• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • MajMamman08
    Jessika82 skrev 2010-06-28 19:36:45 följande:
    Japp det var rutin ul jag är i v19+0
    oj va långt gången du e men ska du ha i nov då? och om du går övertiden i dec??
    kollade ni kön kanske??
    Blev du tillbaka el framflyttad något?
  • Jessika82

Jag var beräknad till 21/11 och nu är jag beräknad till 22/11
    Japp jag ska ha i nov.... (min egen beräkning var i slutet nov och jag blev medlem i denna tråd..) nej kollade inte kön.
    Kommer inte gå över tiden... ska få kjejsarsnitt

• ÄlskarMina

Majmamman08: Tack! Drömmer Min lilla tjej..hihi
    Ja, vi har tänkt fråga om kön om de vill säga förstås och om bebis visar sig fint me. Annars tror jag att jag kommer se längre fram isf då det är massa TUL som ska göras sen me.
    Ni då?

·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Pyret 7/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • ondar

Jag är så glad idag:). Har varit uppe hos pappan till barnet några timmar och vi är fullt överens om allt verkligen och lyssnar fint på varann.
    Vi är alltså inte tillsammans men tanken är att vi ska fortsätta vara de extremt goda vännerna vi är och kunna ge barnet en fantastisk uppväxt med de förutsättningarna vi har:).

Börjar bli dags för mig att träffa hans mamma för första gången snart och det känns nervöst vill jag lova. Hon vill helst träffa mig ensam men jag fick honom att lova att vara med nu i början:). Känns skönt iaf att hans släkt inte dömmer mig för att jag ska ha barn med honom utan att vi är tillsammans och likadant med min släkt. Har mött tillräckligt med fördomar och folk som har lagt sig i i början så nu vill man helst bara ha goda råd och glädje, resten kan folk hålla för sig själva.
     Det råkar inte vara någon mer här som är "ensam"? 

• Momalicious
    Sandragumman skrev 2010-06-28 18:54:45 följande:
    jag fick ringa och boka tid till UL idagSkrattande
    fick komma den 27 juli kl 08.00 sååååå mycket längtar jag!!!!!Solig
    Åh vad kul! Mindre än en månad dit ju!
    Jessika82 skrev 2010-06-28 18:49:10 följande:
    Allt gick bra på ul
    Vad bra!
    MajMamman08 skrev 2010-06-28 19:37:38 följande:
    haha så rolig du e,svart   Men ja kan med tänka mig att de skulle kunna bli så!!! Sen jobbigt och ha en mega mage i detta väder vi får ju perfekta små magar som putar ut,hihi!!
    December e en himla bra månad o föda bebis i. Tänk hela vintern sen o få gosa o lära känna bebisen,istället för o känna sig tvingad och ränna på stan o äta glass titt som tätt,hihi!
    Haha Ja, det räcker med så stor som det kommer vara. Att vara höggravid i denna värmen känns lite smått dödenjobbigt Ja, det är superbra. Dessutom så kan man gömma sin post-bebis kropp några månader innan det är dags för beachen och har då förhoppningsvis hunnit bli lite fin i kroppen igen
  • Emelle
    ÄlskarNova skrev 2010-06-28 15:14:28 följande:
    Majmamman08: vi har RUL samtidigt såg jag! 

Åh vilket härligt väder vi har fått! Helt perfekt! Solig 
    Idag fyller min lilla kicka hela 6år! Firade henne igår här hemma och hon var så nöjd så. Fick en stoor studsmatta av oss och massa fina klänningar och leksaker m.m. av de andra.   

En smått tandlös stor tjej som tittar på mormor här tror jag..Hjärta
    Söööt!!
    Jessika82 skrev 2010-06-28 18:49:10 följande:
    Allt gick bra på ul
    Skönt. Grattis och ååå vad orättvist att du är så långt gången. En hel månad före mig ju! Snart halvvägs!
    Sandragumman skrev 2010-06-28 18:54:45 följande:
    jag fick ringa och boka tid till UL idagSkrattande
    fick komma den 27 juli kl 08.00 sååååå mycket längtar jag!!!!!Solig
    Härligt! Dit går ju tiden fort nu i sommaren ocha llt!
    ondar skrev 2010-06-28 19:52:33 följande:
    Jag är så glad idag:). Har varit uppe hos pappan till barnet några timmar och vi är fullt överens om allt verkligen och lyssnar fint på varann.
    Vi är alltså inte tillsammans men tanken är att vi ska fortsätta vara de extremt goda vännerna vi är och kunna ge barnet en fantastisk uppväxt med de förutsättningarna vi har:).

Börjar bli dags för mig att träffa hans mamma för första gången snart och det känns nervöst vill jag lova. Hon vill helst träffa mig ensam men jag fick honom att lova att vara med nu i början:). Känns skönt iaf att hans släkt inte dömmer mig för att jag ska ha barn med honom utan att vi är tillsammans och likadant med min släkt. Har mött tillräckligt med fördomar och folk som har lagt sig i i början så nu vill man helst bara ha goda råd och glädje, resten kan folk hålla för sig själva.
    Vad skönt! Moget och bra av era släkter att vara förstående och stöttade. Gör ju allt såå mycket enklare i framtiden!
  • Emelle

Gud så varmt det är idag! Härligt, men tråkigt att jobba!

Är såå inne i spökveckorna nu som sagt. Längtar tills bebis börjar göra sig mer till känna...

Någon annan som är "som vanligt" förutom magen då....

Pushar lite för nya bloggen med...här också. Har inte såå många som hittat dit än så jag gör lite reklam här med

• Sandragumman

Jag har fått kräka för sörts gången denna vecka....

Var hur "normal" som hellst med sonen....

men nu en morgon på väg till jobbet så mådde jag så himmla dåligt och hade jäte ont i huvudet..... jag säter mig i bilen och kör ca3mil så måste jag stanna och kräkas....
    De var nå helt nytt för mig och jag kände mig så liten, ynklig och tyckte såååå himla synd om mig själv... hahahaha hur de kan blir, nä de har inte varit nå spökveckor här inte och magen den bara växer....

Min mamma har nog inte riktigt "velat" inse detta än men när hon var här på middag på midsommar så kollade hon på mig och sa.... - men herre gud vilken mage du har! de ska F*N i mig ha ett barn till.... å så skrattade hon....

såååå kul! nu vet även jobbet om de oxå.... tihi

• Yes ICA
    ondar skrev 2010-06-28 19:52:33 följande:

Jag är med beräknad i december, den 29 om man skall vara exakt. Men hoppas nästan på ett januaribarn, men det får vi se.

Ondar: Jag är inte ensam så som du men jag harr min karl 115 mil bort och så kommer det att vara till hösten (i november troligen) då jag flyttar dit. Vi träffas men det är inte mer än en gång per månad med undantag för semestern nu. Har innan jag träffade min man  bott ensam i 7 år med mina två tidigare barn. Du grejar det här, det är jag övertygad om. Ta bara den stöttning som du får av pappan, familjen och vänner. Lite avlastning behöver vi alla.

Lycka till kramar från en mamma som vet hur det kan kännas att vara ensam.
  • MajMamman08
    ÄlskarNova skrev 2010-06-28 19:43:41 följande:
    Majmamman08: Tack! Drömmer Min lilla tjej..hihi
    Ja, vi har tänkt fråga om kön om de vill säga förstås och om bebis visar sig fint me. Annars tror jag att jag kommer se längre fram isf då det är massa TUL som ska göras sen me.
    Ni då?
    ja vi vill med kika om bebis tillåter:) När vi va på NUPP i v 14 så låg bebisen i kors med benen,går ju inte o så ändå så tidigt,men hade de gjort så hade vi inte kunnat se,så vid RUL hoppas jag den vill visa sig lite mer

kommer bli lite trist,RUL o sen får man inte se bebis förrän den kommer ut!!!
    Så vi funderar på och göra 3D ul för o få se den och dels kolla kön om vi inte kan se vid RUL.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)