• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • MajMamman08

ÄlskarNova: Åh Ullared,så skoj shoppa lite för mig med,hihi!!! Skulle vilja åka dit i slutet av sommaren o shoppa lite bebis saker

Här har de med blåst som bara den...hualigen!!!

E de ingen mer än jag som ska köpa syskonvagn?
    Visserligen blir min stora 2år o 8 mån när lillsyskonet kommer,men kommer o behöva vagn fram o tillbaka till dagis m,m!

Ja lycka till nu alla som ska på NUPP o ULGravid

• Minifer
    AnneliY skrev 2010-06-12 15:24:54 följande:
    Minifer: Känner precis det samma inför vagn faktumet...inte alls lust å köpa någon syskon vagn men man blir väl tvungen sen..kommer ju få knappt 2år mellan kidsen så det blir nog för jobbigt att inte kunna lägga ner den lill* i vagnen också...
    eller hur, huvva! Det kommer bara skilja 14-15 månader mellan mina. Känns som sagt som att sele eller sjal kommer funka fint i början, medn sedan blir det ju tungt.

momalicious: wohooo härligt!! :D

Emelle: härligt!! Lite samma här, maken har sonen och de ser forboll och jag sitter och slöar vid datorn, skönt!

Jessika: vad mysigt :)
  • Småstadsbönan
    MajMamman08 skrev 2010-06-12 20:50:26 följande:
    ÄlskarNova: Åh Ullared,så skoj shoppa lite för mig med,hihi!!! Skulle vilja åka dit i slutet av sommaren o shoppa lite bebis saker

Visserligen blir min stora 2år o 8 mån när lillsyskonet kommer,men kommer o behöva vagn fram o tillbaka till dagis m,m!

Jag har redan köpt en syskonvagn och min minsta kommer att vara nästan 2 år när bönan kommer, men jag använder den till min stora på 4 år och min lilla på 15 månader nu och jag kan säga att det är väldigt bekvämt att ha. Jag har en babyjogger city elit och är super nöjd.
  • Ninnie81

känner oxå bebisen nu. kändes jättetydligt när ja var på jobbet ikväll..blir så glad för ja har varit lite orolig över bebis existens. däremot så molar de på i magen gode så bra. mindre skönt. hoppas alla har haft en bra helg.

nu ska ja lägga mig för ja börjar jobba kvarit i sju i morgon bitti.

godnatt alla

• Mopplis

IDag sa Gabriel snart 2 år sin första svordom

Fan blev det när nappen landade i gruset- det värsta va att jag höll på att skratta ihjäl mig och det är ju verkligen sånt språk jag vill att han ska använda - men jag klunde inte låta bli..

Stygg mamma

• Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-06-12 16:58:31 följande:
    Hej alla glada! Precis som hos ÄlskarNova så är det storm här på västkusten. Uscha. 

Eftersom jag är så "sen" jämfört med er alla så gick jag in i vecka 12 idag! WOHO! Känns skitbra, som att man äntligen börjar komma någon vart. Och skönt att kunna pusta ut lite mer. Inte för att jag varit alls orolig det senaste. Men ändå :)

Jag har tydligen fått en riktig mage. Alla som vet kommenterar. De som inte vet säger väl inget för att vara snälla, i vanliga fall är det ju inte okej att kommentera folks vikt ;) Men nu gör det inget om det kommer ut känns det som.

Nej, nu ska vi åka och handla lite. Hoppas alla har en mysig lördag trots allt i rusket!  
    Härligt med mage
    Emelle skrev 2010-06-12 20:39:09 följande:
    Kikar in och läser ikapp. Har en "egen" dag med film, godis och soffhäng! Skönt!

Vill passa på att önska Skogsbollen  "Lycka till" på UL i morgon.
    Vi ska ju på Måndag 14.30!! Can´t wait!!

Kram på er!
    Åh vad gött!!!!
    MajMamman08 skrev 2010-06-12 20:50:26 följande:

Vi ska köpa syskonvagn, Elliot kommer vara ca 1 år & 10 månader när bebis kommer & han älskar att åka vagn osv, så det känns nödvändigt....
    vi ska ha en babytravel, begagnad men med nya modellen som är bredare....

HUr är det med ditt huvud? Tänkte på dej igår när jag vaknade Har själv nämligen haft ont i huvudet nu i 3 dagar....
    Jessika82 skrev 2010-06-12 20:57:44 följande:
    jag känner bebisen........ det lever livet i magen..
    Härligt
    Mopplis skrev 2010-06-12 23:07:46 följande:

Fan blev det när nappen landade i gruset- det värsta va att jag höll på att skratta ihjäl mig och det är ju verkligen sånt språk jag vill att han ska använda - men jag klunde inte låta bli..

Stygg mamma

Hahahaha ja det är så svårt att hålla minen ibland!!!! sötnötar!
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma

Är det inte det ena så är det de andra...
    Har huvudvärk, tredje dagen i rad....kommer på em....nån som haft det så? har det med grav att göra?

Ikväll var min bror här iaf med sin kärlek...vi åt & tittade film....filmen var ap sorglig, grät de sista 30 min....herregud, dessa hormoner...
    Blev rörd när Linnéa min systerdotter kom upp på scen & dansade, hahahha omg!!

Nu ligger vi i sängen, jag tjötar lite här medans sambon tittat på band of brothers....

somnar nog snart...

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Minifer
    Mopplis skrev 2010-06-12 23:07:46 följande:

Stygg mamma

hahaha awww! Förstår dig! :D
    NhjärtaD skrev 2010-06-12 23:29:16 följande:

Är det inte det ena så är det de andra...
    Har huvudvärk, tredje dagen i rad....kommer på em....nån som haft det så? har det med grav att göra?

Ikväll var min bror här iaf med sin kärlek...vi åt & tittade film....filmen var ap sorglig, grät de sista 30 min....herregud, dessa hormoner...
    Blev rörd när Linnéa min systerdotter kom upp på scen & dansade, hahahha omg!!

Nu ligger vi i sängen, jag tjötar lite här medans sambon tittat på band of brothers....

somnar nog snart...

Jag tror hormonerna kan göra att man lätt får huvudvärk när man är gravid, hade själv ont i huvudet nästan varje dag för någon vecka sedan men har lugnat sig nu. Jobbigt =( Hppas det går över snart!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)