Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

Stoce skrev 2010-10-21 12:28:03 följande:
    Bebis har börjat sparka, eller snarare trycka riktigt hårt på mina revben så det gör riktigt ont och när det rör sig i övrigt känns det som att huden ska spricka ibland då den verkligen trycker för att ta sig runt. Jag har dock inte alls några sammandragningar eller förvärkar. Det verkar som de flesta av er har det??
    Nej inte jag inte.. Helt lugnt på den fronten för mig Tungan ute
  • Karttikeya
    Ninnie81 skrev 2010-10-21 13:14:42 följande:
    verkar inte gå att ladda upp bilen så ni får gå in på www.ninniejohanna.blogg.se och se på snyggot ist
    En sån vacker liten pojk! Stort grattis! Glad Njut nu för fulla muggar! Skrattande
  • Karttikeya
    Mysmamma70 skrev 2010-10-21 18:30:05 följande:
    Att gå upp i vikt under en graviditet är sunt och naturligt. Om det får dig att må dåligt bör du söka profesionell hjälp och inte lyssna på vad som sägs i en tråd där människor inte känner varandra och mycket som skrivs i välmening kan misstolkas.
    Ja, det är det enda jag försökt antyda också.

Men jag har inte sagt att man inte får prata om ångest över viktuppgång, däremot att gå upp är sunt och naturligt.
  • Karttikeya
    ludicrous skrev 2010-10-21 18:32:36 följande:
    Jo, jag vet, men på mig blir nästan 10 kg väldigt mkt...
    Du ska se att det ramlar av dig sedan Glad Det är så jag försöker tänka också. Vet att jag går upp mycket i vätska nu som inte kommer vara kvar efter att barnet kommit.
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-10-21 18:45:34 följande:
    Är det någon mer än jag som har problem med hunger? Jag känner mig typ inte mätt även om jag äter en normal portion utan vill äta mer, men försöker låta bli. Jobbigt, för vi åt middag för en timme sen och jag är verkligen vrålhungrig igen :( 
    Samma här, det började för någon vecka sedan.. Åt middag för kanske fyrtio minuter sen och nu är jag hungrig igen.. Obestämd
  • Karttikeya
    Stoce skrev 2010-10-21 19:04:31 följande:
    Så skönt att höra att någon mer inte har det. Vi ska nog skatta oss lyckliga, men trodde det var onormalt att inte ha det. Vi får väl vara glada så länge de håller sig borta.
    Det kommer säkert så småningom.. Tungan ute Och då kan vi gnälla ikapp medan alla andra vant sig Flört
  • Karttikeya
    ludicrous skrev 2010-10-21 19:52:24 följande:
    Tack  :) Jag fattar bara inte riktigt varför jag går upp som jag gör, jag är inte ens godissugen, inte chipssugen, dricker inte läsk, rör på mig ordentligt... lite fikabröd på jobbet kan det ju bli..
    Mycket vatten i kroppen? Mycket fostervatten? Stor bebis? ^^ Tycker inte du ska försöka fokusera på mängden, utan bara känna efter om du mår bra. Glad
  • Karttikeya

Hoppsan, här är det dramatiskt! Vilka ivriga små bebisar ni har!

Själv har man väl det så odramatiskt det kan bli. Inga sammandragningar, inga förvärkar, endast "lite" foglossning till "tröst" Cool

Hoppas allt går bra för er! Nog är det lite tidigt ännu så knip och säg åt era små att stanna där inne och gro!

• Karttikeya

Blev lite rädd för mig själv i morse förresten.. Vi har en hund.. Och han är minst sagt speciell.. Så igår duschade jag och min karl ihop och blev lite heta på gröten vilket gjorde att jag inte lade in mina byxor och trosor i sovrummet som vanligt (där hunden inte får vara), i morse så hittade jag mina byxor och trosor inne i lilla rummet där hunden brukar sova.. Han hade käkat upp halva trosorna samt hela grenen på mina byxor.. FAN vad jag blev ARG! Det är dom enda byxorna jag kan ha just nu, annars har jag bara leggings och strumpbyxor och nu hade alltså hundf*n ätit upp dessa enda byxor.. Det kändes som om jag ville mörda honom, så jag sa bara "ta med dig hundjäveln idag för jag står inte ut med att se honom" sen började jag gråta. När man har ett par byxor som är så bekväma och har väldigt svårt att hitta nya (väger 110+ och dessutom gravid liksom) blir man minst sagt ledsen, även om det bara är ett par byxor.. "Hoppas han dör av förstoppning eller något" sa jag innan karln gick. Det menade jag såklart inte i efterhand, men just då så önskade jag nästan att något skulle hända. Ska tillägga att jag aldrig skulle kunna göra något, men så svarta tankar har jag aldrig haft innan.. Det är inte första gången han äter upp mina byxor i grenen heller.. Grrr..

//byxlös.

• Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-10-22 13:47:29 följande:
    Förstår dig. Hade nog fått psykbryt om något hänt mina gravidbyxor. Utan dom skulle jag behöva gå i fula mjukisbyxor hela tiden i princip, eftersom nästan alla mina tunikor och klänningar också är försmå numera.
    Jag höll på att börja gråta förut för någon av kattungarna hade kissat på golvet och jag såg inte det och trampade i det och att med förvärkar och en stor mage försöka nå sin fot så man kan tvätta den var minst sagt jobbigt. 

Alltså jag är galet nervös över att åka in till förlossningen. Det finns två scenarior: det första är att allt ser jättebra ut och då kommer jag skämmas för det känns som att dom ska tycka att jag är löjlig eller tro att jag hittar på. Det andra är att bebis är på g och då kommer jag bli minst sagt ledsen. Han är för liten, jag är inte färdig med körkortet, vi ska flytta snart, vi måste köpa färdigt alla bebissaker.... Ja, huva. Jag håller på att börja gråta för jag är så jäkla spänd, vilket i sin tur inte direkt gör förvärkarna bättre. DJUUUUPA ANDETAAAAAAG.
    Ja, detta var mina enda byxor jag kunde visa mig ute med.. Har ett par mjukisar också, men dom har jag bara hemma..

Det kommer gå bra. Om allt ser bra ut så är det väl bara BRA! Inget att skämmas för, det är dessutom dom som vill att du kommer och det är väl också jättebra IFALL det skulle vara något annat. Lycka till :)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)