte bättre än igår, lika snorig, lika ont i bihålorna. = BLÄ.
Har dessutom plågats av hemska drömmar de senaste nätterna. Drömmer om att min karl plötsligt säger att han känner sig för bunden och att han inte vill detta längre, varpå han lämnar mig. Så vaknar jag gråtande och han undrar såklart vad det är och då får jag den där försäkran om att det ALDRIG skulle ske och det vet jag såklart, det är bara mitt huvud som spelar mig spratt. Han är så himla fin och min värsta mardröm är att han inte vill ha mig längre. Men behöver min hjärna hitta på så verkliga mardrömmar om det? :S
Jag vaknade alltså mitt i natten och grät, fick massor av goa kramar och pussar och härliga ord och somnade gott igen. Sen drömde jag att JAG var otrogen. Men inte nog med det. Jag hade helt plötsligt blivit en man och satte på en random brud i rumpan, haha.. Som dessutom såg ut som en kvinnlig variant av min karl.
Jag säger då det..
Jag drömde mycket såna knas med min dotter...varje natt var killen otrogen osv....jobbigt!!
Momalicious skrev 2010-08-19 11:41:54 följande:
Insåg precis att det är exakt fyra månader sedan jag plussade idag! Sinnessjukt vad tiden går fort! Snart har vi våra bebisar ju!
Ja över lag, men ibland tycker jag tiden står still

Vänta bara tills de sista veckorna som känns som hela grav på nytt!!