• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • 3 barns mamma84
    Ninnie81 skrev 2010-06-16 21:49:51 följande:
    idag gick ja in i v.16 och i morgon ska ja få lyssna på bebis hjärta för första gången. så himla kul. hoppas bara att man får höra nå.

var tvungen att ändra rul så nu ska ja göra de den 19 juli..kommer då närstan vara i v.21. har så dåligt med tider under juli. har bett dem ringa om de blir en ledig tid den 7 juli. de gör bara rul på ons i börjar av juli. får inte göra senare än den 20 juli så den som väntar på nå gott...hoppas verkligen att de blir en ledig tid den 7 juli för de är ju bara 3 v dit.

har idag varit jätteyr och trött. mått väldigt konstigt i kroppen. misstänker att ja har dåligt blodvärde. har legat lågt med sönerna.

hoppas ni alla mår bra
    Grattis gumman och lycka till fan vad spännande försök att banda in med mobil så vi kan oxå lyssna
    Jag ska till min Inskrivning 29 juni längtar ..
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • MajMamman08

ah men ja då vet ja inte om ja vågar åka på spaFörvånad inge skoj om man inget får göra "snyft"!
    Får la höra lite med de stället i så fall vi tänkt åka till!

angående o se könet på NUPP i v 13 +,ja fråga BM då ja va,men hon sa att man inte kan se de när de e så små. bästa e ju då man får RUL omkring v 19.

• 3 barns mamma84
    MajMamman08 skrev 2010-06-16 21:55:03 följande:
    ah men ja då vet ja inte om ja vågar åka på spaFörvånad inge skoj om man inget får göra "snyft"!
    Får la höra lite med de stället i så fall vi tänkt åka till!

angående o se könet på NUPP i v 13 +,ja fråga BM då ja va,men hon sa att man inte kan se de när de e så små. bästa e ju då man får RUL omkring v 19.
    Hade Rul nu och hon sa man kunde men det var inte lätt men när hon väl skulle så hade (ungen) benen i kors hahahahaha ''där fick du morsan'' typ

Ja bättre o fråga gumman än att göra det man inte e 100 på .. puss&kram
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Ninnie81
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-16 21:53:10 följande:
    Grattis gumman och lycka till fan vad spännande försök att banda in med mobil så vi kan oxå lyssna
    Jag ska till min Inskrivning 29 juni längtar ..
    ha ha..ja de ska ja göra...tack för tipset...så långt tänkte inte jag

men va kul med inskrivning. vilken v, k,ommer du vara i då?

en liten fråga. hur mycket har ni gått upp eller ner än så länge. sj har ja gått ner 2 kg men ja är rund och go innan så de gör inge för mig...har börja vara duktigt på att tänka på va ja äter och sen försöker ja röra mig 1-2 timmar minst 3-4 dagar i veckan.
  • Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-06-16 14:01:12 följande:
    Ja, det är SÅ tråkigt. Jag trodde jag skulle bli galen förut när jag skrev in mig online som man numera måste göra. Puh. Sidan laddade om HELA tiden så jag fick ryck. Precis när jag var nästan färdig kom en felkod men det löste sig. Höll på att slita av mig håret haha.

Vi hade det jättemysigt, tack! :) 
    Jaha måste man? Ska jag med göra de? Fast nästa vecka har jag jobb vet jag nu, så jag får väl vänta lite & se vad tiden utvisar....
    Momalicious skrev 2010-06-16 14:06:19 följande:
    MEN STACKARE! Det som är så hemskt. Uäh! Tycker så synd om dig!
    skogsbollen skrev 2010-06-16 08:24:27 följande:
    Dumma lilla mig!
    Nu, i väntan på KUB-resultatsvar, efter ett NUPP som såg bra ut med en liten nackspalt, så sitter jag såklart och läser allt jag kommer över om KUB här på FL. Å vad hittar jag? Jo, givetvis en massa tjejer som haft fina NUPP-resultat, men där blodprovet dragit ner resultatet nåt enormt. Sånt gör mig så orolig nu. Förvisso så visade det sig att många av dessa tjejer fick bra resultat på fostervattenprov...  Dumt måla fan på väggen i förskott, jag vet, men sån är jag :/

Är det nån mer än jag som känner av "falsk ichias"? Jag har dö-ont i ena skinkan, men förhoppningsvis går det över. Hade samma under förra grav.
    Man har ju en tendens att göra det tyvärr Det slutar alltid med att man är mer orolig än man var från början, ibland kanske man inte ens var orolig. Det är det dumma med FL ibland. 

Jag har riktig ischias som jag haft sen v 6 kanske. Dock börjar det bli bättre nu men AJ AJ AJ vad det gör ont.Ja det är SÅ härligt! Har varit så förbannad hela dagen över att jag varit tvungen att vika tvätt och ringa samtal och sånt. Bara velat vara ute! NU ska jag ta en promenad ner till stranden och lägga mig i solen en stund.

Ja det är surt e de, blev du nått brun?
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • AnnaCL

HEj på er alla fina blivande mammor. Tänkte höra med er om ni har mycket molvärk? Är i v 13+5 och tycker att det har blivit värre och värre, men inga blödningar. Man blir ju lite nojig när man känner mensvärksliknande ont. Ringde och rådgjorde med gyn och de tyckte att jag skulle höra av mig igen om det fortsatte på samma sätt som idag. Försöker att intala mig att det ändå inte är något jag kan göra förutom att bara ta det lugnt. '
    Hoppas ni mår bra!

• Jerseygirl

Vad härligt jättegravida alla börjar bli!!!

Att tänka på angående spa; jag fick så kallat vena cava syndrom, jag svimmade om jag låg på rygg... vet inte hur vanligt det är men det resulterade  i att jag fick ansiktsbehandling sittande rakt upp och ner i en stol. Inte så väldigt avslappnande...

Själv ser jag ut som om jag svalt en ballong, framför allt på kvällarna, men det är ok. Försöker dölja det på jobbet vilket snart är dax att inse inte går alls... Undrar om magen med andra barnet bara kommer fortare eller om den också blir större än med ettan, isånt fall kommer jag bli helt enorm i december... Fast tomte dräkter är väl rätt stora?   Gravid  + Tomte

Nu ska jag lägga mig, har en hektisk dag imorgon med bilverkstad, jobb, sommarfest på dagis och sen en kvällsresa till sommarstället för en skön långhelg!

• Trollungarnasmamma

Vi spelade in bebis hjärtljud i torsdags

Är bara inne en snabbis, måste hoppa i säng nu, ska jobba imon, läääänge, men sen e jag nog ledig tills på måndag som det ser ut nu...så jag står ut....har inte jobbat nått i veckan heller....

Idag e första dagen på nästan en vecka jag inte har huvudvärk...jag har druckit mycket vatten....e kanske det jag får göra då....

Idag började vi titta på vagn, de vi hittade var sålda, men vi har tid på oss att hitta ett pangpris!!!

nehe natti natti

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Minifer
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-16 21:50:43 följande:
    Skönt att bebisen behan sig i sin plats och blödningen inte var någon fara
    Marremia

Jessika82:
    Jobbigt men skönt du kommer kunna amma lillen i dec

Andy:
    Tråkigt med massa illamående inte kul jag slapp allt i vecka 11-12
    Skönt att blödningen inte var något hämskt för dig..

Majmamman:
    massas hmm vet ej jag har bara fot massas hihihi sambon ger mig
    Bubbelpoll hmm jag har suttit i bubbeln nu 2 ggr förra veckan och i lördags och bastu ååh vad skönt och ångbastu till o med
    Solarium har man sagt NEJ till men jag vet inte men det vågar jag inte chansa till iaf.
    Förga håret JA man säger att man inte sak göra det men att mans ka till frisören det är bättre.
    Bytta katt lådan JA det stämmer folk har förlorat sina små pågrund av detta så man ska undvika..
    Springa Helt okej om man känner att man vågar
    JA nu kom mkt men hallå vi ska ta fram fakta om allt innan man vågar göra något men JAG gör det jag känner o vågar för.
    Hoppas du får en bra semester själv ska jag åka till sverige

ÄlskarNova:
    ÅÅh tråkigt !!
    Gå till bm och be om pencillin .. så det inte blir värre..
    Om man har detta och inte vet och föder ett barn kan barnet bli blind
    Detta fick jag höra från bm då jag skulle föda min dotter och hade Urin infektion men dom tog bort detta innan

Lite om mig då hmm grillat idag och haft mysigt men oxå ont i huvet och så ingen alvedon på jobbet men nu ska jag ta ett för nu ska jag SOVA
    Godnatt JO juste imon är jag i vecka
    Enligt mensen och läkaren vecka 15 idag men enligt Rul och bm vecka 14 imon
    Men det blir en bild imon YESS
    Godnatt allihoppa ska jobba imon ..
    fast bastu och bubbepool  avråds det ifrån, men  sedan gör man ju som man vill =)
  • Momalicious
    NhjärtaD skrev 2010-06-16 22:20:47 följande:
    Jaha måste man? Ska jag med göra de? Fast nästa vecka har jag jobb vet jag nu, så jag får väl vänta lite & se vad tiden utvisar....
    Momalicious skrev 2010-06-16 14:06:19 följande:
    MEN STACKARE! Det som är så hemskt. Uäh! Tycker så synd om dig!

Man har ju en tendens att göra det tyvärr Det slutar alltid med att man är mer orolig än man var från början, ibland kanske man inte ens var orolig. Det är det dumma med FL ibland. 

Jag har riktig ischias som jag haft sen v 6 kanske. Dock börjar det bli bättre nu men AJ AJ AJ vad det gör ont.

Ja det är SÅ härligt! Har varit så förbannad hela dagen över att jag varit tvungen att vika tvätt och ringa samtal och sånt. Bara velat vara ute! NU ska jag ta en promenad ner till stranden och lägga mig i solen en stund.
    Ja det är surt e de, blev du nått brun?
    Ja tydligen. En hel evighet tog det Men nu är det gjort!
    Ja lite färg fick jag allt men är blek som bara den fortfarande.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)