• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • skogsbollen

MalakiW:
    Grattiskramar på födelsedagen!!

• skogsbollen

Blä vad jag känner mig nojjig och orolig inför söndagens KUB-test. Drömt massa om det inatt och vaknat i omgångar. Ålderssiffrorna för mig som hunnit bli 36 när bebisen kommer, är 1:200.... inte roliga alls, känner jag. Fast det är klart, jag är ju 35 under den största delen av graviditeten.
    MEN, egentligen är det dumt att oroa sig. Det blir som det blir... Men det jobbiga blir om det nu visar sig vara en riktigt hög risk... att fatta beslut :/
    Wish me/us luck!

• Emynem
    Minifer skrev 2010-06-10 23:43:53 följande:
    Emynem: Ah, sådär killigt, att det kittlas liksom? Så kändes det för mig i början också sist. Vad jobbigt med dina blödningar, men toppenfint att höra att det ser bra ut!! Välkommen tillbaka!
    Njae, vet inte om jag tycker att det kittlas, men tyckte jag inte första gången heller. Men alla har väl olika beskrivningar på det kanske ;).

Ja, det är sjukt drygt att blöda hela tiden, men nu har jag ju passerat v.12 så läkaren sa att jag kunde börja slappna av nu för bebisen mådde bara bra.
    Men det är inte så lätt, blöder man så blir man orolig även fast jag försöker att låta bli...
    Nu längtar jag efter RUL, har dock inte fått en tid ennu? Hur långt före får man en tid?
    Min barnmorska sa att jag skulle få en tid i slutet på Juli.
  • Utomlands
    TheUnknown skrev 2010-06-11 07:47:27 följande:
    Nu lämnar jag er o hoppas att alltgår bra för er .

all lycka!
    Vad?
    Lämnar oss?
    Har jag missat nâgot? Hoppas inte det!!!
    Vad har hänt?
    Eller har jag missförstàtt ditt inlägg?
    KRAM
  • MajMamman08

Mamalicious: Tack söta du

Emelle: Grattis,skönt o få behålla jobbet!!! Ja alltså viket går ut i sep, men ingen tror att hon som ska komma tillbaka nånsin gör de. Och gör hon inte de,så skulle ja kanske få fortsätta om ja har tur,men lär ju bli svårt när ja e gravid nu då...då tar de ju säkert nåe annan!! Menmen,thats life!! E glad att ja har så länge i varje fall

ensammamma: Vad har hänt?? E de för du kräktes så mycket??Hoppas du slipper sjukhus,inte skoj jue!

Skogsbollen: Kommer gå super bra ska du se!!! Tänker på er på söndag!!

Theunknown: Om de e som ja befarar,så hoppas jag att du gör de rätta för dig!!!! Tänker på dig..hemskt o behöva gå igenom något sådant! Drilijoner styrkekramar!Hjärta

Nu ska jag iväg o jobba heeeela helgen,har verkligen ingen lust! Vill hellre va hemma o mysa o kolla film o äta godis!!! Snyft!!! Ja ibland känner man verkligen helt enkelt inte för o gå till jobbet o just nu e de tugnt

• Trollungarnasmamma
    ensammamma skrev 2010-06-10 22:51:06 följande:
    De kunde ha varit bättre. Men kommer att få ha de så här tydligen under hela gradiviteten. men e i vecka 15 nu så..
    Vad är det du har??
    Ja snart halvvägs Jag med!
    TheUnknown skrev 2010-06-11 07:47:27 följande:
    Nu lämnar jag er o hoppas att alltgår bra för er .

all lycka!
    Tråkigt
    Detsamma!!

Kraaam
    MajMamman08 skrev 2010-06-11 10:31:21 följande:
    Mamalicious: Tack söta du

Emelle: Grattis,skönt o få behålla jobbet!!! Ja alltså viket går ut i sep, men ingen tror att hon som ska komma tillbaka nånsin gör de. Och gör hon inte de,så skulle ja kanske få fortsätta om ja har tur,men lär ju bli svårt när ja e gravid nu då...då tar de ju säkert nåe annan!! Menmen,thats life!! E glad att ja har så länge i varje fall

ensammamma: Vad har hänt?? E de för du kräktes så mycket??Hoppas du slipper sjukhus,inte skoj jue!

Skogsbollen: Kommer gå super bra ska du se!!! Tänker på er på söndag!!

Theunknown: Om de e som ja befarar,så hoppas jag att du gör de rätta för dig!!!! Tänker på dig..hemskt o behöva gå igenom något sådant! Drilijoner styrkekramar!Hjärta

Nu ska jag iväg o jobba heeeela helgen,har verkligen ingen lust! Vill hellre va hemma o mysa o kolla film o äta godis!!! Snyft!!! Ja ibland känner man verkligen helt enkelt inte för o gå till jobbet o just nu e de tugnt
    Synd om dej!! De helgerna man verkligen inte vill jobba är tuffa...vad jag vet så är jag ledig, men jag planerar inget för då ringer dem mej Men jag ska äta lite godis åt dej med!!

Förresten, hur är det med ditt huvud??? Kom & tänka på det när jag vaknade idag Var själv lite lm i huvudet & hade ont igår med....

MALAKIW!!

GRATTIS på din dag!!!!{#emotions_dlg.flower}
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma

Hemma nu på fm & umgås med mina barn...
    Sen blir det till skolan & dagis....
    sen får jag åka hem själv Mina trollungar....älskar dem så....

Meeeen får se det som en myshelg med sambo & magen....slappa & mysa....

Förresten hade jag gått upp 6 kg igår :s ojdå!!!

& vi planerar bröllop när bebis ska döpas

• Tisseltassel

Idag säger vi hej til vecka 15.. och imorgon har 100 dagar passerat.. då har jag endast 180 kvar tills jag får möta vår lilla bebis på riktigt. :)

• Trollungarnasmamma
    Tisseltassel skrev 2010-06-11 11:01:17 följande:
    Idag säger vi hej til vecka 15.. och imorgon har 100 dagar passerat.. då har jag endast 180 kvar tills jag får möta vår lilla bebis på riktigt. :)
    Jag är med i vecka 15 Tiden går rätt fort...
  • Momalicious
    Utomlands skrev 2010-06-10 17:39:55 följande:
    Oj oj oj hänger inte med, ni skriver sa mycket! :D KUL med alla ultraljud!
    Stoce, vad skönt att det är lugnt igen!

Igâr kände jag som en buff = en liten liten tryckning, typ 5 cm under navlen till höger. Vet inte om tarmarna gâr precis där. Och idag läser jag om era fjärils känslor och buffar.

Jag är först föderska och är i vecka 14+3 (grav vecka 15) är det värkligen möjligt att det kan ha varit den lille???? Emotion!!!! Men jag har ju läst att man inte kan känna nâgot förrän i v17 som tidigast som förstföderska.
    ???
    En bekant till mig har två barn, första kände hon i vecka 12 (11+) och andra i v 11(10+) så det går allt. ;)
    NhjärtaD skrev 2010-06-10 21:27:43 följande:
    Fast ibland så undrar jag vad han tänker med, för bara för att jag mår bättre så behöver jag inte bli bortskämd ele? Tycker jag gör mer än honom nu hemma, men men han finns här hemma iaf, även om man måste gnälla ibland

Ne, jag förstår väl nu för det mesta, men ändå inte
    Men det det slog ett stark hjärta på 152 där inne idag & jag är i v 14+3 idag.

hahaa ne då är det bra väder för din del, jag blir mycket piggare & gladare med sommar! Men det verkar bli bättre på lördag, söndag....
    Det regnar inte här i alla fall. Bara mulet. Men, det är så det känns i min mage så jag lider inte så mycket ;) Åh hjärtslag... Gud vad jag längtar!

Gnälla bör man, annars dör man ;) Nytt ordspråk från mig haha. 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)