• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Jaya
    Emelle skrev 2010-06-16 10:36:29 följande:
    Hej!
    Orkar inte läsa ikapp nu. Ligger i maginfluensa. Fyyy fan. Började direkt efter vi varit på NUPP:et.
    Fyyy!
    Återkommer när kraft finns...
    Usch! Krya på dig!
    ·٠?●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●?٠·December 2010·
  • Trollungarnasmamma
    Hej!
    Orkar inte läsa ikapp nu. Ligger i maginfluensa. Fyyy fan. Började direkt efter vi varit på NUPP:et.
    Fyyy!
    Neeeeeeej din stackare!!!!!!
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Utomlands

God eftermiddag!

Tack alla för att ni bryr er sâ otroligt mycket!!!

Allt är OK!!!
    Vi fick se den igâr igen! Men det var för att gynokologen ville veta om hon sett rätt i v12 ang om det är tjej eller kille nu är jag i v 15 sâ man ser det mycket bättre nu. Vi vill inget veta, jag var bara glad att fâ se den :)!
    10 cm huvud till stuss + benen. Uy vad bebisen växer! Och sâ söt!, den lâg och suttade pâ tummen med benen i kors ha ha ha. Gynokologen fick hâlla pâ en stund tills den ändrade ställning och stödde sej mot livmodersväggen, jag kände dock inget.
    Min sambo tror att det är en kille, men jag har varnat honom att i detta stadiet kan man ta fel pà klitoris o snoppen sâ ... ja vi fâr se i december hihihi!!!

Har lämnat in kisseprov och fâr svar ang infektion nästa vecka. Och alla andra syptom var helt normala :) .

Gud alltsâ! Min gynokolog är skit rolig och hon gillar värkligen sitt jobb! Vilken tur VI har!

• Utomlands
    skogsbollen skrev 2010-06-16 08:24:27 följande:
    Dumma lilla mig!
    Nu, i väntan på KUB-resultatsvar, efter ett NUPP som såg bra ut med en liten nackspalt, så sitter jag såklart och läser allt jag kommer över om KUB här på FL. Å vad hittar jag? Jo, givetvis en massa tjejer som haft fina NUPP-resultat, men där blodprovet dragit ner resultatet nåt enormt. Sånt gör mig så orolig nu. Förvisso så visade det sig att många av dessa tjejer fick bra resultat på fostervattenprov...  Dumt måla fan på väggen i förskott, jag vet, men sån är jag :/

Är det nån mer än jag som känner av "falsk ichias"? Jag har dö-ont i ena skinkan, men förhoppningsvis går det över. Hade samma under förra grav.
    Jepp!

Försök att strecha rumpmusklerna varje morgon och kväll, det hjälper mej.

Sätt dej pà golvet med benen i kors
    Dra upp det ena knäet mot dej som om du kramar ditt ben, lât foten vara kvar i golvet, och sitt sâ en stund. Det fâr inte göra ont! I sâ fall släpp ner benet en bit. Det är lätt att man sträcker sej nu när vi är gravida har jag hört.
    Byt ben och gör samma sak.
    Hoppas du förstâr hur jag menar :)
    Lycka till!
  • Momalicious
    NhjärtaD skrev 2010-06-15 20:16:10 följande:
    Han är kanon på det.....Älskar honom så mycketHjärta

Nästa vecka ska jag med besöka arbetsförmedlingen för att hoppas på att få stämpla upp det jag inte får jobba den första sommar perioden...e juh så mycket papper hit & dit!!!!

Ha så mys ikväll!!!!
    Ja, det är SÅ tråkigt. Jag trodde jag skulle bli galen förut när jag skrev in mig online som man numera måste göra. Puh. Sidan laddade om HELA tiden så jag fick ryck. Precis när jag var nästan färdig kom en felkod men det löste sig. Höll på att slita av mig håret haha.

Vi hade det jättemysigt, tack! :) 
  • skogsbollen

Utomlands:
    Tackar för tipset. Fattar precis :)
    Härligt att ni haft sån tur med BM. Mys att få se den lille igen.

• Momalicious
    Hej!
    Fyyy!
    MEN STACKARE! Det som är så hemskt. Uäh! Tycker så synd om dig!
    skogsbollen skrev 2010-06-16 08:24:27 följande:
    Dumma lilla mig!
    Nu, i väntan på KUB-resultatsvar, efter ett NUPP som såg bra ut med en liten nackspalt, så sitter jag såklart och läser allt jag kommer över om KUB här på FL. Å vad hittar jag? Jo, givetvis en massa tjejer som haft fina NUPP-resultat, men där blodprovet dragit ner resultatet nåt enormt. Sånt gör mig så orolig nu. Förvisso så visade det sig att många av dessa tjejer fick bra resultat på fostervattenprov...  Dumt måla fan på väggen i förskott, jag vet, men sån är jag :/

Är det nån mer än jag som känner av "falsk ichias"? Jag har dö-ont i ena skinkan, men förhoppningsvis går det över. Hade samma under förra grav.
    Man har ju en tendens att göra det tyvärr Det slutar alltid med att man är mer orolig än man var från början, ibland kanske man inte ens var orolig. Det är det dumma med FL ibland. 

Jag har riktig ischias som jag haft sen v 6 kanske. Dock börjar det bli bättre nu men AJ AJ AJ vad det gör ont.
    NhjärtaD skrev 2010-06-16 10:24:34 följande:
    åhhhh underbara sommar idag & jag måste plugga lite
    ska göra det nu så man kan njuta sen!!!

Ska kanske skicka iväg mannen & köpa god fika?

kram på er
    Ja det är SÅ härligt! Har varit så förbannad hela dagen över att jag varit tvungen att vika tvätt och ringa samtal och sånt. Bara velat vara ute! NU ska jag ta en promenad ner till stranden och lägga mig i solen en stund.

• MajMamman08
    Hej!
    Fyyy!
    Ne men fy,går den skiten nu...blä! Hoppas du blir frisk fort!! kram kram
  • ÄlskarMina

och jag har åkt på UVI! Skrikandes Märkte igår att jag hade lite känningar och imorse gjorde det ont när jag skulle kissa-sådär uppåt njurarna ni vet. Aj! 
    Så på jobbet tog jag en combur-sticka och den blev rosa-pos och lila-3+ tror jag? Ajaj..
    men som tur är var det bara att ringa husläkaren vi har på jobbet som vi anlitar och berätta resultatet för sköterskan så ringde läkaren in ett recept på penicillin som jag hämtade på lunchrasten. Smidigt värre!
    Hoppas det blir bättre snart! Är detta ngt jag bör ringa till min BM om tror ni?  

·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Pyret 7/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
Svar på tråden December Bebis 2010 :)