• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • 3 barns mamma84
    Blåbärssaft10 skrev 2010-06-11 15:09:12 följande:
    Ja du.. vi får en spännande jul! ;) Om det blir snitt? Varför tror du att det blir snitt? Gjort det med de andra barnen?

Å så otroligt mysigt med mage! Man känner en liten liten utbuktning längst ner på min mage, men det är allt. Det är ju så olika när magarna börjar växa och beroende på om man har fått barn förr.. Men det känns som om den gärna får börja synas nu. :)

Svettas inte mer än vanligt, men det kommer väl antar jag..
    Men har nästäppa som tusan och det vill som inte ge med sig! Jobbigt..
    Nästäppa jora det finns men inte lika jobbigt längre
    Jag hade snitt med andra barnet pårund av överburenhet och omogen tapp och öppen 2½cm och överdriven stort barn.

Alla har olika med magarna jag tycker det är jobbigt att ha stor mage redan nu men misstänker ett stort barn igen.
    Hur ligger din livmoder ligger den framvägg eller bakvägg ?
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-06-11 11:47:00 följande:
    Guuuud vad längesen det känns som man skrev första inlägget. Satt och läste "första tiden" i  tråden. Herreguuud vad vi/ni skrev! Typ 10 sidor på en dag Men lite kul att läsa att jag var i vecka 3+3 eller nåt när jag plussade. Herregud. Känns som flera år sen nästan.
    Ja känns som vi " kännt" varann i evigheter
    Blåbärssaft10 skrev 2010-06-11 12:54:47 följande:

Hej! Nu hoppar jag också in här, bättre sent än aldrig. Länge sen jag var in på FL nu.

Och oj vad tiden har gått fort! Jag och sambon väntar vårat första barn 21 dec, är med andra ord i v.13, 12+2. Läst lite bakåt och alla verkar vara i lite olika skeden. Syns gravidmagen på er än? Gått upp mycket? Längtar så tills det börjar synas..:)

Vink Vink!

Kul

Min mage  syns  väl, är i v15 & tredje barnet, har även gått upp 6 kg, men är rätt liten sen innan så det gör inget så...
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-11 14:32:22 följande:
    Är det bara jag som vettas som en GRIIIIIIS  jag svettas hela tiden överallt.
    Sen börjar bösten spännas åt ordentligt dirket jag tar av mig Bh:n så gör det ont det är som tegel sten haha och bröstvårtorna JÖSSE NAMN det gör PISS PISS ont i dem!!!
    In i he*lvette alltså det är som någon håller i dem med en tong och bara drar hela tiden så dom är så ömma.
    Kan inte änns ta i dem.
    Jag är rätt varm & svettas lätt....
    Innan var jag lätt frusen som attan....
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma

Snusat 7 veckors bebis i em efter skolan åhhhh vad jag längtar nu Min grabb på 1,5 snart är juh stor killeFörvånad

NU har jag lassat upp för kvällen, med chips, godis & tacos & sambon & jag är själva mys mys mys mys hela helgen, om de inte ringer in mej på jobbet...

Köpte nya MAMA & Amelia gravid, var de enda som fanns i affären :s knas...så här ska slappas & bara va!!!!

kram på er

trevlig helg!!

• wildahallon
    Momalicious skrev 2010-06-11 11:39:51 följande:
    theunknown: lycka till själv!

Är det nån mer än jag som mår illa fortfarande? Jag har hittat det som hjälper i alla fall! 
    Turkisk peppar! Åh så härligt. Fick tipset av en svägerskas kompis. Fast de flesta är ju längre gångna än jag är så är väl bara lilla jag kvar haha.
    Jag SPYYYR varje dag fortfarande :( Är i v.14 nu.. hoppas det släpper nångång..

Har ingen aning om jag gått upp, då jag inte äger en våg, dock har jag riktig kanonkula. Är väl dock ingen bebismage, utan uppsvälld mage. Men det går knappast att dölja längre ;D
  • Momalicious
    Blåbärssaft10 skrev 2010-06-11 12:54:47 följande:

Hej! Nu hoppar jag också in här, bättre sent än aldrig. Länge sen jag var in på FL nu.

Och oj vad tiden har gått fort! Jag och sambon väntar vårat första barn 21 dec, är med andra ord i v.13, 12+2. Läst lite bakåt och alla verkar vara i lite olika skeden. Syns gravidmagen på er än? Gått upp mycket? Längtar så tills det börjar synas..:)

Välkommen! Vi är skitmånga nu, kul!
    Ja det syns. Alla som vet tycker att det syns skitmycket. För dom som inte vet så.. Ja, ingen frågar men det är väl för att vara artiga haha. 
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-11 14:32:22 följande:
    Är det bara jag som vettas som en GRIIIIIIS  jag svettas hela tiden överallt.
    Sen börjar bösten spännas åt ordentligt dirket jag tar av mig Bh:n så gör det ont det är som tegel sten haha och bröstvårtorna JÖSSE NAMN det gör PISS PISS ont i dem!!!
    In i he*lvette alltså det är som någon håller i dem med en tong och bara drar hela tiden så dom är så ömma.
    Kan inte änns ta i dem.
    JAG! Inte hela tiden, men svettas ofta! Känns som man är i klimakteriet nästan Och känner igen det där med brösten, aj aj aj!
    wildahallon skrev 2010-06-11 19:44:27 följande:
    Jag SPYYYR varje dag fortfarande :( Är i v.14 nu.. hoppas det släpper nångång..

Har ingen aning om jag gått upp, då jag inte äger en våg, dock har jag riktig kanonkula. Är väl dock ingen bebismage, utan uppsvälld mage. Men det går knappast att dölja längre ;D
    Testa med godiset turkisk peppar. Har tack vare dessa inte mått illa eller kräkts alls idag. Tror sannolikheten att jag skulle må bra idag inte är så stor om det inte är för dom, eftersom jag höll på att dö (kändes det som) igår.

• Momalicious

Eftersom det är fredag så ska jag och sambon göra det lite extra mysigt ikväll. Film, god mat och allmänt mysa. Ska bli extra trevligt eftersom jag inte mår illa!
    Nu ska vi ställa oss och grilla under taket på vår uteplats haha. Regnet öser ner, men vad gör det? ;) 

• Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-06-11 20:15:46 följande:
    Eftersom det är fredag så ska jag och sambon göra det lite extra mysigt ikväll. Film, god mat och allmänt mysa. Ska bli extra trevligt eftersom jag inte mår illa!
    Nu ska vi ställa oss och grilla under taket på vår uteplats haha. Regnet öser ner, men vad gör det? ;) 
    Härligt härligt
  • Jessika82

hej alla glada decembermammor.... jag är lite passiv i tråden. jag har börjat jobba och har gjort min andra vecka är oerhört trött när man kommer hem och sen har en son på snart 2år.

Jag hoppas att det är bra med alla.
     ska på ul den 26/6

• ModerTeres

Hej, jag hoppas också in här.

Jag och min man ska ha vårt andra barn, bf den 30 december =)
    Tycker magen är så stor. Fick vårt första barn i juni förra året så det är ganska tätt emellan dom. Men då fick jag ingen mage förrän v 17 typ men det ser redan ut som jag är i 5 månaden ungefär.

• Mamma till två mirakel
    SkrattandeHej allihopa,nu är man hemma över helgen efter en intensiv kurs för körkort,bara teori,lite mer kör lektioner samt uppkörning kvår nästa vecka...
    Går in i v.13 på söndag...gött!!!!
    Mår pyton på morgonen & iblan på dagen...verkligen illamående,ömma svullna bröst & växtvärk i livmodern...annars lite spökveckor just nu....
    Tror mig ha känt lite fladder häromdagen också,gjorde de med sonen också i v.12
    Längtar tills man får lite gravid mage också....Gravid
    (¯`°?.¸ ღ♥Adam mamma älskar dig över allt annat ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)