Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

NhjärtaD skrev 2010-10-25 10:57:02 följande:
    Bebis håller inte med vaken heller om natten, det är min ovighet, rygg & foglossning som håller mej vaken
    Jo jag tackar jag. Jag kommer knappt ur soffan längre och jag är ändå inte alls stor. Är bara så himla stel och har ont i fogarna så jag skriker ju så fort jag ändrar ställning. Sambon ser lite chockerad ut när jag skriker rätt ut, för jag är nämligen väldigt smärttålig annars. Här går man runt och har ont hela tiden men just när man ändrar lägen är det ju nästan outhärdligt.

Idag böjde jag mig ner för att ta upp några skolböcker ur en väska på golvet - och fick ont i ryggen/fogarna! Snacka om att man känner sig klen då.. Obestämd
  • Karttikeya
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-25 10:59:29 följande:
    Fnissar och hostar och gravar sönde mig en buse alltså hahaha
    Ja jag tror din bebbe kommer sova natten låg haha tror faktist det.
    Min dotter var exakt som din haha och sov ojoj jora sov och åt och bajsade hahaha som en lång cirkel

Fusk fia här går man gå o kissa 5 ggr i natt var det jobbigt direkt jag hade kissat 2 droppar så la jag mig i sängen o sen fick jag gå upp igen blev faktist trött på detta.

Haha ärvt humöret från er ojoj lilla vännen du har i magen kommer alltså bli en tokig bebbe
    Mina har ärvt *vistar*  envisheten hahaha
    Jag har inte behövt gå upp och kissa om nätterna förrän för bara någon vecka sedan, så jag antar att jag haft tur. Läser ju om er stackare som får gå upp både fem och fler gånger, det skulle sabba mitt humör riktigt ordentligt! Tungan ute

Jag var tydligen sådan som bebis, att jag bara sov och sov och sov, mamma fick väcka mig för att ge mig mat för jag vaknade inte själv. Men man kan väl säga att jag tog igen det senare, eftersom mitt humör minst sagt inte är åt det milda hållet.. Men åldern gör en vis och klok, man har åtminstone lärt sig att behärska sig! (ibland)
  • Karttikeya
    Stefanie skrev 2010-10-25 11:23:15 följande:
    Jag förstår inte hur det är tänkt. Barnmorskan i föräldragruppen säger att det är för att kroppen ska vänja sig med att vara vaken inför bebisens ankomst, men det verkar ju osmart planerat. Vore bättre om man fick vila ut nu inför spädbarnstiden. 
    Ja, vänja sig lär man ju bli tvungen till ändå!! Tungan ute
  • Karttikeya

Sitter och filar på slutklämmen på min hemtenta, som ska in i morgon.. Sitter alltid sista dagen och gör sånt här, haha.. Slarvmaja..

Sitter och funderar och drömmer, om hur bra jag och sambon har det. Igår satt vi och myste i soffan hela eftermiddagen och kvällen och det känns verkligen som att man kommer varandra så mycket närmare hela tiden. Antar att bebisen har en del i det hela, men vi har haft det bra innan också. Dock är det jobbigt ibland eftersom de dagar när jag inte är i skolan så sitter jag bara och väntar på att han ska komma hem, haha! Är så sjukt beroende av honom.. Längtar efter min älskling! Hjärta

• Karttikeya

Min syster har kommit till avdelningen efter sin gastric by-pass operation, allt har gått bra. Blir inga stora julbord för henne i år.. Tungan ute

• Karttikeya

Ska jag äntligen få bli sjuk nu eller?? Har gått och varit så där "på väg att bli förkyld" hur länge som helst och det är sjukt störande. Nu nyser jag och är lite tät, kanske bryter det ut till i morgon, enda dagen i skolan denna vecka ? Haha.. Vore ju klockrent.. Då ska jag släpa mig dit ändå.

• Karttikeya
    alberta77 skrev 2010-10-25 12:04:48 följande:
    Hoppas hon slipper komplikationer. Hon får nog nöja sig med att titta på det mesta

Tre av mina syskon har gjort sån operation och en av dem fick lunginflamation och om det var njursvikt(något organ som strejkade iaf). Det gick över på någon dag som tur var. Mamma skulle gjort gbp-op imorgon men visade sig att hon hade hjärtflimmer så det blev inställt. 
    Ja, blir mycket "se men inte röra" för hennes del. Men det är ju bara för henne att vänja sig. Vi hoppas på att hon slipper komplikationer också, men hon är ung och frisk i övrigt utöver övervikten (hatar ordet fetma) så hon har det till sin fördel!
  • Karttikeya
    NhjärtaD skrev 2010-10-25 13:02:57 följande:
    usch ja, detta är ingen höjdare!!! Men peppar peppar har mitt släppt lite nu under helgen av någon anledning, kanske för att sambon varit hemma, ska faktiskt på & dammsuga nu!
    Det är ju just det du INTE ska göra.. Bara för att du känner dig bättre just nu betyder det inte att du är odödlig.. Låt bli att dammsuga istället, det kan din karl göra! Tungan ute
  • Karttikeya
    Stefanie skrev 2010-10-25 14:14:53 följande:
    Men gud! Jag insåg precis att jag har tänkt helt fel de senaste dagarna. I helgen har jag sagt till alla att jag är i vecka 32, men det är ju inte förrän i morgon! Gravidhjärna.

Vi har samma bf du och jag, därför kom jag på det nu... 
    Jag är också lite senil.. Vecka 32 är ju på onsdag, haha.. Tungan ute
Svar på tråden December Bebis 2010 :)