Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

Ge honom vätskeersättning, något annat kan vara för tufft för magen. Bara googla vätskeersättning och be honom dricka litegrann, teskedsportioner i taget.. För att kunna behålla annat behöver han nämligen ersätta det han förlorat genom kräkningar (salt och mineraler) samt sockret i vätskersättningen för att få fart på tarmen.

Det kan fungera med yoghurt också.

Sista dagen på praktiken idag.. Känns redigt gött! Nu ska jag passa på att ta det lugnt.. Glad

• Karttikeya
    linasmama skrev 2010-10-16 19:39:05 följande:
    Tack! Ska göra det nu så han får prova!
    Fil har han provat men det kom upp lika fort tyvärr.. 
    Då rekomenderar jag nog bara vatten utöver vätskersättning, men i smååååå smååå klunkar. Man blir lätt för ivrig. Man kan blanda vätskersättningen med typ saft om man vill. Det smakar nämligen.. Ganska illa, haha.. Men bara så att han fuktar munnen och ett halvt glas i taget, som han får i sig på minst tio minuter.
  • Karttikeya
    Willes Mamma 08 skrev 2010-10-16 20:35:10 följande:

Gah hemgjord vätskeersättning smakar ju för grymt illa,både utan och med sagt fick ja sonen de då han hade kräksjuka, apoteket va inte öppet,så fick göra egen...smakade o fy o blä...kunde knappt få i mig en liten droppe.

Idag är lille plutten hos sin mormor hela helgen så ja o sambon kan få något gjort här hemma
    Vi har spacklar o slipat o målat,trapphus,hall,wille rum och nu ska sambon ta tag i trappan o måla den! Puh e helt slut...i morron blir de o måla se sista o sen städa!!!
    Skönt att man kommer liiiite närmare ordning o reda här hemma

Nån som ska till ullared snart???

Men den gör gott Glad Var min räddning när jag råkade ut för calici i våras..

Jag o karln ska till ullared snart tänkte vi ^^
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-10-16 22:46:52 följande:
    Vi ska till Ullared efter vi flyttat nån gång, fått sålt en av våra tre bilar och jag är färdig med körkortet. 
    Gud. Är helt död efter den här dagen!
    Först var vi på akuten med sambons finger och de fick skära upp fingret (IGEN) och tömma det på var och spola rent. Nu äter han två penicillinsorter så jag hoppas fan det släpper snart, usch.
    När vi kom hem åkte vi till sambons föräldrar och åt middag och när vi åkte hem såg vi en samling med några av våra kompisar som stod runt en uppenbart medvetslös kille så vi stannade och kollade läget. Sambon är ju brandman så han har ju koll. Hans pappa och farbror är dessutom också brandmän och hans farbror är räddningschef här så vi ringde dit dom och hans bror som är yrkesmilitär. Killen hade tagit en överdos och var halvnaken och hade oregelbunden puls. Skönt att vi kunde hjälpa innan polis och ambulans kom!

Nåt som var rätt gulligt var att mitt i allt så blev den killen som var medvetslös halvt medvetande och blev jäkligt aggressiv och alla dessa män ställde sig skitsnabbt som en mur runt mig för att skydda mig och magen hihi. Gulliga killar! 

Hoppas det blir bra med den där stackars killen. Man ska ge fan i droger! Ingen av oss visste dock vem han var och vi bor i ett väldigt litet samhälle så han kommer garanterat inte härifrån. Fyfan. Hoppas han blir bra och kan hålla sig undan knark.

Där var vår kväll i ett nötskal ;) 
    Måste bara fråga, har dom odlat på bakterierna i hans sår något, vet ni det? Det är iof för sent nu efter att han fått penicillin, men tänkte om dom gjorde det första gången.. Kan ju vara en bakterie som man inte kan få vad för penicillin som helst för.
  • Karttikeya
    Ninnie81 skrev 2010-10-17 05:09:44 följande:
    måste in igen för vattnet har gått nu för 45 min. Meddelar mer sen. Kram alla
    Styrkekramar!
  • Karttikeya
    delifi2 skrev 2010-10-16 22:00:50 följande:

hahahaha.......... vätskeersättning gör jag iordning under dagen då jag vet att jag ska ut på kvällen (när jag inte är gravd) och ska festa. Dricker hälften när jag kommer hem och hälften dagen efter, gör under då :=)

Vill oxå åka till ullared men med min foglossning kommer jag knappt fram till ingågnen från parkeringen så det är bara att glömma :(

Har ingen aning om hur stor bebisen ska vara nu men det låter som det är "normalt" om man räknar efter lite... jo det är rätt, kollade runt lite nu och barnet är ca 45 cm och ska väga runt 1,8 kilo :=)

Är du säker på att du inte går ut och super nu när du är gravid också? Cool

Jag har också foglossning som blir helt hopplös så fort jag går längre än 200 meter, men, skam den som ger sig. Är ju bara att man räknar med att kunna ligga två dagar efteråt.... (har man inga barn så går det ju). Skrattande
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-10-17 10:23:32 följande:
    Ninnie81: lycka till nu! Det var visst en envis bebis ni har som vill komma nu! Kram
    Majorima: nej, den första läkaren var nonchalant och lät undersköterskorna göra allt egentligen för att han ville iväg. Han kollade ingenting. Den andra läkaren var ännu värre och 1. Kollade inte mer än en sekund på fingret 2. Sa att alsolsprit är dåligt och att det skulle tvättas med tvål och vatten bara och 3. Skrev ut ett till penicillin som skulle "ta infektionen från andra hållet". Nu äter han både heracillin och amoxellin (hur de stavas vettitusan haha). Den tredje dokotorn, ortopeden. Sa att han skulle odlat om det inte var för att han redan ätit penicillin i nästan fyra dagar. Han var iaf duktig och tog sig tid. Det tycker dock inte min mamma eftersom doktorn inte frågat vad min sambo jobbar med (han är murare/anläggare) så nu tror mamma att han ska dö av blodförgiftning bara för att man blir smutsig i tomas jobb. Men så länge han skyddar fingret ser jag inte hur det kan vara farligt.?
    Blodförgiftning behöver han inte få, men han ska vara väldigt försiktig med sitt finger och infektionen. Sen dör man inte så ofta av blodförgiftning kan du hälsa henne. De blodförgiftningar jag sett är minst sagt odramatiska, det är bara så att man hittat bakterier i blodet som gett frossa, feber och nedsatt allmäntillstånd. Det hon tänker på är väl en septisk chock, alltså när bakterierna är i sådan mängd/sitter olämpligt att de orsakar organsvikt.

Lägg om fingret väl och använd handskar, men det gör han väl redan hoppas jag?

Tycker han att penicillinen hjälper? Glad
  • Karttikeya
    Jessika82 skrev 2010-10-17 20:11:45 följande:
    Hej på er...... hur är detmed er?
    Hur är det med DIG? Skrattande
  • Karttikeya
    Stefanie skrev 2010-10-17 21:34:04 följande:
    Inser att jag vilken dag och stund som helst kommer att kissa på mig. I natt var jag uppe 8 gånger.

Liten sparkar på blåsan lite då och då och när det händer känner jag den där känslan som man känner precis när man ska börja kissa och måste knipa ihop ordentligt. Det är ren tur att jag hinner göra det.

Det känns som att Liten är väldigt långt nere och rör sig, det känns mer nere vid blygdbenet än det gjort tidigare. 

I vilket fall har jag till och med fått skavsår av toalettpappret för att jag springer så ofta nu för tiden. Fick till och med lite blod på toalettpappret sist, så det är inte lite sönderskavt och då är det inte direkt så att jag gnuggar med pappret heller. Är det någon som har några tips på vad jag kan göra för att rädda mig från att bli helt trasig? Använder redan riktigt lent och mjukt toalettpapper...

Så känns det för mig också.. Snart sitter jag här i stolen sjöblöt..  Cool
  • Karttikeya

Somliga sov till tolv idag.. Jösses, har inte kunnat sova såhär på evigheter!! Antar att min kropp behöver återladdning efter praktiken, haha. Får väl njuta av det sålänge det nu varar.. Glad

Svar på tråden December Bebis 2010 :)