• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Momalicious

Precis hemkommen från akuten och är väldigt trött men lycklig.
    Fick vääldigt ont i livmoderområdet, trodde jag skulle avlida så vi åkte in.
    Fick se bebis som levde och sprattlade omkring för fullt!
    Bebis är 52 mm stor Vi fick t.o.m. en bild av den underbara läkaren.
    SÅ härligt att få se bebis. Då växlade det från att jag grät av smärta till lycka. Sambon fällde också några tårar. Ska nog lägga upp bilden imorgon :)

Hon hittade inga fel utan det kunde vara lite allt möjligt. Det är inga cystor eller liknande i alla fall och hon sa att sannolikheten att nåt skulle gå fel är väldigt liten nu. Skönt!

Nu är det bums i säng, natti natt!

• skogsbollen

Morning!

Kollade just klockslag på senaste inlägg, innan jag läste, och undrade vad tusan ni (Momalicious) gjorde uppe mitt i natten... men nu vet jag :/
    Jobbigt att behöva åka iväg sådär, men gud vad skönt att allt såg så bra ut. Grattis till ett fint UL och söt bebis! :)

@AnnaCL:
    Jag har ofta mensliknande värk, men tänker att det är växtvärk (är i vecka 12+5) Livmodern växer ju riktigt fort nu. Min BM förklarade för mig (då jag fick åka akut till gyn för blödning i vecka 9) att en blödning utan smärta är oftast ofarligt, smärta utan blödning oxå oftast ofarligt, men när det är både ock, då kan det vara illavarslande. Men det skadar ALDRIG att kolla upp det en extra gång, så ring igen om det fortsätter.

• Emelle
    Momalicious skrev 2010-06-17 02:17:42 följande:
    Precis hemkommen från akuten och är väldigt trött men lycklig.
    Fick vääldigt ont i livmoderområdet, trodde jag skulle avlida så vi åkte in.
    Fick se bebis som levde och sprattlade omkring för fullt!
    Bebis är 52 mm stor Vi fick t.o.m. en bild av den underbara läkaren.
    SÅ härligt att få se bebis. Då växlade det från att jag grät av smärta till lycka. Sambon fällde också några tårar. Ska nog lägga upp bilden imorgon :)

Hon hittade inga fel utan det kunde vara lite allt möjligt. Det är inga cystor eller liknande i alla fall och hon sa att sannolikheten att nåt skulle gå fel är väldigt liten nu. Skönt!

Nu är det bums i säng, natti natt!
    Skönt att allt så bra ut och GRATTTIS till fin bild av bebis!

AnnaCL-
    Det är nog livmodern som växer som du känner av! Ingen fara på taket alltså Bara bebis som växer!
    MajMamman08 skrev 2010-06-16 21:55:03 följande:
    ah men ja då vet ja inte om ja vågar åka på spaFörvånad inge skoj om man inget får göra "snyft"!
    Får la höra lite med de stället i så fall vi tänkt åka till!

angående o se könet på NUPP i v 13 +,ja fråga BM då ja va,men hon sa att man inte kan se de när de e så små. bästa e ju då man får RUL omkring v 19.
    Det är ingen fara med SPA. Vi ska åka på en weekend vi med is sommar. Personal där ska ju ha kunskap om hur man ska massera osv även gravida. I Amelia gravid (tror det var däri) var det ett reprtage om ställen och olika massage stilar som pasade gravida. Fanns ju tom ställen som hade bänkar med hål för magen!!
    Boka ni och åk! Unna er lyxig egentid innan  bebisen kommer
  • Emelle

TACK för alla krya på dig kramar!
    De hjälpte nog!
    Idag mår jag lite bättre och tur är väl det då det är skolavslutning för barnen. Vi har haft tur och haft barnevkat av mostrar och mormor osv till alla barnen då vi varit sjuka så dom har inte varit hemma och kunnat bli smittade. Så ikväll hägrar kyrkbänken och efter det jordgubbstårta och somarlov...för barnen. Själva har vi inte semester förens om 4½ lååånga veckor!

• ensammamma

God morgon alla. Jag har en väldigt öm mage å kan inte ha några kläder som sitter åt å knappt kan ha på mig byxor då kräks jag som fan jag vet inte vad jag ska göra längre då min barnmorska säger att de e normalt att ha så. Men jag hade inte de när jag väntade min son. Nån som kan hjälpa mig??? Å enligt henne så kan man inte få foglossning föräns i vecka 30 enligt henne å inte nu för de va för tidigt. Jag har fått en sån kraftig ryggskott så jag kan inte ens gå i trappor å de sjukskriver dom inte ens mig för så jag ligger hemma å har ont å äter alvedon å de hjälper inte...

• Karttikeya

Finns väl massor som fått foglossning tidigare än så?

Låter som om du har det riktigt jobbigt Rynkar på näsan *tröstkramar*

• ensammamma
    Karttikeya skrev 2010-06-17 08:29:35 följande:
    Finns väl massor som fått foglossning tidigare än så?

Låter som om du har det riktigt jobbigt Rynkar på näsan *tröstkramar*
    Jag har aldrig haft foglossning. Men enligt henne så är de typ ligament el ischias. Men men.

Jag har legat på sjukhus å så med så denna graviditet har varit en riktig plåga för mig. Så man kan lungt säga att jag har de jobbigt. Hur mår du å så???
  • Karttikeya
    ensammamma skrev 2010-06-17 08:39:26 följande:
    Jag har aldrig haft foglossning. Men enligt henne så är de typ ligament el ischias. Men men.

Jag har legat på sjukhus å så med så denna graviditet har varit en riktig plåga för mig. Så man kan lungt säga att jag har de jobbigt. Hur mår du å så???

Usch. Konstigt hur det kan variera så mycket på samma person mellan graviditeter.. Jag har inte spytt en enda gång, att spy är i princip det värsta jag vet, lider med dig!!

Med mig är det oförskämt bra. Mina enda symptom just nu är en mage som har sitt eget liv, ibland hård, ibland lös, ibland magknip och en del magkatarr. Annars mår jag fint.

• ensammamma
    Karttikeya skrev 2010-06-17 08:42:16 följande:

Usch. Konstigt hur det kan variera så mycket på samma person mellan graviditeter.. Jag har inte spytt en enda gång, att spy är i princip det värsta jag vet, lider med dig!!

Med mig är det oförskämt bra. Mina enda symptom just nu är en mage som har sitt eget liv, ibland hård, ibland lös, ibland magknip och en del magkatarr. Annars mår jag fint.

Magkatarr är inte skönt de heller jag har oxå de å äter medicin för de.... Jag har gått ner ca 10 kg för att jag har varit så dålig å blev inlagd för jag va uttorkad som satan så dom kunde knappt sätta en nål å fick dom in en så sprak mitt kärl så jag fick 30 stick för att dom bara sprack för mig. Så jag fick in vätska å näringsdropp å gick upp nästan 100 g om dagen. under tiden jag låg på sjukhuset.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)