Inlägg från: Willes Mamma 08 |Visa alla inlägg
  • Willes Mamma 08

December Bebis 2010 :)

MFJG skrev 2010-12-07 10:56:23 följande:
    Då har vi haft liknande nätter! Min busonge får hörntänder och Minibus i magen har pressat blåsa hela natten lång. Lite förvärkar på det och vi har en coctail a la sömnlös!
    Willes Mamma 08 skrev 2010-12-07 10:20:08 följande:
    jag hade massor me sammandragningar o förvärkar i v 36-37. Men sen inte ett skit lite sammandragningar då o då,men inte alls lika onda.

Åh...spännande ni som hade värkar i natt!!! hur har de gått för er??

Ni som  haft vattenavgång...har ni haft några känningar innan?? eller har de bara plopp kommit en flod?

Äckelvarning:
    Har blivit sååååååååååååååå dassig i magen de 2 sista dagarna nu, fiser verkligen ruttna ägg  flera gånger om dagen o har typ lite diarre liknande toabesök! Trodde de va nåe ja ätit,men då borde de ju inte fortsätta så länge.
    Nån mer?? Kan de vara ett tecken??
     Dassig mage hade jag 4 dagar innan sonen kom. Dagen han kom gick jag 5 gånger på toaletten innan klockan var 15.00 på dagen. Jag är också gasig och nödig. Men när jag väl försöker går det knappt. Inte hård i magen men jag tror han därinne pressar på mina tarmar..

låter bra Då får vi hålla tummarna att bäsarna vill ut nu
    Mamma till William 080419 ♥
  • Willes Mamma 08

Ne nu börjar ja bli riktigt nyfiken vad Delfi gör??

Ok att man inte jämnt kan sitta på fl,hihi! Men hon brukar skriva i varje fall nån gång om dagen,hihi! Men inte nu?!

• Willes Mamma 08
    ludicrous skrev 2010-12-07 11:43:44 följande:
    Jo han måste ju det. dom har gjort om massa på hans jobb, han jobbar på posten, men det funkar inte riktigt så alla jobbar över, och julkorten har fan inte ens kommit än. Jag vet att efter den 16de december o fram till jul ser jag honom knappast, så hur fan ska det bli nu, när det är så innan julkorten...
    Jag orkar inte tjaffsa mer för vi kommer ingenstans med det. jag flyttar ett tag istället så får han se hur bortskämd han är. Jag går upp och gör frukost åt honom som han kan ta med, går ut, skottar fram bilen o skrapar rutorna så han kan komma iväg snabbt. Ser till att allt e fixat här hemma och har maten klar och värmd när han kliver innanför dörren..
    Dottern lägger sig efter barnprogrammen på kvällen, så han träffar henne kanske 30 min högst varje dag, å dom 30 min klagar han över att han inte kan få ha det lugnt när han kommer hem i från jobbet.
    Men usch gumman, så jobbigt o ha de så:( Ok att karlar ibland e lite tröga Min kan me va de,men då säger ja fan till han på skarpen.
    Jag brukar alltid städa här hemma, han lagar mat. Men nu orkar ja inte damsuga då ja får så ont,så ja får säga till han,att nu måste du damsuga,då kan kan bli skit sur o säga att men sluta tjata! Hahaha!
    Ne men ja ska inte klaga, han gör verkligen faktiskt typ allt för mig. Men man kanske e extra käsnlig som gravid o verkligen vill bli omhändertagen

Men förstår dig,måste va sjukt jobbigt. Men sluta upp o ha maten varm när han kommer hem o skrapa bil med,hihi så får vi se hur kul han tycker de e
  • Willes Mamma 08

Jenni: Stort grattis igen TRist de där med EDA:n bara. Men varför fick du inte ha lustgasen när du hade krystvärkar??? Har jag aldrig hört innan. Jag fick ha de när ja födde William. Fick ta de emellan krystvärkarna, när man sedan krystar ska man ju inte ta,men de e ju en annan sak mot att inte få ta något alls?!

• Willes Mamma 08
    MammaVeronica skrev 2010-12-07 13:25:06 följande:
    Inte jag, har skrivit in mig på listan, men finns inte me ;)
    ondar skrev 2010-12-07 14:11:16 följande:
    Nähä;). Jag råkar bara inte stå med på bflistan men jag har BF idag;D
    ah ok Vi gjorde en ny lista för inte så länge sen. Men va nog många som missade den kanske?!
    Vi får göra en ny sen när alla bebisar tittar ut:) På när allas bebisar fyller år:)
  • Willes Mamma 08
    Emelle skrev 2010-12-07 16:36:53 följande:
    Sorry alltså, men jag har ju levt med en man som likande din.
    Aldrig ett handtag och absolut inte frivilligt! Aldrig "hur mår du?", "Ligg du, jag gör det" osv...
    Man blir sjuk i huvudet tillslut. En jävla martyr och helt utbränd.
    Så ser man bara de små korta stunderna dom väl gör något braoch glömmer då allt andra.
    JAg blir så frusterad när jag läser det du skriver.
    Men alltså, sätt hårt mot hårt.
    Sånna killar ändrar OFTAST inte på sig. Tyvärr.
    Visst, kanske din är annorlunda, men annars får du nog bestämma dig för att leva lite "på hans villkor" och för en del är det ju ok, att acceptera honom och inte kräva mer. För mig vart det (efter jättemånga år) helt ohållbart och nu i backspegeln så ångrar jag att jag inte tog mitt beslut tidigare!

Hur ska du orka sen, men huset, hunden 2 små barn (+ hans barn som du väl tar rätt mycket) och inte så mycket egen tid??

Kämpa på om du verkligen vill vara med honom, men räkna inte med att han ändras, DU måste i så fall antagligen ändra dina "krav".
    Du är så ung, slösa inte tid på någon som inte är värd det. Var RÄDD OM DIG!!

KRAM
    Fina ord Hjärta 
  • Willes Mamma 08

Delfi: Åh stort grattis till er fina sötnos! Anade väl att du låg o födde bebis Vi hade ju samma BF dag...Oh nu e de bara ja kvar den 12 dec! Lär säkert gå över tiden=(

Eller är det nån mer som är beräknad den 12 DEc som inte står med på listan kanske?

ludicrous skrev 2010-12-07 19:28:12 följande:
    Det är tydligen mitt ansvar att vi pratar också. Bara för att jag inte pratat nått vidare med honom( sa hej iaf...) så har han inte heller pratat med mig o sa inte hej då eller nått när han åkte till träningen nu. Skulle han fråga vad det är vet jag inte vad jag skulle svara, för jag kan inte säga precis vad det är, mest att jag tröttnat. Och det är ingen ide att säga nått för det går in genom det ena örat, ut genom det andra. Så jag är rätt uppgiven faktiskt.
    Massor med kramar till digHjärta Måste va jätte jobbigt! Förstår absolut att du vill försöka hålla ihop. E ju inte de lättaste o ge sig iväg med en liten bebis o en dotter på 4 år själv! Men tänk på dig själv. Du måste må bra!
  • Willes Mamma 08

2 barnsmamman: LyCKA till nu i morron! Gud så pirrig jag är för din skull! Helt otroligt att nu äntligen ska du få se ditt lilla troll där inne! Mys!!!!! Vilken tid ska du göra snittet?  kram kram

• Willes Mamma 08

Men Jisses så skoj
     Vilken babyboom de va i dag i tåden,hihi!  2 st som vattnet gått på o 1 som fått värkar o en som ska göra kejsarsnitt.

LyCKA TILL NU ALLA...oh behöver ju inte säga att ja e sååååååå grymt avis på er så ja dör snart! Har BF om 4 dagar o ingen bebis i sikte...den har nog fastnat där inne!
    E sååå sjukt trött nu på o va gravid så ja typ gråter mig till sömns,för ja kan inte sova, o hela min kropp värker som attans!

I morron ska ja till min BM, då ska ja be om hinnsvepning....o jäkla om ja inte e mogen då!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)