Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2010-10-26 07:11:56 följande:
    Som någon skrev innan så tycker jag också att eftersom vi firar jul och påsk som faktiskt handlar om kristendomen och inte presenter i första taget (även om det är så nu) så tycker jag det är rätt töntigt att vara helt emot en kristen tradition när man själv firar påsk liksom.
    Sen handlar det inte om att "blidka" en släkting då ingen i varken min eller sambons släkt är troende, men vi gillar traditionen med dop så låt oss göra det även om inte ni vill.
    Och ja, det kanske är skenheligt att lova nåt till en Gud man inte tror på men då är det lika skenheligt att fira påsk enligt mig. Jag är gladeligen skenhelig för jag älskar jul! :D nu lämnar jag den här debatten iaf.

Delifi: jag bor på Orust, norr om Gbg.
    Jessika: hoppas det sätter igång på riktigt för dig nu snart, måste vara jättejobbigt att vänta! Skönt att du fått sova i allafall :)
    Eftersom du i princip ratar allt jag skriver och kallar mig töntig är det väl ingen mening med att jag ens fortsätter, men vill ändå försvara mig. Du tycker kanske att påsk och jul är en tradition som tillhör kristendomen, men det är väldigt få som firar den på det sättet i Sverige idag. Ingen i min släkt gör det. Ett dop och ett bröllop däremot, där kommer du inte ifrån det faktum att du lovar bort antingen ditt barn eller dig själv till Gud och till kristendomen. Jag ser en stor skillnad, men förstår att det är en känslig punkt för många, exempelvis dig eftersom du reagerar som du gör. Det är så JAG tycker, återigen, och det står jag för, men jag kallar inte dig töntig för att du gör som du gör. Jag har heller aldrig sagt att jag inte respekterar att man döper, det får varje människa göra som man vill, jag bara av naturen ställer mig frågande, för det är många som inte vet vad det innebär.

Tack för mig, jag säger inget mer i denna "debatt" heller..
  • Karttikeya
    Jessika82 skrev 2010-10-26 07:14:06 följande:
    ja det är skönt. nu har värkarna tilltagit
    Heja heja!

Nu är det dags för skola, jippi, skrapa bil here we come!
  • Karttikeya
    Emelle skrev 2010-10-26 13:43:19 följande:

Har jobbat min näst sista dag idag.
    Sov superdåligt i natt, Fruktansvärd foglossning..
    Har ont som mensvärk i dag och är dålig i magen... Blä så tråkigt!

Och jag sov som en stock! Vaknade dock med en sprängfylld blåsa, sköönt.. Däremot har foglossningen inte varit snäll idag och nu ska jag vara ledig fram till nästa fredag, då är det tenta i läkemedelsberäkning, men vågar man göra så mycket? Vill ju inte att det ska förvärras. Så fort jag går ens korta promenader i omgångar får jag så ont att jag knappt vågar röra mig.. Värst är det när man sitter i soffan, lätt framåtlutad och sen ska luta sig bakåt. Aj!

Hoppas din mage bättrar på sig!
  • Karttikeya

Vecka 32.. Nu rasslar det på! Glad

Har drömt väldigt otrevliga drömmar inatt, bland annat att sambon varit otrogen och sen jag behövde eh, göra nummer två heeeela tiden.. Antar att bebis bökat och tryckt neråt, haha..

Hela kvällen igår låg bebis och drog någon kroppsdel innanför mitt högra nedersta revben, känns ju sanslöst obehagligt! Har ingen aning om hur den ligger, kanske kan BM upplysa mig i morgon Tungan ute

• Karttikeya
    Idlur skrev 2010-10-27 09:35:11 följande:
    Hej tjejer!

Får jag vara med här? Är gravid i V.34 och är beräknad till 12 december.

Är sjukskriven pga av högt blodtryck och sammandragningar. Har haft sammandragningar konstant sen V. 13 (!!!), samt blödningar. Nu äter jag bricanyl för snuttan vill ut tidigare... Och så har jag foglossning skickat by the Devil himself.

SÅ, får man prata av sig här utan att verka som en otacksam gnällkärring? Solig

Detta är mitt andra barn. Har William som är född -06.

Puss och hej denna kalla men soliga dag!
    Välkommen hit! Glad
  • Karttikeya
    ludicrous skrev 2010-10-27 11:26:57 följande:

Hihi tog bilen till dagis med dottern, åkte å handla o köpte mig en chokladask med Wienernougat och en påse gott o blandat. Har värmt vetekudden och nu ska jag bara vara så jäkla gravid idag :P
    Sammandragningarna håller i sig men gör inte så ont direkt, men det spänner o suger i magen o ljumskar.. Hoppas vila hjälper nu, o choklad hjälper ju definitivt ;D Bebis rör sig massa också o med så öm mage blir det nästan obehagligt :/

Heja heja, njut av ditt godis, blir sugen på något liknande men orkar inte fara iväg, haha.. Hoppas att sammandragningarna lugnar ner sig när du fått slappna av lite Glad
  • Karttikeya
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-27 11:29:37 följande:
    Skrattar ja exakt idag ska man njuta av att vara gravid i morgon kan det vara en annan dag
    Själv ska jag unna mig med att se på film barn film hehe skönheten & odjuret och dricka fanta
    Ohh, fanta.. Hjärta Jag har bara vatten Obestämd
  • Karttikeya
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-27 11:37:26 följande:
    Tänkte fråga OM man har ägg och socker och bakpulver och mjöl vad kan man då baka istället för sockerkaka
    Har du kakao? Flört ta bort bakpulvret så har du dig en kladdkaka..
  • Karttikeya
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-27 11:35:39 följande:
    Slurp jag dricker (Fanta Lemon) och torkar av min mun lite
    Vattne har jag oxå men klarar inte va att dricka detta
    Den bästa fantan dessutom! Förvånad Fattar du vad glad jag blev när dom fick det i sverige igen förra året eller? Hade ju haft uppehåll några år innan det.. Smaskens! Ska tvinga min karl att köpa det sedan! Skrattande Eller ska jag åka och handla....? Äh, det kan jag göra i morgon efter att jag varit hos barnmorskan!
  • Karttikeya
    ludicrous skrev 2010-10-27 11:31:15 följande:
    Brukar inte vara ett dugg sugen på godis längre, men idag ska jag fasiken unna mig :)
    lär sluta med att jag typ spyr för jag ätit för mkt ;D
    Klart du ska och du, sluta innan du spyr Flört
Svar på tråden December Bebis 2010 :)