• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Småstadsbönan

Jag har jag blivit moster så när vi slutat vara förkylda här hemma skall vi åka och mysa med en liten.

• Trollungarnasmamma

FAAAAAAAAAAN,. skrev super långt inlägg så bara försvann det!!!!! irriterande....

MalakiW: gud så skönt att det rullar på för er, ni kommer absolut få känna på den känslan av att få + igen till hösten!!!

LINN: jag känner lite sd då & då, inte så de gör ont, men lite spännt sådär...

Emelle: Jag har hittat dit

har jobbat sen i tordags, mååånga timmar...men lite extra betalt vid midsommar, men jag är helt slut nu...är ledig minst 2 dagar nu så vi ska sola & bada...meeen upptäckte att min bikini överdel inte riktigt passade....
    Är i v 17+0 idag

Ni solar på som vanligt med magarna ele?

Är  så svullen i ansiktet, folk påpekar det hela tiden & hur stor jag redan är...jag börjar juh tänka hur stor kommer jag bli??? Äter kortison med, så då svullnar man lite har jag hört & läst.

vad tycker ni om namnet Nemie? Helt ärligt nu....

UL nästa vecka wiiiiie, längtar precis som er andra!!!!!

natti natti

skrev säkert nått mer innan, men orkar inte mer nu

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    Småstadsbönan skrev 2010-06-28 22:39:12 följande:
    Jag har jag blivit moster så när vi slutat vara förkylda här hemma skall vi åka och mysa med en liten.
    Grattis
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Momalicious
    NhjärtaD skrev 2010-06-28 23:20:07 följande:
    FAAAAAAAAAAN,. skrev super långt inlägg så bara försvann det!!!!! irriterande....

MalakiW: gud så skönt att det rullar på för er, ni kommer absolut få känna på den känslan av att få + igen till hösten!!!

LINN: jag känner lite sd då & då, inte så de gör ont, men lite spännt sådär...

Emelle: Jag har hittat dit

har jobbat sen i tordags, mååånga timmar...men lite extra betalt vid midsommar, men jag är helt slut nu...är ledig minst 2 dagar nu så vi ska sola & bada...meeen upptäckte att min bikini överdel inte riktigt passade....
    Är i v 17+0 idag

Ni solar på som vanligt med magarna ele?

Är  så svullen i ansiktet, folk påpekar det hela tiden & hur stor jag redan är...jag börjar juh tänka hur stor kommer jag bli??? Äter kortison med, så då svullnar man lite har jag hört & läst.

vad tycker ni om namnet Nemie? Helt ärligt nu....

UL nästa vecka wiiiiie, längtar precis som er andra!!!!!

natti natti

skrev säkert nått mer innan, men orkar inte mer nu
    Samma häääär! MORR!  
    Jag solar som "vanligt", dock gillar jag inte att sitta i solen. Är så känslig för värmen så orkar bara korta stunder. 15 minuter åt gången max  

Det jag skrev var i alla fall att jag är avis på er som får reda på kön på RUL. Hatar de dumma reglerna de har här. Men då får vi i alla fall en "ursäkt" att gå på 3D/4D UL. Kostar skjortan, men å andra sidan får man en DVD med hela undersökningen plus hur många bilder man vill. Kostar 1700 (!). 
    Ska även bli kul att se vem av mig och sambon som har rätt. Jag tror på pojke och han är bergis på tjej. Nån av oss har ju garanterat rätt i alla fall

Idag har jag inte mått illa alls! Hoppas det håller i sig, peppar peppar. Har köpt massor med plantor och planterat i krukor på vår uteplats. Fick massa fina stora krukor av svärmor, och massa fina såna där krukor som är platta på baksidan och hänger mot en vägg (vad de nu heter har jag ju glömt) så nu är det underbart fint där ute! SÅ härligt att känna sig som en människa igen. Sambon har varit helt lyrisk och kan knappt fatta att det är såhär jag brukade vara. Han hade gett upp hoppet om att jag nånsin skulle bli mitt vanliga jag igen, stackarn. 

Nu har vi tagit magbilder så de kommer upp senare eller imorgon. Om detta raderas dör jag
  • Momalicious

Lagt upp magbilder nu. La upp en jämförelsebild med bild från 9+0 och 13+3, alltså idag. Skillnaden gör mig mörkrädd. Jag vill inte ens tänka på hur stor jag kommer vara på BF

• Smurfen83
    Småstadsbönan skrev 2010-06-28 18:47:06 följande:
    Man kan kolla om barnets blodgrupp genom att man tar ett blodprov på dig, vissa har det som rutin tex i vissa stockholmsområden, det är tydligen ganska nytt och det är inte alla Bm som har koll på att man kan göra det utan att man behöver göra ett fostervattensprov. Min Bm har inte hört av sig angående proverna som dom tagit utan hon brukar göra det om det är något som inte stämmer, om hon inte sagt att hon skall höra av sig. Men självklart skall man känna sig trygg med sin Bm. 
    Okej!
    Asså ja känner mig inte trygg alls då hon missade hälften av allt hon skulle säga när vi va på inskrivning! Så hon ringde flera ggr... Sen när ja hade tagit alla blo prover så sa hon att hon skulle höra av sig OM ja va neg.. men nej... de har hon inte heller gjort... så ja känner bara att ja e ivägen å att ja inte får svar på de som ja behöver... tyvärr...
    men nu har ja mailat till den andra BM som finns i mitt område så nu hoppas ja att ja kommer att få gå till henne... =)
  • Momalicious
    Smurfen83 skrev 2010-06-29 01:28:02 följande:
    Okej!
    Asså ja känner mig inte trygg alls då hon missade hälften av allt hon skulle säga när vi va på inskrivning! Så hon ringde flera ggr... Sen när ja hade tagit alla blo prover så sa hon att hon skulle höra av sig OM ja va neg.. men nej... de har hon inte heller gjort... så ja känner bara att ja e ivägen å att ja inte får svar på de som ja behöver... tyvärr...
    men nu har ja mailat till den andra BM som finns i mitt område så nu hoppas ja att ja kommer att få gå till henne... =)
    Det behöver ju nödvändigtvis inte betyda att hon är en dålig barnmorska, bara att hon kanske är en såndär virrig typ. Men jag förstår dig, hade inte heller velat gå hos någon som glömde massa saker osv. 
    Hur länge sen var det du tog RH blodprovet? Hon kanske inte fått svar än? Eller haft väldigt mycket att göra och glöm, med semestertider och allt. Du kan ju alltid ringa och fråga henne också. :)
  • ondar
    Yes ICA skrev 2010-06-28 21:47:14 följande:
    Jag är med beräknad i december, den 29 om man skall vara exakt. Men hoppas nästan på ett januaribarn, men det får vi se.

Ondar: Jag är inte ensam så som du men jag harr min karl 115 mil bort och så kommer det att vara till hösten (i november troligen) då jag flyttar dit. Vi träffas men det är inte mer än en gång per månad med undantag för semestern nu. Har innan jag träffade min man  bott ensam i 7 år med mina två tidigare barn. Du grejar det här, det är jag övertygad om. Ta bara den stöttning som du får av pappan, familjen och vänner. Lite avlastning behöver vi alla.

Lycka till kramar från en mamma som vet hur det kan kännas att vara ensam.
    Tusen tack{#emotions_dlg.flower}. Hur känns det att gå igenom större delen av grav utan honom då? Härligt att ni flyttar ihop till hösten:). Jag hoppas såklart att barnets pappa vaknar en dag och inser att han är vansinnigt kär i mig ;) men chansen e nog inte så stor efter fyra år. Han pratade bla om hur han skulle ha semester nästa sommar så att vi kunde hitta på nåt ihop alla tre några veckor osv så man känner iaf hur han inte har tänkt att lämna oss i sticket.

Stor kram tillbaks och tack igen, lite värmande ord behövs verkligen ibland:)
  • ÄlskarMina
    ondar: Jag hade det så när jag väntade Nova. Han gjorde slut med mig under grav. och jag var såå ledsen. Men vi bestämde att vi skulle vara vänner för bebis skull och det har vi också varit heela tiden!  
    Hittade tillbaka en snutt när Nova var 1½år men det blev bara ett litet fling, sen hittade vi varsin partner på eget håll.
    Så alltså i 6år har vi varit vänner och har faktiskt ALDRIG "bråkat" om Nova och jag har god kontakt med hans föräldrar som jag ringer och träffar då och då på egen hand utan honom.
    Så visst kan det gå jättebra bara man bestämmer sig för att vara eniga inför sitt barn.
    Nova vet ju inte om ngt annat och nöjer sig med det. 
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Pyret 7/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • ondar
    ÄlskarNova skrev 2010-06-29 08:15:13 följande:
    ondar: Jag hade det så när jag väntade Nova. Han gjorde slut med mig under grav. och jag var såå ledsen. Men vi bestämde att vi skulle vara vänner för bebis skull och det har vi också varit heela tiden!  
    Hittade tillbaka en snutt när Nova var 1½år men det blev bara ett litet fling, sen hittade vi varsin partner på eget håll.
    Så alltså i 6år har vi varit vänner och har faktiskt ALDRIG "bråkat" om Nova och jag har god kontakt med hans föräldrar som jag ringer och träffar då och då på egen hand utan honom.
    Så visst kan det gå jättebra bara man bestämmer sig för att vara eniga inför sitt barn.
    Nova vet ju inte om ngt annat och nöjer sig med det. 
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Pyret 7/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
    Å va härligt att höra:)! Hur mkt träffades ni under graviditeten och hur gjorde ni efteråt? Tänker mkt på att jag är rädd att han ska missa när magen växer och ska ha svårt att knyta an till barnet just därför. Kan ju inte kräva att vi ska ses jämt o ständigt heller men han ska självklart vara med vid ultraljudet nu nästa vecka och så där:).

Och sen efteråt, var han med hemma de första dagarna och kom sen efter jobet och så eller hur gjorde ni där? Hur gammal var Nova när han började ha henne själv? Vi räknar med att det kommer dröja nåt år eller så innan vårt barn kommer vara hos pappa, innan dess får pappa komma hit och vara här med barnet när/om han är pappaledig och jag pluggar/jobbar. Tänker att det kanske är tryggast för barnet?
    Det är ju så mkt man funderar på:)

Underbart att det har fungerat så bra både med honom och med hans föräldrar, både jag och pappan önskar ju detsamma, han sa tom själv igår när vi pratade om familjerätten osv att vi två absolut inte kommer bli ovänner i framtiden och man hoppas ju verkligen det.

Har Nova nånsin frågat eller har det alltid bara varit så självklart för henne=)?
Svar på tråden December Bebis 2010 :)