• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • ÄlskarMina

Morn!  
    Guu vad det har regnat och blåst/blåser här! Värsta stormen idag.

Ikväll har jag en kompis med sambo och barn på middag-ska bli trevligt! Måste bara städa och handla först innan de får komma.
    Har redan varit uppe en timme för att den jäkla blåsten väckte mig..och sen är det lönlöst att försöka somna om..

Satt igår och pratade igen om "the vagn" och nu har vi bestämt oss för att köpa en ny city cross-11. Men kanske att vi köper city korgen begagnad för att få ner priset en aning. Har bestämt att ha den till nästa barn med så det är nog lika bra att köpa en ny då resonerade vi.
    Och på måndag åker mamma, Nova och jag till Ullared! kul kul!! Blir massa bebissaker då är det tänkt Baby 

·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Pyret 7/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • 3 barns mamma84

The vagn pratet haha det har vi haft när vi gjorde Ul så gick vi till barnaffären tittade omkring fan vilken kännsla !!!
    Man tänker vad gör jag här men sen säger det sig JUSTE vi ska få en B-E-B-I-S haha
    Vi kollade på alla vagna men vi vill ha en vagn ja iaf just nu har vi bestämmt sambon får ju körkortet i juli och det finns tillgång till bil ju så inte mkt plats till 3 barn och sen massa matkassar när man storhandlar och bilbarnstolar här o där.
    Det blir ju en Familjebil men vi ska ha en CARENA 10.a så denna hade vi med dottern men den var kass 05:a sen bytte dom ut massa delar och vagnen kom 08:a och den hade vi till sonen den var UNDERBAR!!!
    Så det blir en Carena

Sen har vi ju en spjälsäng men vi har tagit bort en grind så nu är det en säng så sonen har den.
    Men vi tänkte skaffa en liten vagga som ja den är så SNYGG en liten vagga med himmelsäng
    Hoppas nu barnet inte blir en 6 kg klump igen hahaha

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Karttikeya

På tal om magar.. Själv är man bara svullen och eländig och den blygsamma raggarsträngen jag hade har blivit SVART. Vad är detta? Nog för att den är så gles att det ser löjligt ut, men svart? Usch..

Sen har jag haft problem med både magkatarr, gaser och magknip den senaste veckan. Oerhört frustrerande eftersom magproblem ställer till det för allt.. Önskar mig tillbaka till inga symtom, tack! Skrikandes

Går in i vecka 13 idag, det är ju bra iaf Glad

• empans

Gomorron tjejer!

Jobbar idag. Ingen höjdare kan man säga, men annars är det prima Glad Inget illamående längre, bara lite tröttare än normalt men det bjuder jag på Flört 

Hoppas ni mår toppen och att ni får en toppenhelg!

Må gott!

Och förresten, välkomna ni nya!

• Trollungarnasmamma
    ÄlskarNova skrev 2010-06-12 07:39:25 följande:
    Morn!  
    Guu vad det har regnat och blåst/blåser här! Värsta stormen idag.

Ikväll har jag en kompis med sambo och barn på middag-ska bli trevligt! Måste bara städa och handla först innan de får komma.
    Har redan varit uppe en timme för att den jäkla blåsten väckte mig..och sen är det lönlöst att försöka somna om..

Satt igår och pratade igen om "the vagn" och nu har vi bestämt oss för att köpa en ny city cross-11. Men kanske att vi köper city korgen begagnad för att få ner priset en aning. Har bestämt att ha den till nästa barn med så det är nog lika bra att köpa en ny då resonerade vi.
    Och på måndag åker mamma, Nova och jag till Ullared! kul kul!! Blir massa bebissaker då är det tänkt Baby 
    Mysig lördag
    Här blåser det som attan med &  regnar, så vi ligger i soffan & gottar oss innan vi ska ut på äventyr

Ahhhh Ullared have fun!!!
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-12 08:26:54 följande:
    The vagn pratet haha det har vi haft när vi gjorde Ul så gick vi till barnaffären tittade omkring fan vilken kännsla !!!
    Man tänker vad gör jag här men sen säger det sig JUSTE vi ska få en B-E-B-I-S haha
    Vi kollade på alla vagna men vi vill ha en vagn ja iaf just nu har vi bestämmt sambon får ju körkortet i juli och det finns tillgång till bil ju så inte mkt plats till 3 barn och sen massa matkassar när man storhandlar och bilbarnstolar här o där.
    Det blir ju en Familjebil men vi ska ha en CARENA 10.a så denna hade vi med dottern men den var kass 05:a sen bytte dom ut massa delar och vagnen kom 08:a och den hade vi till sonen den var UNDERBAR!!!
    Så det blir en Carena

Sen har vi ju en spjälsäng men vi har tagit bort en grind så nu är det en säng så sonen har den.
    Men vi tänkte skaffa en liten vagga som ja den är så SNYGG en liten vagga med himmelsäng
    Hoppas nu barnet inte blir en 6 kg klump igen hahaha
    Ja även om det är tredje som kommer så har man lite planer & funderingar....
    Karttikeya skrev 2010-06-12 09:00:24 följande:
    På tal om magar.. Själv är man bara svullen och eländig och den blygsamma raggarsträngen jag hade har blivit SVART. Vad är detta? Nog för att den är så gles att det ser löjligt ut, men svart? Usch..

Sen har jag haft problem med både magkatarr, gaser och magknip den senaste veckan. Oerhört frustrerande eftersom magproblem ställer till det för allt.. Önskar mig tillbaka till inga symtom, tack! Skrikandes

Ja tyvärr så kan håret bli mycket mörkare inte så snyggt dock....
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma

Bara slapp idag tills vi ska på min systerdotters dansuppvisning i em....så gött!!!

Imon måste vi nog dock städa...men går nog kvickt när vi är två & själva....

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Minifer
    Karttikeya skrev 2010-06-12 09:00:24 följande:

haha ja dumma maghår! Min mage blir helt luden när jag är gravid, grr! Inga svarta hår, men linea negran jag hade förra graviditeten syns ju fortfarande, grr, får se om den fylls i mörkare.

Ang vagnar var vi på babyproffsen i torsdags och köpte en ny bilbarnstol till Bastian. Såg att det fanns syskonvagnar, men rös blundade och tittade ivrigt åt ett annat håll, senare provlem, haha!! I början ska vi försöka använda vagn plus bärsele. Ingen lust alls att köpa en ny vagn, blä! Är så nöjda med vår brio happy som vi köpte ny förra året så vill inte alls byta
  • Mamma till två mirakel

Minifer: Känner precis det samma inför vagn faktumet...inte alls lust å köpa någon syskon vagn men man blir väl tvungen sen..kommer ju få knappt 2år mellan kidsen så det blir nog för jobbigt att inte kunna lägga ner den lill* i vagnen också...

(¯`°?.¸ ღ♥Adam mamma älskar dig över allt annat ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Momalicious

Hej alla glada! Precis som hos ÄlskarNova så är det storm här på västkusten. Uscha. 

Eftersom jag är så "sen" jämfört med er alla så gick jag in i vecka 12 idag! WOHO! Känns skitbra, som att man äntligen börjar komma någon vart. Och skönt att kunna pusta ut lite mer. Inte för att jag varit alls orolig det senaste. Men ändå :)

Jag har tydligen fått en riktig mage. Alla som vet kommenterar. De som inte vet säger väl inget för att vara snälla, i vanliga fall är det ju inte okej att kommentera folks vikt ;) Men nu gör det inget om det kommer ut känns det som.

Nej, nu ska vi åka och handla lite. Hoppas alla har en mysig lördag trots allt i rusket!  

• Emelle

Kikar in och läser ikapp. Har en "egen" dag med film, godis och soffhäng! Skönt!

Vill passa på att önska Skogsbollen  "Lycka till" på UL i morgon.
    Vi ska ju på Måndag 14.30!! Can´t wait!!

Kram på er!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)