Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

Vi har med problem med killnamn....

Zack & Silas är två vi har....

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    Sandragumman skrev 2010-08-12 20:43:38 följande:
    oj de var intressanta båda två...... hade lätt kunna tänka mig dom men tror inte de är min sambos stil....
    men kan ni inte ta båda? för och mellan namn??
    det är inte så att vi har problem just de två, vi har några fler....men det är inget som säger WOW i våra öron, utan är mer att vi kan tänka oss de...jag tycker Silas isf....
    Vi har även Milton & Zion & Jason....
    linn78 skrev 2010-08-12 20:45:07 följande:
    hehe, Herman är MIN gammalmorfar. Det skulle jag också kunna tänka mej i andranamn=)
    NhjärtaD skrev 2010-08-12 20:40:46 följande:

Vi har med problem med killnamn....

Zack & Silas är två vi har....

Fina namn dom med, korta och bra! Silas gillar jag mycket men för nån anledning tänker jag på en katt? Vet inte ens nån katt som heter så, jätteknepigt...
    Hahaha det vet jag inte
  • Trollungarnasmamma
    linn78 skrev 2010-08-12 21:42:49 följande:
    Det retar mej att jag tänker på en katt, för jag tycker verkligen att namnet är fint!!! Men gubben gillar säkert inte det ändå=(  Milton är fint, det har en kompis döpt sin son till. Zion, nja Sion är ju en pingstkyrka... Jason är ingen favorit.
    Jag är inne på Aston, Lennon, Lennox, Vilgot, Milio, Eddie mfl mfl
    Miliio hade jag med & Eddie med, men det fick gå bort
  • Trollungarnasmamma
    linn78 skrev 2010-08-12 21:48:39 följande:
    Suck, vad ska dom lägga sig i för?Flört

hahaha ja varför de kan väl bara göra som vi säger?

ÄlskarNova skrev 2010-08-12 21:49:25 följande:
    Hej alla! 
    Nu är jag hemma efter en minivecka i Ängelholm. Är så sant som det är sagt: Borta bra men hemma bäst!
    Ska bli såå skönt att sova i sin egen säng och jag sitter gudomligt skönt i vår soffa. Köket hemma känns enormt och katterna har vi saknat ihjäl oss efter! Katt  Tur att man vet att de haft de bra med brorsan som husvakt!  

Imorgon tänkte jag ladda upp lite bilder från veckan och sen är det dags för ny magbild: är 23+1 idag. Lillebror bökar som tusan därinne och hela magen väller upp på olika sidor-är så häftigt att man kan se det nu med! 
    Tänk att han väger ett halvt kilo och är 30cm lång därinne Gravid häftigt! 

Nästa vecka åker vi och beställer barnvagnen förresten! 

JA visst e de så
    Välkomna hem!!

Har med en som bökar runt nästan jämt Så härligt så, man blir påmind om varför man gfå igenom detta!

• Trollungarnasmamma
    Emelle skrev 2010-08-12 22:48:24 följande:
    Jag har en Eddie Hjärta här hemma...min äldsta son!
    Surfar på namnsidor. Men har inte fastnat för nåt namn än. Har ni redan namn bestämda eller förslag?
    Vi väntar en Agnes om nu det stämmer att det är en flicka, annars är det en Carl-Johan.
    Men sen kasnke det inte alls passar, det vet man ju aldrig. Men det är namnen vi bestämt so far!GRATTIS!!
    Några fler som ska på såndär infoträff på FK? Ni som har barn innan, är det nåt bra man får veta? 
    Känner att det där med FP och allt vad det innebär är en jäkla djungel, så lite extra info där man kan ställa frågor känns lämpligt!

Jag har ju tre barn innan och har faktiskt aldrig varit på en sån träff, men tror säkert det kan vara jättebra!En sån blir det till oss med. Vad tog ni för färg??
    Vi ska ha svart m. svart chassi! Ska beställa i september.
    Momalicious skrev 2010-08-12 22:23:38 följande:
    Jag tror förresten att mina järntabletter haft en underbar verkan på mig och gjort så att jag inte längre är hård i magen. Ursäkta för äcklig info, men tror jag bajsat typ 3 kilo idag. Himmelskt!
    Tar inte ut nåt i förskott, men skönt var det i alla fall Solig 

Någon som funderat på förlossningsplan/brev? Vet inte riktigt hur jag ska lägga upp det på bästa sätt. Hittills har jag bara skrivit en del punkter.
    Några tips?

Nu ska jag sova, är helt död. 
    Järntabletterna funkar kanon för mig med. Inga problem med magen och jag känner mig piggare än innan!!
    Ja Eddie är fint
    Emelle skrev 2010-08-12 22:52:17 följande:
    Har precis kommit hem efter en 20 mil körning t.o.r för att kolal sambons fotbollsmatch för veckan.

Nu väntar vi in honom (restrerande laget åker på träningsläger till Island, men han valde att stanna hemma hos mig och barnen Hjärta finaste ) och så ska vi sova för i morgon åker vi till Stockholm över helgen.
    Gröna Lund och mys!!

Är sååå sjukt förskyld! Snorig och halsont!! Tråååk!

Sov gott allihopa!
    Fin han är, hade min sambo med gjort
    Ha en underbar helg!!

Vi ska på Roxette konsert
    Ninnie81 skrev 2010-08-13 08:31:18 följande:
    i morse när ja och ungarna vaknade fick Melwin både se och känna bebisen för första gången. han vart helt lyrisk. sa även " mamma när ja var bebis och låg i din mage sparkade ja dig oxå" skön ungen min

gällande namn så älskar ja Melwin och Malcom så klart men även:

Milo, Milton, Vincent, Niko, Zeb, Mio, Elvis

Leya, Meja- Lee, Enya, Jolina, Cindy, Melissa, My, Vilja

vi har inte kollat på nå namn alls denna gång. Får bli i slutet, men ja har lite favoriter. Vill ju att de ska passa till Melwin och Malcom oxå.
    Zeb & Niko skulle funka kanske, ska ge det som förslag här hemma...
  • Trollungarnasmamma
    Tisseltassel skrev 2010-08-13 15:03:39 följande:

I måndags så beställde jag vagnen och bilbarnstolen.. Känns skönt att ha det avklarat.. Nu har vi fixat dom större grejerna till bebis, nu är det bara kläder och sånt småfix kvar. :)

Igår hittade vi vårt drömhus så på måndag ska vi på banken och höra oss för om månadskostnader osv.. Skulle ju vara fantastiskt om vi hann flytta in i huset innan bebis vill komma ut. :)

Åhhh vill me!!!
  • Trollungarnasmamma

Med första tror jag inte de hade läst det, ville testa på det mesta & att de skulle ge mej stöd osv för det var första...födde utan nånting, bara bad.....

Andra hade de väl läst lite men jag vet inte...testade iaf TENS & lustgas då...TENSen hjälpte lite i ett visst stadie sen var den bara jobbig...lustgasen fick jag bara ont i huvudet....kom inte överens med den....
    badade denna med....

Nu så testar jag väl lustgasen en sväng till annars kör jag på som vanligt....

• Trollungarnasmamma
    Emelle skrev 2010-08-14 23:44:01 följande:
    Hoppas ni hade de bra på konserten!!
    Hade det kanon, det slutade regna & fick en extra spelning med Gyllene Tider oxå
    Dock hade jag rätt ont efter ett tag, men jag stod ut

Hoppas ni hade det gött!!

MOMA:
    Oj vilka punkter du redan kommit på & första gångs föderska du är påläst
  • Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-08-15 00:28:18 följande:
    FÖRRESTEN! Kommer ni ihåg att jag berättade om min mamma och att hon skulle träffa sin gamla kärlek från förr för några veckor sedan?
    Well, det hela slutade precis som i en film också!
    Han kom och de satt uppe hela natten och pratade. Han stannade två dagar längre än det var tänkt och de hade det hur trevligt som helst. Det var INTE svårt att se hur himla kära de var när vi kom för att hämta lite grejer inför vår camping semester, de kunde inte hålla händerna ifrån varandra! Hjärta

Mannen är ju som jag berättade från Holland så i torsdags åkte mamma till Berlin för att möta upp Martin som han heter. De är där nere på kärlekssemester och har det så mysigt så berättade hon via sms. När vi var hos mamma förra veckan så visade hon mig till och med snygga underkläder som hon köpt. 

Aldrig sett min mamma så glad så det är helt underbart! Hon är så himla värd det. Mamma var ensam med mig från början i princip och har aldrig varit med någon under min uppväxt. Är så jäkla glad att hon träffat någon, även om de inte kan ses så himla ofta eftersom de bor i olika länder.

Sagor händer fanimej i verkligheten, helt sinnes! Hjärta 
    OMG

Massa grattis till henne!!!
  • Trollungarnasmamma
    Karttikeya skrev 2010-08-15 16:06:37 följande:
    Vad har hänt med 2barnsmamma 84 förresten?
    Ja hon blev spärrad några månader, skaffade ett nytt nick, men har inte sett henne använda det på länge...men hon skulle komma tillbaka...
    Sandragumman skrev 2010-08-15 16:30:07 följande:

Nu har de börjat spåra för mig tror jag.....

Jag har kommit in i den där "boa tiden" nu och vill fixa och dona med allt som har med bebis att göra....
    nu har jag tvättat lite kläder och ska packa BB-väskan så jag har nå att göra....
    skulle jag så skulle jag sätta ihop spjälsängen och bädda den oxå men då kommer den ju stå ivägen i flera månader juh.... Åååå så jobbigt!
    kommer ju säkert packa om bb-väskan ett par gånger oxå men packa till barnet är ju lätt med sitt eget kan mna ju ändå inte packa fören de är dags.....

har putsat fönstren nu inför vintern och snart ska jag väl byta gardiner oxå tror jag.....

Oj vad tidigt

Men jag är med sugen

ondar skrev 2010-08-15 19:25:05 följande:
    Pappan ringde förut o ville ha lite råd angående sin mammas katt som e sjuk (jag läste djursjukvård på gymnasiet)
    Han frågade efteråt om ja börjar bli tjock än o jag sa att magen har växt MKT sen han såg mig sist i vecka 18, är i 23+4 nu och att bebis sparkar varje dag så vi borde faktiskt ses snart så han får känna bebissparkar.
    Han blev helt tyst först å sa sen att det har ja inte sagt.
    Svarade då att han inte heller har frågat.
    Han sa att han inte visste att man kände sparkar "så här tidigt".

Så ja kände mig samtidigt lite elak sen men man ska väl inte behöva tvinga sig på barnets pappa heller.
    Nu frågade han iaf när ja ska till BM nästa gång o när ja sa tid o datum sa han att han skulle kolla om han kunde följa med o isf ringa mig nu i veckan. Tror att han själv inser att bebis snart är här o han inte har hunnit med nånting.
    Samtidigt känner ja inte att han måste med till Bm, jag har berättat om saker för henne som inte han vet och inte behöver veta om min barndom som jag känner att ja behöver prata mer med henne om- vilket vi iof kan göra nästa gång istället för jag vill ju att han ska vara så delaktig han bara vill.

Personligen längtar jag efter honom och önskar mer än allt att han ska vilja träffa oss mera men mest är det för hans skull. Så att han hinner få in att det snart kommer en liten personlighet som är halva han o halva mig som kommer behöva honom och att jag kommer behöva honom.
    Han inser allt det där själv egentligen, speciellt om man pratar om det, men samtidigt är han bara en sån där person med tusen saker i görningen hela tiden och sånt där som borde vara viktigast kommer alltid "sist", det har vart så så länge jag känner honom o ja undrar när det ska förändras...

Förlåt om ja gnäller men ja har ingen o prata med det här om utan att få massa blickar o oförstående svar...

Jag vet att han kommer bli en toppenpappa när bebis är här, men bebis är ju inte här än och det känns lite ensamt ibland att behöva vara gravid själv när så många andra faktiskt är gravida ihop med sin partner.

Var på ettårskalas till min ljuvliga brorsdotter idag och bebis sparkade så jag försökte låta min andra bror känna, ingen har ju känt sparkar än men då slutade bebis:P. Så kanske kanske att bebis Pappa får bli först iallafall

Jag var ensam under min andra grav, & jag kände mej jätte ensam stundtals...man läser & hör om andra som delar glädjen med sin partner & själv sitter man där ensam på kvällarna & bara vill att nån håller om en & tar på magen....

förstår dej till fullo!!!

Stefanie skrev 2010-08-15 20:09:05 följande:
    Usch. Nu blev jag sur. 

Jag har sedan vi började prata barn suttit och läst på om barnvagnar på nätet och försökt hitta en jag gillar. Efter mycket om och men har jag kommit fram till att jag skulle vilja ha en barnvagn med svängbara framhjul. Sambon sade tidigt att han ville ha fyra hjul hellre än tre och rabblade fördelarna med det och jag kunde hålla med. Han har också länge sagt att han vill ha stora hjul.

Jag kom för ett bra tag sedan fram till att jag nog vill ha en brio sing eller go. Det enda som talar emot egentligen är att svängbara framhjul innebär mindre framhjul och det kan bli jobbigt om vi får samma snöfall i år som förra vintern. Jag presenterade Brio sing för honom och han har inte sagt något dåligt om den. Förrän nu.

Han: "Jag vill ha stora hjul"
    Jag: "Men stora hjul innebär fasta hjul och jag vill ha svängbara om jag ska åka en massa kollektivt när jag inte har något körkort"
    Han: "Men det finns fler nackdelar med svängbara hjul. Till exempel, om man går i en brant backe så måste man hålla emot så att vagnen inte svänger"

Va?! Jag undrar då om någon överhuvudtaget upplevt det problemet. Hur ofta kommer vi att gå i branta backar? Jag skulle bra gärna vilja veta om någon förälder med en vagn som har svängbara hjul har upplevt det här som ett problem.

Så nu vill han ha fast hjul och kommer att vilja vinna kampen trots att det är jag som kommer att vara mammaledig och hemma med ungen i princip hela tiden. Det är jag som kommer att använda barnvagnen mest och jag kan rabbla tusen själ till varför jag vill ha någon av vagnarna jag nämnde.
    De är smidigare, mer lättkörda, LÄTTARE vilket känns viktigt när jag har en dum rygg.

Hur knäcker jag honom? Någon som har några argument för svängbara hjul som han inte kan knäcka? Eller emot fasta?

Någon som har några tips?
    Har ni haft liknande åsiktsskillnader när det gäller barnvagn med era respektive? 

Brukar väl gå & låsa de svängbara?`Kan juh han göra det när han använder den?

MajMamman08 skrev 2010-08-15 20:55:24 följande:
    Snyft,hänger inte riktigt med här längre bland er goa tjejer! Hinner aldrig läsa ikapp Jobb o jobb o e de inte jobb så e de renovering....puh!!!
    Men ser ett slut på de o då kan jag hänga på er lite bättre,hihihi

Du är sååååå duktig!!!

linasmama skrev 2010-08-15 21:12:52 följande:
    Jag mår så dåligt så jag orkar inte vara gravid längre, jag mår så dåligt att jag inte ens glädjs åt att bebis sparkar och har sig hela tiden, jag ser utanpå magen hur han lever om. Vi har kommit överens om att inte skaffa några fler barn fast vi egentligen vill ha ett till. Det är inte värt att vara helt handikappad i 9 månader.
    Jag orkar inte ens rabbla upp alla fel men det värsta som kommit nu är ångestanfall, ska ringa om att få prata med en psykolog/kurator, kanske känns bättre efter det?! Kan iaf inte bli mycket sämre.
    Har knappt sovit alls på en hel vecka så är helt slut nu Har en läkartid i morgon em, får se vad hon har att säga.. 

Jobbigt & tråkigt....

Har med det jobbigt faktiskt...fast kanske på annat vis, men det är nästan så jag med känner att det  är sista gången...men så tror jag inte det blir, men är deppig över massa saker....vill bara att bebis ska komma ut nu & hoppas det blir bättre med allt & alla!!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)