• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • linn78
    ondar skrev 2010-06-27 17:51:23 följande:
    Haha låter väldigt bra att sitta på rumpan o kommendera under flyttenSkrattande
    Känns det bättre i vatten eller är det också just för att hålla igång kroppen?

Jag har en flytt i september att "se fram emot" och då jag inte är tillsammans med pappan till barnet lär det inte bli så mkt att sitta o kommendera för min del- tyvärr. Så får verkligen hoppas att kroppen håller sig i shack. Ska ju hålla i sommar på jobbet med och det känns verkligen i kroppen idag när jag jobbade kväll igår o dag idag att den inte hann återställa sig. Har haft läskigt ont och hoppas verkligen att vi alla slipper dras med det här de månader som är kvar:).

Låter bra att cykling iaf hjälper till att hålla kroppen igång iaf, då ska jag genast sätta storebror på att fixa min punka{#emotions_dlg.flower}
    Det känns mycket bättre i vatten eftersom man inte behöver anstränga sig för att röra sig. Om du vet med dej vissa rörelser som gör att du får mer ont så ska du undvika de i vattnet också. Annars är det mest för att hålla igång kroppen, när man inte kan annat än sitta eller ligga så är det skönt att vara viktlös ett tag.
    Se till att få så mycket hjälp som möjligt till flytten, speciellt lyft är döden för foglossning...

Jag har under de senaste veckorna haft en massa sammandragningar, var det inte någon annan som hade det? Ska ta och ringa bm för att lämna urinprov så jag inte går omkring med UVI. Annars tycker jag det är lite tidigt med sd redan. Dom gör inte ont men lite obehagliga.
  • linn78

Malakiw: goda nyheter med cysta och när ni får börja bakandet igan!! Då hinner du säkert med ett par månader med oss här=)

• Småstadsbönan
    linn78 skrev 2010-06-28 12:34:58 följande:
    Det känns mycket bättre i vatten eftersom man inte behöver anstränga sig för att röra sig. Om du vet med dej vissa rörelser som gör att du får mer ont så ska du undvika de i vattnet också. Annars är det mest för att hålla igång kroppen, när man inte kan annat än sitta eller ligga så är det skönt att vara viktlös ett tag.
    Se till att få så mycket hjälp som möjligt till flytten, speciellt lyft är döden för foglossning...

Jag har under de senaste veckorna haft en massa sammandragningar, var det inte någon annan som hade det? Ska ta och ringa bm för att lämna urinprov så jag inte går omkring med UVI. Annars tycker jag det är lite tidigt med sd redan. Dom gör inte ont men lite obehagliga.
    Jag hade samandragningar redan från v 13 när jag väntade tvåan och min BM sa att det är vanligt att ha sammandragningar tidigare om man är omfördeska sålänge dom inte var regelbundna och gjorde allt för ont.
  • linn78
    Småstadsbönan skrev 2010-06-28 12:39:12 följande:
    Jag hade samandragningar redan från v 13 när jag väntade tvåan och min BM sa att det är vanligt att ha sammandragningar tidigare om man är omfördeska sålänge dom inte var regelbundna och gjorde allt för ont.
    ok, vad bra. Ska för säkerhetsskull lämna kisseprov, så det inte är en uvi som lurar. Sen har jag RUL om exakt 1 veckaSkrattande så då kan jag fråga där också.
  • Småstadsbönan

UVI är väll inte bra att ha när man är gravid så det tycker jag absolut att du skall göra.

• MajMamman08
    ensammamma skrev 2010-06-28 11:20:15 följande:
    Jag har tecknat en gratis gravidförsäkring.
    vilken tog du då??
  • Smurfen83
    Småstadsbönan skrev 2010-06-28 10:54:08 följande:
    När man är neg så får man inom 72 timmar efter förlossningen en spruta med anti-d om barnet är pos. på vissa MVC så får man den redan under graviditeten oxå,  För det kan hända att lite av barnets blod passeras över till mammans under förlossningen och mammans blod börjar att bilda antikroppar, så vid en eventuell senare graviditet om det barnet är pos så kan mammans blod försöka stöta bort barnets blodkroppar och barnet kan få blodbrist och man kan i värsta fall så får dom får göra en blodtranflustion, stavas? redan i magen. Det är väldig sällan att man får en immunisering, jag hade oturen att få det men inte av anti-d som man får efter förlossningen utan av anti-e men än så länge ligger mina världen lågt.
    Ni behöver inte vara oroliga för det är så få som får det och är det första barnet behöver man inte vara orolig alls.
    Hoppas jag svara på din fråga.   
    Tackk så otroligt mycket!!!!
    nu blev jag mycket klokare....
  • Smurfen83
    Småstadsbönan skrev 2010-06-28 10:54:08 följande:
    När man är neg så får man inom 72 timmar efter förlossningen en spruta med anti-d om barnet är pos. på vissa MVC så får man den redan under graviditeten oxå,  För det kan hända att lite av barnets blod passeras över till mammans under förlossningen och mammans blod börjar att bilda antikroppar, så vid en eventuell senare graviditet om det barnet är pos så kan mammans blod försöka stöta bort barnets blodkroppar och barnet kan få blodbrist och man kan i värsta fall så får dom får göra en blodtranflustion, stavas? redan i magen. Det är väldig sällan att man får en immunisering, jag hade oturen att få det men inte av anti-d som man får efter förlossningen utan av anti-e men än så länge ligger mina världen lågt.
    Ni behöver inte vara oroliga för det är så få som får det och är det första barnet behöver man inte vara orolig alls.
    Hoppas jag svara på din fråga.   
    Eftersom du verkar veta så mycket så har ja bara en fråga till som ja kom på...
    Hur kollar man om barnet är pos eller neg??? =) 
    Tycker de e konstigt att inte min BM har hört av sig alls ang alla tester som jag har gjort... ja har inte fått svar på någe... Jag funderar på att byta barnmorska... Vet nån hur de går till?? Hojta till isåfall SNÄLLA
  • Momalicious
    MajMamman08 skrev 2010-06-28 12:59:02 följande:
    vilken tog du då??
    Jag ska teckna skandias gratisförsäkring. Kom på att jag hade ett nummer av föräldrar & barn gravid där dom jämförde olika gravidförsäkringar och jag jämförde själv de som var gratis och den var bäst, och täckte mest. Så den blir det! 
  • Momalicious
    Momalicious skrev 2010-06-28 13:51:34 följande:
    Jag ska teckna skandias gratisförsäkring. Kom på att jag hade ett nummer av föräldrar & barn gravid där dom jämförde olika gravidförsäkringar och jag jämförde själv de som var gratis och den var bäst, och täckte mest. Så den blir det! 
    Ska dock inte teckna ännu. Gäller från v 23 så jag kan lika gärna vänta med att teckna till efter RUL. Då vet jag exakt BF också. 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)