• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • MajMamman08
    ÄlskarNova skrev 2010-06-16 18:23:49 följande:
    och jag har åkt på UVI! Skrikandes Märkte igår att jag hade lite känningar och imorse gjorde det ont när jag skulle kissa-sådär uppåt njurarna ni vet. Aj! 
    Så på jobbet tog jag en combur-sticka och den blev rosa-pos och lila-3+ tror jag? Ajaj..
    men som tur är var det bara att ringa husläkaren vi har på jobbet som vi anlitar och berätta resultatet för sköterskan så ringde läkaren in ett recept på penicillin som jag hämtade på lunchrasten. Smidigt värre!
    Hoppas det blir bättre snart! Är detta ngt jag bör ringa till min BM om tror ni?  
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Pyret 7/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
    aj då,ja jag hade nog nämnt de för din BM om ja va du!!
  • MajMamman08

Minns vi diskuterade detta angående spa o massage m,m som gravid!!
    Vi vill gärna åka på de i sommar,då e man väl mellan v 20-30 nånstans! E de farligt då??
    vad får man o får göra?? e ju inte skoj o åka o så får man inte göra något!
    massage??
    bubbelbad?
    flooting?
    ja allt va nu spa kan innebära=)

• Momalicious
    MajMamman08 skrev 2010-06-16 18:34:52 följande:
    Vi vill gärna åka på de i sommar,då e man väl mellan v 20-30 nånstans! E de farligt då??
    massage??
    bubbelbad?
    flooting?
    Massage ska man ju vara lite försiktig med vad jag hört. Man ska gå till någon som har erfarenhet av gravida kvinnor. Det finns ju speciella gravidmassörer som har speciella bänkar med hål för magen och brösten haha. Men prata med din barnmorska om du är orolig, eller ring till det tänkta spaet.

Tror knappast det är några problem med bubbelbad eller floating :) 
  • Minifer
    MajMamman08 skrev 2010-06-16 18:34:52 följande:
    massage??
    bubbelbad?
    flooting?
    SOm momaliscious säger ska man vara försiktig med massage och se till att det är någon med koll som masserar. Är väl särskilt ryggslutet man ska undvika. Bubbelbad ska man också undvika under graviditeten pga infektionsrisk, värmen är rena paradiset för bakterier som kommer från alla badare. Själv vågare jag inte bubbla på offentlig bubbelpool förra gången, men vet inte om jag kommer bry mig lika mycket om alla "får" inte denna gången. Känns som att de tar i så de skiter på sig :P (de som kommer med rekommenadtionerna)
  • MalakiW
    Utomlands skrev 2010-06-16 13:09:04 följande:
    God eftermiddag!

Tack alla för att ni bryr er sâ otroligt mycket!!!

Allt är OK!!!
    Vi fick se den igâr igen! Men det var för att gynokologen ville veta om hon sett rätt i v12 ang om det är tjej eller kille nu är jag i v 15 sâ man ser det mycket bättre nu. Vi vill inget veta, jag var bara glad att fâ se den :)!
    10 cm huvud till stuss + benen. Uy vad bebisen växer! Och sâ söt!, den lâg och suttade pâ tummen med benen i kors ha ha ha. Gynokologen fick hâlla pâ en stund tills den ändrade ställning och stödde sej mot livmodersväggen, jag kände dock inget.
    Min sambo tror att det är en kille, men jag har varnat honom att i detta stadiet kan man ta fel pà klitoris o snoppen sâ ... ja vi fâr se i december hihihi!!!

Har lämnat in kisseprov och fâr svar ang infektion nästa vecka. Och alla andra syptom var helt normala :) .

Gud alltsâ! Min gynokolog är skit rolig och hon gillar värkligen sitt jobb! Vilken tur VI har!
    Åhhå - härligt att höra!
    kramar!
  • andypandyy

Hej!

Har inte skrivit på ett bra tag men har läst! MalakiW, jag är så ledsen för din skull. Känns skönt att du är så stark och positiv i alla fall.Er lycka kommer, jag lovar!!

Jag har mått ganska dåligt på sistone, väldigt illamående urrkk....Har haft ett par små blödningar oxå så har känts lite jobbigt. Men har fått se lilla liten på vul o det var härligt! Ska göra kubtest nästa vecka, lite nervöst.... 

Funderar lite på att ta reda på könet den här gången... Är det någon som vet att man kan se det redan på kubtestet? Jag kommer att vara i vecka 13+0 alltså vecka 14 när jag gör det.

Kram på er! 

• Marremia

Hej alla,

Inte så bra start på veckan som börjar med att jag blöder på morgonen och då ringer in till kvinnokliniken och de ber mig komma in dit direkt til deras akut mottagning. Där får jag träffa en sjuksköterska som ordnar en läkartid några timmar senare. Dock kändes det som en halv evighet innan läkaren undersökte mig. Tydligen så blöder jag lätt i livmoderstappen för jag började blöda när hon undersökte mig. Så härligt det var att få se bebisen igen och att den rörde sig och allt var bra :) Puh nu väntar jag bara på att klumpen av oro i magen ska försvinna igen....

• Jessika82

Här händer det mycket.... jobbar hela dagarna det går bra och hoppas att jag kan jobba ett bra tag till... märkte idag att mina bröst har börjat läcka.... så det blir till att köpa ilägg...

• Ninnie81

idag gick ja in i v.16 och i morgon ska ja få lyssna på bebis hjärta för första gången. så himla kul. hoppas bara att man får höra nå.

var tvungen att ändra rul så nu ska ja göra de den 19 juli..kommer då närstan vara i v.21. har så dåligt med tider under juli. har bett dem ringa om de blir en ledig tid den 7 juli. de gör bara rul på ons i börjar av juli. får inte göra senare än den 20 juli så den som väntar på nå gott...hoppas verkligen att de blir en ledig tid den 7 juli för de är ju bara 3 v dit.

har idag varit jätteyr och trött. mått väldigt konstigt i kroppen. misstänker att ja har dåligt blodvärde. har legat lågt med sönerna.

hoppas ni alla mår bra

• 3 barns mamma84

Skönt att bebisen behan sig i sin plats och blödningen inte var någon fara
    Marremia

Jessika82:
    Jobbigt men skönt du kommer kunna amma lillen i dec

Andy:
    Tråkigt med massa illamående inte kul jag slapp allt i vecka 11-12
    Skönt att blödningen inte var något hämskt för dig..

Majmamman:
    massas hmm vet ej jag har bara fot massas hihihi sambon ger mig
    Bubbelpoll hmm jag har suttit i bubbeln nu 2 ggr förra veckan och i lördags och bastu ååh vad skönt och ångbastu till o med
    Solarium har man sagt NEJ till men jag vet inte men det vågar jag inte chansa till iaf.
    Förga håret JA man säger att man inte sak göra det men att mans ka till frisören det är bättre.
    Bytta katt lådan JA det stämmer folk har förlorat sina små pågrund av detta så man ska undvika..
    Springa Helt okej om man känner att man vågar
    JA nu kom mkt men hallå vi ska ta fram fakta om allt innan man vågar göra något men JAG gör det jag känner o vågar för.
    Hoppas du får en bra semester själv ska jag åka till sverige

ÄlskarNova:
    ÅÅh tråkigt !!
    Gå till bm och be om pencillin .. så det inte blir värre..
    Om man har detta och inte vet och föder ett barn kan barnet bli blind
    Detta fick jag höra från bm då jag skulle föda min dotter och hade Urin infektion men dom tog bort detta innan

Lite om mig då hmm grillat idag och haft mysigt men oxå ont i huvet och så ingen alvedon på jobbet men nu ska jag ta ett för nu ska jag SOVA
    Godnatt JO juste imon är jag i vecka
    Enligt mensen och läkaren vecka 15 idag men enligt Rul och bm vecka 14 imon
    Men det blir en bild imon YESS
    Godnatt allihoppa ska jobba imon ..

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)