• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • 3 barns mamma84
    Jessika82 skrev 2010-06-27 21:03:33 följande:
    vilken vecka är du i?
    Vecka 15 14+4 tror jag idag
    Men jag skulle igentligen vara i vecka 16 15+4 idag men bm enligt ul sa 22 dec och sen ägglossning och läkaren sa 15 dec och jag hade mens 10 mars men kanske var ägglossningen sen :-/
    Ska ju ha en ny tid så vi får reda på detta sen och kanske av bm på Tisdag
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • MajMamman08

åh tjejer,ni skriver så dant hihi!!! själv hinner jag inget känns de som! Men e ju så fint väder,så e ute hela dagarna Sen blir de ju jobb då och då...hinns inte med så mycket när man jobbar heltid o sen ska laga mat o ta hand om lillen!!

I morron går jag in i v 17,helt sjukt och bara 2 veckor kvar till RUL,hur sjukt e inte det!!Ja denna grav med nr 2 bara svissar förbi utan att ja knappt hinner blinka!!
    kommer gå fort till dec känner ja,hehe!

Mitt illamående o kräkningarna e borta i varje fall,kan må illa lite,lite ibland på morronen,men de går över rätt fort!!

Hur va de med gravidförsäkringar nu igen?? någon som ska teckna en sådan där gratis??

• Momalicious
    MajMamman08 skrev 2010-06-27 21:31:51 följande:
    åh tjejer,ni skriver så dant hihi!!! själv hinner jag inget känns de som! Men e ju så fint väder,så e ute hela dagarna Sen blir de ju jobb då och då...hinns inte med så mycket när man jobbar heltid o sen ska laga mat o ta hand om lillen!!

I morron går jag in i v 17,helt sjukt och bara 2 veckor kvar till RUL,hur sjukt e inte det!!Ja denna grav med nr 2 bara svissar förbi utan att ja knappt hinner blinka!!

Mitt illamående o kräkningarna e borta i varje fall,kan må illa lite,lite ibland på morronen,men de går över rätt fort!!

Hur va de med gravidförsäkringar nu igen?? någon som ska teckna en sådan där gratis??
    Glöm inte titta i gissa-tråden! :)
    Jag ska teckna, har inte gjort det än bara. Inte kollat upp vilken som är bäst än, men vi får se. Det blir en gratisförsäkring iaf :)
  • Ninnie81
    MajMamman08 skrev 2010-06-27 21:31:51 följande:

vilket datum har ´du rul? sj går ha ub u v,18 på óns och sen gar ha rul den 9:e,..längtar massor..hoppas ja blir flyttat åt rätt håll .
  • 3 barns mamma84

Gratis försäkrins hade jag med sonen (Trygg hansa) jätte bra det gäller nog redan nu om jag gissar rätt

Nu vet jag inte om danmark har ??
    Ska kolla upp..

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • MajMamman08
    Momalicious skrev 2010-06-27 21:36:12 följande:
    Glöm inte titta i gissa-tråden! :)
    Jag ska teckna, har inte gjort det än bara. Inte kollat upp vilken som är bäst än, men vi får se. Det blir en gratisförsäkring iaf :)
    hihi,ska kolla o även försöka gissa sen
    förra gången hade jag skandia. men bara tog en,kollade inte så noga vad som skilde de olika försäkringarna åt. men blir en gratis för mig med i varje fall
    Ninnie81 skrev 2010-06-27 21:37:52 följande:
    vilket datum har ´du rul? sj går ha ub u v,18 på óns och sen gar ha rul den 9:e,..längtar massor..hoppas ja blir flyttat åt rätt håll .
    den 15 juli e de dax för RUL
  • MalakiW

Hej alla underbara!
    Här kommer en liten hälsning från den enda i denna tråd som inte är gravid!
    Var på specialultraljud i måndags för bedömning om jag får ta bort mitt myom som buktar in i livmoderhålan. Myomet var 1,5 cm istället för 3cm som jag trott. Läkaren tyckte det var okej att ta bort det så nu väntar jag på remiss. Blir någon gång i höst är jag rädd för. Var innan undersökningen rädd för att det skulle vara 6 månaders läketid innan man fick bli gravid igen, men hör och häpna det var bara minst två menscykler! Sen var det ok att ta bli gravid tidigare men då skulle missfallsrisken fortsatt vara lika stor. Testade mig för toxoplasmos och jag hade haft det.. Så nu gissar jag på att mitt missfall berodde på myomet och toxoplasmoset.

Sen när jag var hos läkaren konstaterade han att jag haft ÄL (yes!) och nu har mensen kommit. Känns skönt mitt i allt att kunna börja räkna på ÄL och mens igen. I augusti (när det gått 90 dagar efter röda vaccinet) får vi bli gravida igen. I fredags kom de första tiderna till IVF så nu vet vi att vi kan längta till den 20 resp 25 augusti.

Känns som att allt börjar komma på rull igen. Nu ska vi försöka ha en så fantastisk skön sommar som möjligt! Vi började denna helg med att åka till Lissabon och sen ska vi boka någon resa till senare i sommar.

Jag hoppas fortfarande få delar några månader som gravid med er!

Ha det underbart gott vänner!

oceaner av kramar!

• MalakiW

Hej igen,
    skrev fel - 25 resp 30 augusti menade jag!

god natt!

• Momalicious
    MalakiW skrev 2010-06-28 00:25:29 följande:
    Hej alla underbara!
    Här kommer en liten hälsning från den enda i denna tråd som inte är gravid!
    Var på specialultraljud i måndags för bedömning om jag får ta bort mitt myom som buktar in i livmoderhålan. Myomet var 1,5 cm istället för 3cm som jag trott. Läkaren tyckte det var okej att ta bort det så nu väntar jag på remiss. Blir någon gång i höst är jag rädd för. Var innan undersökningen rädd för att det skulle vara 6 månaders läketid innan man fick bli gravid igen, men hör och häpna det var bara minst två menscykler! Sen var det ok att ta bli gravid tidigare men då skulle missfallsrisken fortsatt vara lika stor. Testade mig för toxoplasmos och jag hade haft det.. Så nu gissar jag på att mitt missfall berodde på myomet och toxoplasmoset.

Sen när jag var hos läkaren konstaterade han att jag haft ÄL (yes!) och nu har mensen kommit. Känns skönt mitt i allt att kunna börja räkna på ÄL och mens igen. I augusti (när det gått 90 dagar efter röda vaccinet) får vi bli gravida igen. I fredags kom de första tiderna till IVF så nu vet vi att vi kan längta till den 20 resp 25 augusti.

Känns som att allt börjar komma på rull igen. Nu ska vi försöka ha en så fantastisk skön sommar som möjligt! Vi började denna helg med att åka till Lissabon och sen ska vi boka någon resa till senare i sommar.

Jag hoppas fortfarande få delar några månader som gravid med er!

Ha det underbart gott vänner!

oceaner av kramar!
    Åh vad skönt att du får bort den där skiten! Vad härligt det måste kännas när det löst sig såpass bra. Hoppas innerligt att du får vara gravid tillsammans med oss! Ni kommer ha en fantastisk skön sommar, och har mycket trevligt att se fram emot i slutet av den! Kramar i määääängder 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)