• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • MajMamman08
    MalakiW skrev 2010-06-28 00:25:29 följande:
    Hej alla underbara!
    Här kommer en liten hälsning från den enda i denna tråd som inte är gravid!
    Var på specialultraljud i måndags för bedömning om jag får ta bort mitt myom som buktar in i livmoderhålan. Myomet var 1,5 cm istället för 3cm som jag trott. Läkaren tyckte det var okej att ta bort det så nu väntar jag på remiss. Blir någon gång i höst är jag rädd för. Var innan undersökningen rädd för att det skulle vara 6 månaders läketid innan man fick bli gravid igen, men hör och häpna det var bara minst två menscykler! Sen var det ok att ta bli gravid tidigare men då skulle missfallsrisken fortsatt vara lika stor. Testade mig för toxoplasmos och jag hade haft det.. Så nu gissar jag på att mitt missfall berodde på myomet och toxoplasmoset.

Sen när jag var hos läkaren konstaterade han att jag haft ÄL (yes!) och nu har mensen kommit. Känns skönt mitt i allt att kunna börja räkna på ÄL och mens igen. I augusti (när det gått 90 dagar efter röda vaccinet) får vi bli gravida igen. I fredags kom de första tiderna till IVF så nu vet vi att vi kan längta till den 20 resp 25 augusti.

Känns som att allt börjar komma på rull igen. Nu ska vi försöka ha en så fantastisk skön sommar som möjligt! Vi började denna helg med att åka till Lissabon och sen ska vi boka någon resa till senare i sommar.

Jag hoppas fortfarande få delar några månader som gravid med er!

Ha det underbart gott vänner!

oceaner av kramar!
    åh så härligt vännen! Så underbart och höra att de går framåt för er!!! Försök o njut nu i sommar I höst ska de bakas bebis,hihi!!!
  • Smurfen83
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-27 20:36:56 följande:
    Fuskis hahaha
    Jag har bara gjort 1 ända vecka 13 och nu har jag ju en men kan inte gå
    Ja har me gjort 2 st.... 1a va i vecka 5... Då hade ja både Urinvägsinfektion och Svampinfektion så ja å killen åkte till BM så ja fick en tid hos läkaren + en sjukskrivning för ja hade så ont å va sängliggande.... Sen gjorde ja Kubben i veckan 13 å nu så går ja in i 17 (16+0) å så har ja RUL nästa måndag me....
    Är det nån mer än jag som är negativ??
    Asså min BM sa att man både kunde vara neg å pos.... nu e de så att ja e Neg.... så nu vet ja inte vad som händer... ja fick reda på de för 2 veckor sen å då bubbla läkaren någe om att ja skulle få en spruta vid förlossningen så att ja inte skulle stöta bort barnet...
    jag fatta NOLL finns de nån som kan hjälpa mig att förstå??? Obestämd
  • SaraKlippan
    Smurfen83 skrev 2010-06-28 09:40:48 följande:
    Ja har me gjort 2 st.... 1a va i vecka 5... Då hade ja både Urinvägsinfektion och Svampinfektion så ja å killen åkte till BM så ja fick en tid hos läkaren + en sjukskrivning för ja hade så ont å va sängliggande.... Sen gjorde ja Kubben i veckan 13 å nu så går ja in i 17 (16+0) å så har ja RUL nästa måndag me....
    Asså min BM sa att man både kunde vara neg å pos.... nu e de så att ja e Neg.... så nu vet ja inte vad som händer... ja fick reda på de för 2 veckor sen å då bubbla läkaren någe om att ja skulle få en spruta vid förlossningen så att ja inte skulle stöta bort barnet...
    Jag är också negativ! 
    Fatta inte heller riktigt... men förstod så mycket som att om barnet är possitivt så får jag lite possitivt i mitt blod så efter förlossning så ska ja få en spruta för attt neutralisera igen för annars kan ja få problem att skaffa barn i framtiden....

lite osäker så om någon vet mer så är jag intresserad av att höra :) 
  • Smurfen83
    SaraKlippan skrev 2010-06-28 10:16:17 följande:
    Jag är också negativ! 
    Fatta inte heller riktigt... men förstod så mycket som att om barnet är possitivt så får jag lite possitivt i mitt blod så efter förlossning så ska ja få en spruta för attt neutralisera igen för annars kan ja få problem att skaffa barn i framtiden....

lite osäker så om någon vet mer så är jag intresserad av att höra :) 
    ja men tack då e ja inte ensam.... först på att inte förstå å sen att vara negativ....
    men ja förstår fortfarande inte om de kan bli några komplikationer......

ALLA NEGATIVA KAN JU HOPPA INTE HÄR SNÄLLLLLLAAAAA!!!! Så att ja fattar liiite Tyst
  • Småstadsbönan
    Smurfen83 skrev 2010-06-28 09:40:48 följande:
    När man är neg så får man inom 72 timmar efter förlossningen en spruta med anti-d om barnet är pos. på vissa MVC så får man den redan under graviditeten oxå,  För det kan hända att lite av barnets blod passeras över till mammans under förlossningen och mammans blod börjar att bilda antikroppar, så vid en eventuell senare graviditet om det barnet är pos så kan mammans blod försöka stöta bort barnets blodkroppar och barnet kan få blodbrist och man kan i värsta fall så får dom får göra en blodtranflustion, stavas? redan i magen. Det är väldig sällan att man får en immunisering, jag hade oturen att få det men inte av anti-d som man får efter förlossningen utan av anti-e men än så länge ligger mina världen lågt.
    Ni behöver inte vara oroliga för det är så få som får det och är det första barnet behöver man inte vara orolig alls.
    Hoppas jag svara på din fråga.   
  • Nea Göteborg

jag vet inte så mycket mer än er om att vara negativ förutom att det inte är något att oroa sig över. Min mamma är också negativ och har burit och fött elva barn, utom komplikationer. Jag vet att dom kollat henne lite extra bara.

• Nea Göteborg

utan komplikationer ska det stå

• ensammamma
    MajMamman08 skrev 2010-06-27 21:31:51 följande:
    åh tjejer,ni skriver så dant hihi!!! själv hinner jag inget känns de som! Men e ju så fint väder,så e ute hela dagarna Sen blir de ju jobb då och då...hinns inte med så mycket när man jobbar heltid o sen ska laga mat o ta hand om lillen!!

I morron går jag in i v 17,helt sjukt och bara 2 veckor kvar till RUL,hur sjukt e inte det!!Ja denna grav med nr 2 bara svissar förbi utan att ja knappt hinner blinka!!
    kommer gå fort till dec känner ja,hehe!

Mitt illamående o kräkningarna e borta i varje fall,kan må illa lite,lite ibland på morronen,men de går över rätt fort!!

Hur va de med gravidförsäkringar nu igen?? någon som ska teckna en sådan där gratis??
    Jag har tecknat en gratis gravidförsäkring.
  • SaraKlippan
    Småstadsbönan skrev 2010-06-28 10:54:08 följande:
    När man är neg så får man inom 72 timmar efter förlossningen en spruta med anti-d om barnet är pos. på vissa MVC så får man den redan under graviditeten oxå,  För det kan hända att lite av barnets blod passeras över till mammans under förlossningen och mammans blod börjar att bilda antikroppar, så vid en eventuell senare graviditet om det barnet är pos så kan mammans blod försöka stöta bort barnets blodkroppar och barnet kan få blodbrist och man kan i värsta fall så får dom får göra en blodtranflustion, stavas? redan i magen. Det är väldig sällan att man får en immunisering, jag hade oturen att få det men inte av anti-d som man får efter förlossningen utan av anti-e men än så länge ligger mina världen lågt.
    Ni behöver inte vara oroliga för det är så få som får det och är det första barnet behöver man inte vara orolig alls.
    Hoppas jag svara på din fråga.   
    Tack så mycket för dig beskrivning :) Känner mig mycket klokare nu :) 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)