Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

Ja nu märks det att det bli lite trångt inne hos bebisen   Bökar för fullt....Blev lite lättad när jag läste att den nu kan överleva om den skulle få för sej att komma ut nu?! 112 dagar kvar till fl, herregud!!

Nu ska jag ta en fika & börjar repetera lite skola innan nästa vecka....

kram på er i höstvädret!

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    Karttikeya skrev 2010-08-17 11:15:09 följande:
    Vilket avlopp? Tungan ute
    Luktar illa från vasken i köket...
  • Trollungarnasmamma
    Karttikeya skrev 2010-08-17 11:19:36 följande:
    Ah. Pröva med Vim, liksom spruta lite i hålet? och skölj inte på någon timma? Annars får du väl rensa.. Obestämd
    Får nog rensa då, för vi har sprutat ner sånt uss uss uss
  • Trollungarnasmamma
    Sandragumman skrev 2010-08-17 13:25:54 följande:
    synd att jag inte kunde komma på vad de hette, pappa burkade hälla ner nå som luktade VEEEEE och F*N.... å sen så spolade man hett vatten på de ett tag, de stack i näsan så man fick värdra som satan och gärna göra ett ärende undertiden, men de slog upp avloppet rejält....
    Trist med minnesluckor..!
    Åhhhh det lät effektivt
  • Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-08-17 14:29:27 följande:
    Sandragumman: det lät obehagligt :( men jag fattar inte varför du måste äta två om dagen. Mitt blodvärde var 113 senast och jag ska bara ta en varannan dag :o tänk om det inte hjälper för jag äter så sällan... Får lita på min BM.

Jag äter 2 om dagen & hade 107 ele 117 :s

Småstadsbönan skrev 2010-08-17 14:52:33 följande:
    Klorin kanske?? Klorin brukar jag hälla i om det luktar illa i avlopp.

Ja de kanske!

Stefanie skrev 2010-08-17 17:46:06 följande:
    Angående avloppen:

Det finns något som heter kaustiksoda (mr muscle) som man använder för avloppsrensning. Häller i, låter stå, sköjler ur. Det finns flera sådana varianter i mataffärerna, gå och kolla i städhyllorna så hittar du nog något som funkar! 

Ahh tack!!!

delifi2 skrev 2010-08-17 20:39:24 följande:
    Vrf gick du inte till till bm?
    Nirefex är de bästa järntabltetterna när man är gravid, då tar man varannan dag.

När sånt händer att man inte mår bra och är gravid så ska man till sin bm eller till mvc de vet bättre när man är gravid om vad man ska ta.

Mitt blodvärde är ca 130 men jag tar järntabletter för att min järndepå har halverats, från 60 ner till 30.
    Man kan ha bra blodvärde men depåerna kan iaf vara lägre
    Luktar illa från vasken i köket...
    Du ska inte hålla på med sånt när du är gravid, låt din karl ta hand om det, inte bra för bebisen när man andas in det. Eller du kan ta lite och snabbt gå ut från rummet

Låter som en bra idé att han får göra det luktar juh så illa

• Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-08-17 21:59:14 följande:
    Har haft några mer onda men de har bara suttit i några minuter max så det känns bättre ändå. Blir säkert bra efter en god natts sömn, och har jag många imorgon igen ringer jag min BM.
    NhjärtaD skrev 2010-08-17 21:45:50 följande:

Jag äter 2 om dagen & hade 107 ele 117 :s

Då kanske det beror på att jag hade bra järndepåer? Det var bara själva värdet som var dåligt. Men men, vad jag läst så är det vanligast att man bara äter en varannan dag. Ska ju till BM om ett par veckor igen, och då kollar hon ju värdet igen och har det blivit sämre så ökar hon ju mängden jag ska ta. 

Jag har fått äta mycket järn tidigare grav med, beror på min sjukdom...har alltid dåligt järnvärde.
    Ninnie81 skrev 2010-08-18 09:33:43 följande:
    hade nå liknade förra veckan när ja jobbade hos min vårdtagare.

satt ner i soffan och kolla på tv. fick såå ont i ena smalbenet..typ som växtvärk. sen när ja blev avbytt och stod och prata med henne kände ja hur illa ja börja må, blev varm och yr i hela kroppen. va som om nått sög ut all energi ur

vet att ja har dålig blodvärden. sist ja va hos bm låg de på 113. har alltid haft dåligt blodvärde med pojkarna. tror med första så låg de på 104 som lägst.. är superdålig på att ta järntabletter

hoppas de blir bättre för dig och att d u tar de lugnt om du känner av de mycket

förresten har ni börjat läka i brösten. tror mina börja i v.16. med första sonen hade ja mjölk som räkte till en hel arme med ungar. sista så funka inte ammnigen alls. fick 6 mjölkstockningar innan ja la ner de hela. blev sååå besviken den gången.
    Har lite torkat äckel på brösten varje dag, men försöker jag trycka ut nått kommer det inget för det gör ont :s ele ömmar på bröstvårtorna...
    alberta77 skrev 2010-08-18 09:47:41 följande:
    Ville bara varna för kaustiksoda. Det fungerar jättebra men är väldigt frätande. Man ska absolut inte skruva isär några rör så länge det finns rester kvar där i. Ättika är väldigt bra annars för att ta bort dåliga lukter. 

Äntligen halvvägs nu! Ligger ju långt efter de flesta av er. Vem har gått längst? Det ska bli så roligt att se vem som får sin bebis först och följa er alla.

Det känns lite tråkigt att bli flyttad till Januari men vill inte byta månadstråd. Känner mig som en inkräktare här nu och det är väl mycket därför jag inte skriver något speciellt... 
    Okej, tack, ne vi tänker inte skriva isär nått, försöker hälla i lite annars får de komma från hyresvärden & kika på det....

Jag vet inte, jessika är väl längst eftersom hon är i November, jag är iaf v 24+1 idag

Äh du ska inte känna så, den kan juh lika väl komma i dec som några av oss kan komma i jan
  • Trollungarnasmamma

Ni som fått bristningar, kliar de innan de brister ele bara kommer de? MIn mage har börjar klia som attan, mest på sidorna

Ikväll har jag ont & mycket sd, har ej jobbat idag, inte gjort nått ansträngade mer än dammsugit & tagit hand om mina gryn...

Livet på BB får mej verkligen att längta såååååååå efter bebis!!!

• Trollungarnasmamma

suck, okej....får nog allt denna grav.... Tur jag fått min själsfrände iaf vid min sida denna gången....Hjärta

Svar på tråden December Bebis 2010 :)