Inlägg från: Willes Mamma 08 |Visa alla inlägg
  • Willes Mamma 08

December Bebis 2010 :)

Karttikeya skrev 2010-12-06 07:26:22 följande:

Snaaaark vad jag sover dåligt nu.. Och det gör så ONT med allt vatten i min kropp! Kräks Är svullen och öm precis överallt, känns som om mina fötter och ben kommer spricka om man tar i dom.. Kan för tusan inte ens gå en kort promenad utan att jag våndas i timmar efteråt. Är så trött på min kropp.

Ska till skolan för grupparbete idag, ja oj vad jag är taggad.....

håller med Jaya! Kanon duktig du e som kämpar på!!
    Mamma till William 080419 ♥
  • Willes Mamma 08
    Jaya skrev 2010-12-06 07:01:54 följande:
    Tvåbarnsmamma. Hoppas du kunnat sova lite inatt. Jag har haft det kämpigt, kraftiga förvärkar hela kvällen igår. Ringde till förlossningen som tyckte jag skulle bada lite, de trodde värkarna satt igång. Efter 45 minuters badande så släppte det. Vaknade vid halv två inatt med förvärkar men dessa gick bort med alvedon.
    Hoppas, de e något på G då, låter ju inte bättre hihi!

Själv har ja såå satans ont i benen så ja kan inte sova! ok kl 1 halv 8,men ja brukar sova till halv 9 nu när ja inget gör hemma. De andra snusarna soooover....Lillkillen har haft sån astma o hostat hela natten med,så sambon e hemma med honom idag!!
  • Willes Mamma 08
    Karttikeya skrev 2010-12-06 07:34:29 följande:
    Ja jag försöker kämpa, ibland vill jag dock bara ge upp. Man orkar ju inget längre. Och jag bara ser siffrorna på vågen och tänker på hur jäkla enorm jag är! Går inte att tänka positivt ens. Mamma, pappa o min karl säger: "Det försvinner sen". Jo tjena.. Men har man 40 kg + i övervikt med det jag hade sedan innan så "försvinner" det inte bara. Visst att mycket är vatten nu, men det hjälper inte ens att tänka så. *gnällig*

Fyra gånger kvar förutom idag att åka till skolan nu.. Behöver jag säga att jag räknar ner.. Skrikandes
    skönt o kunna räkna ner i varje fall o äntligen se ett slut på de hela, sen får du bara ta de lugnt

ja ja förstår, nu har ju inte jag någon övervikt sen innan,men tycker ändå att det är jobbigt och va så här stor. och hoppas såååå på att kilona kommer o ramla av en sen efter grav, Tyvärr gjorrde de ju inte de med William, fick kämpa lite o de sista 4 kilona ville ju ändå inte försvinna! så förstår dig verkligen!
    Folk sa att ja men när du ammar så försvinner kilona...visst,visst..inte på mig i varje fall!
  • Willes Mamma 08

Lillsnurr: kan ju vara en teckenblödning. Men hade de kommit blod hade ju jag ringt förlossningen med en gång, även om de inte behöver betyda något farligt osv. Men antar du gjort de?? Så hur gick de ?

MFJG skrev 2010-12-06 14:28:53 följande:
    Här är det huuuur lugnt som helst. Ingen bebis på G alls. Börjar inse att mina förhoppningar om en bebis innan BF kanske inte kommer slå in..Bara för att sonen kom en vecka innan BF har jag såklart hoppats att lillebror i magen också ska komma tidigare...

Varför gör era BM vagninal undersökningar på er och kollar tappen osv? 
    På mig gjorde hon för att jag bad henne om de, för o se om jag var mogen för en hinnsvepning,vilket jag tyvärr inte va så de bidde inget

Ja nu e de snart min tur om man ska kolla efter BF datumen o inte tränga sig före i kön hihi!

Men Delfi har varit lite tyst?? E de nåe på G?

Emelle: Vet du om älskarnova skulle föda i västervik eller inte?
  • Willes Mamma 08
    malinsmurfan skrev 2010-12-06 13:10:12 följande:
    åh, jag är så pirrig, imorgon kanske de startar förlossningen. vi har tid på förlossningen 8.30 för vändningsförsök nr2, och de tar hål på hinnorna i så fall..........men om hon vänt sig själv gissar jag att vi får åka hem, pirr pirr
    Härligt!
  • Willes Mamma 08
    MFJG skrev 2010-12-06 15:07:45 följande:
    hur mogen måste man vara för att få en hinnsvepning?
    Det vet ja däremot inte
    LillSnurr82 skrev 2010-12-06 15:49:14 följande:
    i o  med att det inte var rent blod utan mer flytnigar som var rosa färgade och jag fortfarande har en livlig bäbis i magen så är det nog ingen fara.

Känns som att det kommer starta när som..
     Börjar bli riktigt nervös för att det ska sätta i gång.. Väntat sååå länge och när man väl känner tecken så blir man helt nojjig... konstig man är..haha..
    Ja som man väntat på denna tiden då man e sååå himla nära mål. Och nu e man lixom här, bara de e ju helt galet!
    Tänk när ja startade tråden,precis efter vårt pluss i april o nu e de dec...vart tar tiden vägen??!
    E sååå nervös inför förlossningen med,men nog mest HUR den kommer o sätta i gång. Shit känner nästan fjärilar i magen när jag tänker på att jag snart ska föda barn! UR häftigt o få vara med om de igen

Stefanie: Så himla duktig du e o pysslig! Jag gillar o pyssla,men har inte ens ork till de nu Skulle gjort ett babyalbum till Wille,men hum nu e han 2,5 år o jag har fortf inte börjat,haha! Kanske dax o sätta liiiiiiiite fart!
    wildahallon skrev 2010-12-06 15:51:47 följande:
    Här är en till det står still för. Har molvärk, men det har jag haft i över en veckas tid nu så jag har inga förhoppningar. Har ju bf den 14;e, så ett tag har han ju på sig!

Han har även fixerat sig nu.. Jag kan knappt gå eller sitta? Känner ni också så? HAha, känns som jag fått en riktig spark mellan benen.. gör så jävla ont och trycker på :p
    Bebis huvud ligger så långt ner så ja kan känna de om ja vill sa BM,men no no! O de känns verkligen som om de e de, som att rätt som de e så ploppar ett huvud ut,haha! Kan knappt få för jag har så ont mellan bena då huvudet trycker!

Emelle: Ah,så spännande! Hoppas hon uppdaterar här eller skickar sms till dig då....man blir ju så nyfiken
  • Willes Mamma 08
    sasty skrev 2010-12-07 08:53:49 följande:
    Godmorgon..
    Ser att det är fler som sovit dåligt, haft värkar och värkar..
    likså här,  men nu har det lugnat ner sig.. tror jag..

men störigt som attans, ingen sömn och att man blir nojjig..
    har än ca 3 veckor kvar till bf..
    men antar att det kanske ska vara såhär sista tiden ?!
    jag hade massor me sammandragningar o förvärkar i v 36-37. Men sen inte ett skit lite sammandragningar då o då,men inte alls lika onda.

Åh...spännande ni som hade värkar i natt!!! hur har de gått för er??

Ni som  haft vattenavgång...har ni haft några känningar innan?? eller har de bara plopp kommit en flod?

Äckelvarning:
    Har blivit sååååååååååååååå dassig i magen de 2 sista dagarna nu, fiser verkligen ruttna ägg  flera gånger om dagen o har typ lite diarre liknande toabesök! Trodde de va nåe ja ätit,men då borde de ju inte fortsätta så länge.
    Nån mer?? Kan de vara ett tecken??
  • Willes Mamma 08
    Momalicious skrev 2010-12-07 07:31:34 följande:
    Ja jag ska till BM idag så ska höra om hon kan kolla vattenmängden. :) förmodligen tog väl bara utrymmet slut därinne men lika bra att kolla.

Jösses vad det snöat i natt, 15 cm till! Ser ut som förra vintern haha. Det är ju vackert iaf! :) nu ska jag sova vidare.
    Skönt om du får kolla upp dig! Man blir ju så himla orolig när de inte är som de brukar där inne Men får hoppas på att din bebis bara har de trångt o vill säga HEJ mamma
  • Willes Mamma 08
    Stefanie skrev 2010-12-06 22:53:23 följande:
    Förresten. Jag bombar er för att jag inte vill berätta för en massa folk jag känner förrän jag vet att det verkligen händer grejer. Ni är liksom min ventil!

Toppen Känns som ja gör detsamma ibland! Men e ju skit bra att man kan skriva om allt möjligt här osv! Har ingen direkt jag kan fråga om sånt ja undrar,hihi! Eller vill kanske fråga
  • Willes Mamma 08
    AnnaCL skrev 2010-12-07 10:28:19 följande:
    Jag tror att det kan vara ett tecken, vi håller tummarna för det i alla fall.

På tal om äckelvarning, alltså hur fräscht är det med flytningar som rinner ut på lakanet på mornarna? Hoppas nästan att det är en del av slemproppen. <men det verkar ju som om det är fler som har mycket flytningar nu på slutet. Kräks
    ja de låter bra Frågan e bara hur länge de "tecknet" kan hålla på innan bebis tittar ut,hihi!

usch ja, flytningar e hemskt.....ibland bara känner man hur de rinner till o man tror man har kissat på sig, då e de bara flytning,hehe!

tror du din slemmis gått?
Svar på tråden December Bebis 2010 :)