Inlägg från: Willes Mamma 08 |Visa alla inlägg
  • Willes Mamma 08

December Bebis 2010 :)

Selina04 skrev 2010-11-23 15:46:31 följande:
    Hejsan hej!

Här har vi en som åker in på sjukan ikväll igen =( Både med för högt blodtryck men främst för smärtan av gallsten! Det va bland det jävligare jag känt av på länge och jag tar spasmofen för att lindra den.

Min BM tycker att jag bör sättas igång men läkarna tycker inte det utan dom menar på att bebbe har det bättre i min mage, men det vet i tusan. Om inte jag mår bra kan väl knappast den lill* m¨"bra"?

Jag är i vecka 37+0 idag och skulle önska en igångsättning för att sen kunna opa bort gallan för fy fan rent ut sagt vad ont det gör.

Någon här som vet om bebbe är fullt utvecklad nu o skulle klara sig bra utanför min kropp?
    Aj aj...aldrig själv haft de men har hört att de ska göra satans så ont! Tycker med du borde få bli igångsatt...som sagt...du anses ju fullgången nu och klarar sig bra ute i de fria
    Hoppas verkligen du blir de,för inge skoj o ligga o ha så där ont!

Nu snöar det här!!! Skulle bli snökaos.....hualigen! TUR att man inte behöver ge sig ut,hehe!
    Mamma till underbara lilla William 080419 ♥
  • Willes Mamma 08
    delifi2 skrev 2010-11-23 16:25:34 följande:
    Välkommen

jag gjorde vändningdförsök igår.

Men jag har så stor plats i livmodern så om inte min lillfis ligger rätt på fredag så blir jag igångsatt nästa vecka, då kommer de först vända henne rätt och sen sätta igång mig.
    åh,då får ju du träffa din lilla plutt nästa vecka gud så mys o veta de!

Längtar såååå efter våran nu!
    Speciellt nu när det är 1:a advent.....då vill jag ha min lilla skrutt hos mig...ja utanpå,hihi!
  • Willes Mamma 08
    Sandragumman skrev 2010-11-23 19:46:31 följande:
    var å gjorde ett vändningförsök idag!
    misslyckat blev de då bebis låg pall där den låg, så den kommer ligga kvar i säte, de mätte bäckenet å jag är "godkänd" de håller måttet med längden å så.....
    men nu vet jag inte riktigt hur jag s ka tänka, sätesförlossning eler snitt!!!!

jag blir inte riktigt klok..... så förvirrad
    skulle jag välja snitt så blir de inbokat i vecka 39+0 men hon trodde att jag kanske skulle komma igång innan dess pga att min första kom så tidigt.
    hur e tankarna om o föda bebis med rumpan först då?? Måste ju va svårt o "välja" när du kan föda normalt så att säga i med att måtten va bra!
    Men kan de måtten ändras??
  • Willes Mamma 08

Tänkte börja packa BB väskan i morron, ja till mig kan ja ju inte packa så mycket än!
    Men jag har en vanlig bag/väska o ska packa i. Men både bebis o mina saker kommer aldrig o få plats där i
    .
    Så får bli en till väska med bara bebisens saker! Men de känns ju sååå dumt o släpa på 2 väskor.
    Typ Hej jag tänkte flytta in här!!! Hahaha...oh ja e sån som måste ha med mig typ 7 ombyten även om jag e borta 1 natt,haha!

• Willes Mamma 08
    Emelle skrev 2010-11-24 09:37:13 följande:

Godmorgon. Eller Skitmorgon.

Mår pissigt idag med. Orkar inte mycket mer nu. Hopaps min BM tar mig på allvar idag, ska dit vid 11.

Sover ingenting om näterna och har så fruktansvärt illamående och huvudvärk jämt (säkert pga av sömnbrist)
    Och det är ännu värre när jag ligger ner. Enda ggn jag mår lite bättre är i en varm dusch...

Ang. väskor så har jag packat en väska åt oss med kläder, hygienartiklar osv och så skötväskan med kläder, blöjor, overall, mössa, filt, nappflaska, tillägg, napp pch allt vad det nu var...Babyskyddet är ju i bilen...

Emynem skrev 2010-11-24 08:17:25 följande:
    Godmorgon min damer!

FY sjuttsingen vad man sover dålig nu mot slutet. Vaknar 100 ggr om natten och ingen ställning är skön att ligga i. Gör ont i armar, ben och rygg. Sen ifall man vänder på sig så får man en massa SD.
    Sen sitter man som ett vrak på morgonen när lillen vaknar och vill upp. Tur att han går på dagis så man kan sova lite på dagarna. Är helt slut och lider av fruktansvärd huvudvärk!

Nu vill jag bara att mini ska komma så man kan bli människa igen :/

Hur har ni här inne gjort med namn på mini, har ni "bestämt före" eller tar ni det när mini är född? 

Vi har bestämt. Här kommer det komma ut en Agnes!

Minns du om man får blöjor på BB?? Jag har för mig de och att jag inte hade med mig det till William utan man fick där,behövde inte använda de blöjor man fick från startpaketen.

Ska du kille sova över på BB?? Det ska inte min göra,men han har tusan va där hela dagen;) Så lång tråkigt, men tur man ska ha me sig datorn;)

Lycka till nu kl 11. Själv ska jag till F-kassan på möte om min föräldrapenning.
    Jessika82 skrev 2010-11-24 09:38:29 följande:
    Glöm inte kameran .... (och ladda batterierna)
    Jajemen...det är ett MÅSTE ! Lika så filmkamera som vi ska ha med!
    Drömmer typ varje natt nu att vi inte hinner o ta ett enda kort elller filma något på bebis!! MARDRÖM!

Börjar bli så sjukt nervös nu inför hur förlossningen kommer o starta!!
    Vill fixa iordning här hemma hela tiden!
    Måste slinga håret och göra gipsmage...gud när ska man hinna allt! Sambon jobbar över nu varje kväll på jobbet,sååååå booooring!
  • Willes Mamma 08

Gravid   BF-lista  Gravid

2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    7/12 
    ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    12/12
     delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    19/12 
    Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    21/12
     2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
     25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän 
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland

• Willes Mamma 08
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-24 12:19:12 följande:
    Det är ju man ska vara berädd på alllt just nu.
    Är du berädd på att det snart är verkligen är dags att 1 dec är på onsdag och shit jag blir bara oj herregud nov e snart slut ju likom.
    Det är bara bita i hop och hoppas på att detta året också blir ett år att minas.

Hur gör ni med babyskyddet ??
    Vi har en LITEN bil en Fiat och hmm ja sambon kör såklart HAHA men sen 3 barn hmm vad ska man göra ??
    Hhehe,ja då blir de trångt

Vi ska ha William bak som vi har nu och sen bebisen som får sitta fram tror jag....och jag bak!
    Eller bebis bak och jag fram?? GAH så svårt, Hatar o sitta i baksätet egentligen då jag är ¨åksjuk,men ändå vill ja ju kunna se bebisen som ja inte gör fram!!!
  • Willes Mamma 08
    delifi2 skrev 2010-11-24 12:24:23 följande:
    hahaha......... jag är inte beredd på en till beis kan jag säga, känns så overkligt för oss. Kan inte fatta att vi snart kommer ha en till bebis här, kommer bara titta på lillfis och fråga oss vem det är

Börjar snart bli orolig faktiskt och jag är inte den som är orolig, fast nu är jag inte det hahaha
    har inte känt av lillfis på hela morgonen och just nu när jag skriver så börjar hon böka runt, så nu känns allt bra igen
    JAg börjar faktiskt få lite smått panik........när den startar o hur den kommer o starta förlossningen!

Har så många MÅSTEN ja måste bli klar med haha! Och sambon jobbar över hela tiden nu på jobbet,så inget blir ju gjort!
  • Willes Mamma 08
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-24 12:27:20 följande:
    PRECIS så har vi nu bah GAH hur ska vi göra likom haha
    Bakom sambon har vi 2 åringen sonen bakom mig har jag 5åringen dottern och jag fram ..
    Men vet du VET någon hur lagen är om man får ha en 5åring framme ????
    För då om hon sitter fram så sitter jag bak och mitten hmm tror jag och elias bakom ebba och amadeus där som han nu är bakom sambon.
    Ja de e inte lätt o få i hop de Vet inte om det är samma lagar i sverige som i DK?? hehe inte för att jag kan lagarna här ändå gällande sånt ! Men visst borde man få ha en 5åring fram i bilen?? Kanske bakåtvänd stol då i så fall??
Svar på tråden December Bebis 2010 :)