• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • LinnV
    NhjärtaD skrev 2010-06-12 23:29:16 följande:

Är det inte det ena så är det de andra...
    Har huvudvärk, tredje dagen i rad....kommer på em....nån som haft det så? har det med grav att göra?

Ikväll var min bror här iaf med sin kärlek...vi åt & tittade film....filmen var ap sorglig, grät de sista 30 min....herregud, dessa hormoner...
    Blev rörd när Linnéa min systerdotter kom upp på scen & dansade, hahahha omg!!

Nu ligger vi i sängen, jag tjötar lite här medans sambon tittat på band of brothers....

somnar nog snart...

Jag har också ont i huvudet, det finns inget som hjälper för mig. Ibland blir det så illa som migrän tom. Jag har fått lära mig att leva med det, har väl haft det i kanske 2 veckor nu.
  • LinnV

Åhh idag känner jag mig lite mer gravid iaf. Har vunnit två par mammabyxor, såna där 3/4, på tradera. Längtar som tusan tills jag får de. Jag kan inte ha ett enda par av mina vanliga byxor längre, de trycker och gör ont så de är mer än välkomna nu.

Kanske ska åka till Gävle idag och köpa en vagn för vi har inget att göra. hehe. Söndagar är bra tråkiga ibland. Men idag kommer min dotter hem igen efter en vecka hos sin pappa, som jag längtar efter henne..

Jag har börjat känna att bebisen rör på sig, buffar lite som ni skriver, helt underbar känsla, då måste den lill* leva där inne iaf. Bara att hoppas att allt ser bra på RUL sen  

• JessicaHallen

Någon som har Bf 14 Dec? :)

• Momalicious
    NhjärtaD skrev 2010-06-12 23:29:16 följande:

Är det inte det ena så är det de andra...
    Har huvudvärk, tredje dagen i rad....kommer på em....nån som haft det så? har det med grav att göra?

Ikväll var min bror här iaf med sin kärlek...vi åt & tittade film....filmen var ap sorglig, grät de sista 30 min....herregud, dessa hormoner...
    Blev rörd när Linnéa min systerdotter kom upp på scen & dansade, hahahha omg!!

Nu ligger vi i sängen, jag tjötar lite här medans sambon tittat på band of brothers....

somnar nog snart...

Ohja! Jag tänkte att det berodde på en elak visdomstand som håller på att tränga upp, men det är precis som du säger. Har lite huvudvärk, lite "molande" hela dagen, sen på em/kvällen blir det hemskt. Som migrän vissa dagar. Och lite tandvärk på det så är dagen gjord!

Gud så härligt att vara i vecka 12 nu! Nu känns som att man kommit en bit på vägen och det känns mer okej att sitta och titta på sänghimlar till spjälsängen

Vi ska iväg på kalas hos min mamma senare idag, hon fyller år så det ska bli kul! :)
  • Trollungarnasmamma

Okej, då kan det ha med graviditeten att göra då...
    Ska testa med Alvedon idag när jag känner att det börjar & se om det hjälper!
    Jobbigt om det ska vara så här juh....

Nu ska jag börja städa så vi kan åka till Ikea sen Lite små tjafs ska nog handlas!

Linasmama: Hur gammal är din dotter?
    Jag mår jätte dåligt av bara tanken på att barnen ska vara iväg en vecka hos sin pappa, han har börjat prata om det nu & jag är helt förstörd!!!

kram på er

trevlig söndag!

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • LinnV
    NhjärtaD skrev 2010-06-13 11:34:30 följande:
    Okej, då kan det ha med graviditeten att göra då...
    Ska testa med Alvedon idag när jag känner att det börjar & se om det hjälper!
    Jobbigt om det ska vara så här juh....

Nu ska jag börja städa så vi kan åka till Ikea sen Lite små tjafs ska nog handlas!

Linasmama: Hur gammal är din dotter?
    Jag mår jätte dåligt av bara tanken på att barnen ska vara iväg en vecka hos sin pappa, han har börjat prata om det nu & jag är helt förstörd!!!

kram på er

trevlig söndag!
    Min dotter är 5 år. Vi har haft så ganska länge så man börjar faktiskt vänja sig. Jag passar på att jobba extra mycket när hon är hos pappa och storstäda och allt sånt så kan jag vara hemma och mysa och umgås med henne när hon är här. Hon behöver ju båda sina föräldrar tycker jag iaf. Har dina barns pappa varannan helg?
  • Trollungarnasmamma
    linasmama skrev 2010-06-13 12:07:49 följande:
    Min dotter är 5 år. Vi har haft så ganska länge så man börjar faktiskt vänja sig. Jag passar på att jobba extra mycket när hon är hos pappa och storstäda och allt sånt så kan jag vara hemma och mysa och umgås med henne när hon är här. Hon behöver ju båda sina föräldrar tycker jag iaf. Har dina barns pappa varannan helg?
    Okej, ja de e klart de behöver, men det är grymt jobbigt att vara ifrån dem tycker jag
    Ja det är väl så jag med planerat att göra ifall det blir vv sen. Fast då finns väl räkan i mitt liv oxå
    Ja han har från fre-mån än så länge....känner mej inte rikigt hel när de inte är hemma...
  • Utomlands

Minifer
    Ha ha ha! Vist är det kul första gângen, kan jag tro!!! Sen ... ... ... blir det andra bullar.

Huvudvärk
    Jag hade ganska mycket huvudvärk för nâgra veckor sedan och jag funderade pâ om jag ändrat nâgra vanor. Jovist, jag ât en hel del nötter - dumt jag vet, plus att jag fâtt dille pâ stark ost ... detta kan framkalla huvudvärk och migrän pâ vanliga dödliga och pâ oss gravida ännu lättare. Nâgot att tänka pâ.

I morgon gâr jag in i v 15, grav vecka 16!!! Shit vad tiden gâr!
    Tack alla som svarat om mina buffar! Till slut tror jag att det varit tarmarna eller ngt för det har inte kommit igen... men den som väntar pâ nâgot gott... :D

Idag är jag helt MÖR sovit typ 12 timmar änna till 11.30, snacka om att jag blev paff när jag sâg vad klockan var!!! Kunde sovit 12 till. Hade dock varit uppe och zombie kissat som vanligt vid 6.

• Emelle

Ååå vad avis jag är på er som känner era bebisar. Känns LÅNGT dit för mig ska jag säga!
    Är ju i vecka 13 nu och har kännt mina andra 3  runt vecka 16-17 som först!
    Sambon sa att han hade drömt att han kände bebis i går natt *söt* Så nu väntar vi bara på att det ska bli verklighet!

KUB i morgon 11.30!  Snälla håll tummarna för frisk levande bebis för oss nu!!!!

• MajMamman08
    Småstadsbönan skrev 2010-06-12 22:33:01 följande:
    Jag har redan köpt en syskonvagn och min minsta kommer att vara nästan 2 år när bönan kommer, men jag använder den till min stora på 4 år och min lilla på 15 månader nu och jag kan säga att det är väldigt bekvämt att ha. Jag har en babyjogger city elit och är super nöjd.
    ahok=) En city elite har har testat,tycker inte riktigt den va så bra men smaken e ju som baken, jag upplevde den som väldigt låång,som o köra en buss,hehe! Sen kunde jag knappt trycka ner vagnen för o tex gå upp för en trottoarkant o då satt de inte ens några barn i..,haha kanske e ja som e super svag Vi ska ha en P&T sport,längtar tills man får den
    NhjärtaD skrev 2010-06-12 23:19:01 följande:
    Härligt med mage
    Emelle skrev 2010-06-12 20:39:09 följande:
    Kikar in och läser ikapp. Har en "egen" dag med film, godis och soffhäng! Skönt!

Vill passa på att önska Skogsbollen  "Lycka till" på UL i morgon.
    Vi ska ju på Måndag 14.30!! Can´t wait!!

Kram på er!
    Åh vad gött!!!! Vi ska köpa syskonvagn, Elliot kommer vara ca 1 år & 10 månader när bebis kommer & han älskar att åka vagn osv, så det känns nödvändigt....
    vi ska ha en babytravel, begagnad men med nya modellen som är bredare....

HUr är det med ditt huvud? Tänkte på dej igår när jag vaknade Har själv nämligen haft ont i huvudet nu i 3 dagar....
    Jessika82 skrev 2010-06-12 20:57:44 följande:
    jag känner bebisen........ det lever livet i magen..
    Härligt Hahahaha ja det är så svårt att hålla minen ibland!!!! sötnötar!
    Hej gumman! Tack för du tänker på mig! Huvudvärken har blivit bättre sen jag fick medicin,dr trodde sen att de va en väldigt elak o ovanlig bihåleinflamation i med att den sen släppte,men får jag ont igen osv ska vi gå vidare med det! Men i med att ja inte får röntgas när ja e gravid så måste man avvakta!!!
    Hur e de med dina tarmar då??
    kram kram
Svar på tråden December Bebis 2010 :)