Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

Stefanie skrev 2010-08-19 23:56:15 följande:
    Ett litet tips bara:
    Tro inte att ni kan se sexiga ut i helkroppsplagg i nät som gravida.

Sambon pikade mig om att det var väldigt länge sedan jag använde några av de underkläder han köpt till mig under åren igår kväll och jag gjorde ett försök att ända på det. Gick igenom vad som fanns men det mesta är självklart för litet. Det enda som gick att få på sig av de roligare plaggen var det där nätplagget och jag trodde väl att det skulle ha positiv effekt (som jag minns att det hade sist jag använde det) men när sambon kom in i sovrummet vek han sig dubbel av skratt. En julskinka. Jag förstod det också när jag ställde mig framför spegeln och jag måste säga att den kvällen blev mer rolig än het.

Jag har inte fattat hur rund jag är, hade inte en tanke på att det skulle kunna se kul ut. Men kul var det! 
    Härligt att det blev kul iaf
    Skulle aldrig våga ge mej på det där nu.....jag vet hur stor jag e tyvärr
    ÄlskarNova skrev 2010-08-20 06:51:23 följande:
    hahaha!! en julskinka..
    Jag har gett upp att se sexig ut inför sambon..det liksom är alltid någon (läs:bebis) i vägen ändå så vi börjar alltid skratta när vi ska oss på att så att säga. Han känner sig inte ensam i sovrummet längre säger han! hihi..så här är det mest gos som gäller nuförtiden. Hjärta 
    Här händer ingenting heller på den fronten...knappt gos heller
    ondar skrev 2010-08-20 08:01:51 följande:
    Ser att ni skriver om vikt, jag hade gått upp fem kilo sen vecka tolv och det var ungefär vad jag hade räknat med då det inte syns någon annanstans än på brösten o magen att jag har blivit större.
    Gick dock upp något innan vecka tolv också men då jag aldrig väger mig hemma eftersom jag inte bryr mig alls så har jag ingen aning om hur vikten var innan så får räkna fr v 12:).

Bebis är aktiv nästan hela tiden nuförtiden, gick så fort från att den någon gång om dagen härjade så magen skumpade till att den nu rör sig konstant, sparkar o slår Hjärta.
    Idag gör jag min sista jobbkväll på schema och imorgon sista dagpasset. Sen kan man välja själv hur man kan o vill jobba vilket känns skönt på ett sätt men skrämmande på ett annat, man ska ju få ihop till hyra osv också och jag höjer min hyra med två tusen nu med flytten så behöver jobba MKT om det här ska gå.

Kommande veckan erbjuder iaf massa roligt:). På söndag är det hundutställning för valpar o veteraner så mamma ska ställa sin lillkille. Sen blir det att packa resten av lägenheten i veckan, åka på utställning på lördag och ställa ut min egna vovve för att på söndag ta med båda mina hundar o åka på minisemester till skåne och hälsa på några vänner där nere under två dagar innan vi kommer hem kvällen innan jag ska flytta in i nya lägenheten.
    Fullt ös!

Bäst o passa på medans kroppen håller något.

Hoppas alla får en fin helg{#emotions_dlg.flower}
    Ja det är juh de här med inkomst får jag inget från csn så hoppas jag på att bli sjukskriven....

härligt att det händer saker, tiden går juh fortare då!!!

detsamma!!
    ansi skrev 2010-08-20 09:52:14 följande:
    Jag har gått upp ca 5 kg sen jag plussade. Jag försöker verkligen att äta nyttigt och bra, men jag är ju så vansinnigt hungrig och sugen HELA tiden, så jag antar att det kommer att sluta på ganska många kil+ för min del. Men det är ok, så länge jag mår bra.

Jag hade visst ganska stort sf-mått. Vet inte om det betyder stor bebis eller bara att jag bär den högt upp. Jag hoppas på det sista. Jag är nämligen inte så stor själv...

I eftermiddag åker och sambon till Kreta för en veckas underbar solsemester! det är bäst att passa på ;)
    HärligtSolig
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma

Sitter här med en mycket vaken bebis som uppskattade lunchen & efterätten

Ska lägga mej i 20 min innan trollen ska hämtas så får vi se vad vi hittar på....nått lugnt hoppas jag

• Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-08-20 14:14:22 följande:
    Ligger på hallgolvet. Min katt har värkar och tycker under hallmöbeln var det bästa stället att föda fastän jag gjort fina krypin till henne överallt. Nu ligger hon i princip oåtkomlig på ett inte speciellt rent golv. Jag ligger med en slev och ger vatten då och då.

Känner mig som den nervösa partnern. Önskar sambon var hemma så jag slapp detta själv!
    Hihihihi så typsikt!!
  • Trollungarnasmamma
    NhjärtaD skrev 2010-08-20 13:37:02 följande:
    Någon som förresten har tips på snabbt & gott fredags mys?
    mer matigt tänkte jag
  • Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-08-20 15:24:05 följande:
    Jaaa! Men sambon är nog hemma runt fyra så hoppas hon kan vänta med krystandet tills dess haha! Nu har hon flyttat till ett bättre ställe iaf!
    hur går de?
  • Trollungarnasmamma
    Karttikeya skrev 2010-08-20 16:20:26 följande:
    Om ni gillar lax och inte är rädda för grädde och fet crem fraiche kan jag rekomendera detta: 

Laxgratäng 

4 laxfiléer

ca 1½ dl creme fraiche

ca 1 dl grädde

Chilikrydda (antingen chilipeppar eller färsk chili som du hackar och gör det snuskigt gott)

Vitpeppar

Salt

Citronsaft/citronpeppar

ev vitlökskrydda eller så

Lägg filéerna i en gratängform, salta och citronpeppra, ev vitlökspeppar eller likn. Rör samman grädde, creme fraiche, chili, salt och vitpeppar, låt gärna denna "sås/fyllning" stå och dra ett tag för bästa smak. Sätt på ugnen på 225grader sålänge eller om du gör det innan.

Häll sedan såsen över filéerna och toppa med gratängost, gärna en med lite smak. Laga till i ugn i ungefär 25 minuter, tills osten fått fin färg. Färdigt!

Fet mat är bäst

mmm, lät gott!!
  • Trollungarnasmamma
    Karttikeya skrev 2010-08-20 16:33:00 följande:
    Det ÄR sjukt gott! Man kan ha vad man vill till, jag rekomenderar dock strimlad vitkål till om man tycker om det. Det matchar i smaken. Och ris skulle jag tro. Jag brukar äta bara gratängen och vitkål ^^
    De ja, lät lite annorlunda
  • Trollungarnasmamma
    Karttikeya skrev 2010-08-20 16:50:42 följande:
    Har ätit enligt lchf förr, då äter man inte ris,pasta eller potatis Flört
    aha, ja då e de klart man måste ha massa andra alternativ
  • Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-08-20 19:45:03 följande:
    Herregud, traumatiskt och hemskt är det att vara kattbarnmorska.
    Katten höll på att krysta i nästan två timmar och det enda som hände var att en fosterhinna syntes lite grand, jag fick panik och ringde djursjukhuset och de tyckte vi skulle komma in.
    Jag sprang runt och grät och försökte sansa mig tillräckligt för att få ihop lite saker, och då säger min sambo att hon kissat på en stol. Men det var fostervattnet som gått.
    När katten hoppade ner från stolen kom ungen i farten och det såg skithemskt ut eftersom navesträngen var av, förmodligen pga att den kom i farten. Men den lever och mår bra vad vi kan se. Dock ska min katt vara på det minsta utrymmet möjligt så det är omöjligt att se om kattungen får dia eller om det kommer fler. Men pust!
    Jag hoppas jag får mindre panik när jag ska föda för herregud, det där var fruktansvärt.
    Nu är jag iallafall mormor till en kolsvart liten långhårig katt.  

Grattis

Usch ja det kan se otäckt ut men de brukar lösa det rätt bra ändå

Svar på tråden December Bebis 2010 :)