• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • ÄlskarMina
    ondar skrev 2010-06-29 08:28:48 följande:
    Å va härligt att höra:)! Hur mkt träffades ni under graviditeten och hur gjorde ni efteråt? Tänker mkt på att jag är rädd att han ska missa när magen växer och ska ha svårt att knyta an till barnet just därför. Kan ju inte kräva att vi ska ses jämt o ständigt heller men han ska självklart vara med vid ultraljudet nu nästa vecka och så där:).

Och sen efteråt, var han med hemma de första dagarna och kom sen efter jobet och så eller hur gjorde ni där? Hur gammal var Nova när han började ha henne själv? Vi räknar med att det kommer dröja nåt år eller så innan vårt barn kommer vara hos pappa, innan dess får pappa komma hit och vara här med barnet när/om han är pappaledig och jag pluggar/jobbar. Tänker att det kanske är tryggast för barnet?
    Det är ju så mkt man funderar på:)

Underbart att det har fungerat så bra både med honom och med hans föräldrar, både jag och pappan önskar ju detsamma, han sa tom själv igår när vi pratade om familjerätten osv att vi två absolut inte kommer bli ovänner i framtiden och man hoppas ju verkligen det.

Har Nova nånsin frågat eller har det alltid bara varit så självklart för henne=)?
    Under graviditeten träffades vi inte så mkt i slutet då han åkte iväg på en långresa. Så han missade mkt magväxande tyvärr. Han var dock med på det sista MVC-besöket och förlossningen.
    De första veckorna kom han hem till oss nästan varje kväll efter jobbet och var en liten stund. Men började väl inte ha henne ngt nämvärt själv (över nätter) förrens jag skulle sluta amma när hon var 8-9mån. Tog henne på dagstripper när hon var ett halvår kanske och hon åt lite mat.
    Nova har ibland frågat varför vi inte bor ihop som många andra kompisars föräldrar gör, men då har vi bägge haft partners så vi har sagt att det är dom som vi vill bo ihop med. Ibland har hon skrattat lite för sig själv om vi gjort ngn aktivitet tillsammans och sagt att det känns konstigt att mamma och pappa och hon är själva. Blir nog lite fel i hennes ögon-haha!
    Vi är ju mer en "familj" vi som bor hemma-jag,Nova, min sambo Marcus och vår gemensamma kommande bebis; så just nu är hennes pappa singel och han är mer "fun-dad" och har allt fokus på henne när hon kommer till honom. (ca. var 3:e helg, då vi bor ca.10mil ifrån), de träffas oftare i perioder när han kan.

Lycka till nu med allt ert! Det verkar ju som ni kommit överens om många bitar och jag tror ni också får det bra!
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Pyret 7/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • ondar
    ÄlskarNova skrev 2010-06-29 08:52:25 följande:
    Under graviditeten träffades vi inte så mkt i slutet då han åkte iväg på en långresa. Så han missade mkt magväxande tyvärr. Han var dock med på det sista MVC-besöket och förlossningen.
    De första veckorna kom han hem till oss nästan varje kväll efter jobbet och var en liten stund. Men började väl inte ha henne ngt nämvärt själv (över nätter) förrens jag skulle sluta amma när hon var 8-9mån. Tog henne på dagstripper när hon var ett halvår kanske och hon åt lite mat.
    Nova har ibland frågat varför vi inte bor ihop som många andra kompisars föräldrar gör, men då har vi bägge haft partners så vi har sagt att det är dom som vi vill bo ihop med. Ibland har hon skrattat lite för sig själv om vi gjort ngn aktivitet tillsammans och sagt att det känns konstigt att mamma och pappa och hon är själva. Blir nog lite fel i hennes ögon-haha!
    Vi är ju mer en "familj" vi som bor hemma-jag,Nova, min sambo Marcus och vår gemensamma kommande bebis; så just nu är hennes pappa singel och han är mer "fun-dad" och har allt fokus på henne när hon kommer till honom. (ca. var 3:e helg, då vi bor ca.10mil ifrån), de träffas oftare i perioder när han kan.

Lycka till nu med allt ert! Det verkar ju som ni kommit överens om många bitar och jag tror ni också får det bra!
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Pyret 7/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
    Låter verkligen som om ni fick det toppen trots allt:). Glad för er skull:).
    Tack så mycket:)
  • Emynem
    ondar skrev 2010-06-28 19:52:33 följande:
    Jag är så glad idag:). Har varit uppe hos pappan till barnet några timmar och vi är fullt överens om allt verkligen och lyssnar fint på varann.
    Vi är alltså inte tillsammans men tanken är att vi ska fortsätta vara de extremt goda vännerna vi är och kunna ge barnet en fantastisk uppväxt med de förutsättningarna vi har:).

Börjar bli dags för mig att träffa hans mamma för första gången snart och det känns nervöst vill jag lova. Hon vill helst träffa mig ensam men jag fick honom att lova att vara med nu i början:). Känns skönt iaf att hans släkt inte dömmer mig för att jag ska ha barn med honom utan att vi är tillsammans och likadant med min släkt. Har mött tillräckligt med fördomar och folk som har lagt sig i i början så nu vill man helst bara ha goda råd och glädje, resten kan folk hålla för sig själva.
     Det råkar inte vara någon mer här som är "ensam"? 
    Men min första son så blev jag lämnad under tidiga graviditeten sen när sonen föddes så försökte vara tillsammans, det höll i 1,5 år men vi blev aldrig lyckliga. Så vi separerade och sedan träffade jag den underbara man som jag är gift med idag och väntar barn med...

Men måste säga att det är inte så fruktansvärt som alla tror att vara ensam under en graviditet. Har man vänner (kanske även familj, det hade dock inte jag!) som stöttar och som man kan träffa och umgås med så går det fint.
    Klart man oroar sig men jag oroar mig lika mkt denna gång som förra TROTS att jag lever ihop med pappan. tror att det är nått som hör till ;)

Jag önskar dig och bebisen all lycka!
    Ut i solen och njut...
  • SaraTheres

Jag har en liten fråga: när jag badar ute nu så blir min mage stenhård och jag får även lite lite ont. Är detta sammandragningar pga att vattnet är så kallt eller vad kan det vara? (Är i v 16+5)

• Ginge
    SaraTheres skrev 2010-06-29 09:49:50 följande:

Jag har en liten fråga: när jag badar ute nu så blir min mage stenhård och jag får även lite lite ont. Är detta sammandragningar pga att vattnet är så kallt eller vad kan det vara? (Är i v 16+5

Min mage också blir ibland jätte hård, fast jag inte badar. men sen släpper det kankse om 5min.(är v 16+6). Så jag tror att det kan vara kombination av vanliga sammandragningar och kallvatten. man blir ju spänd i den kalla vatten även när man inte är gravid.... Du behöver difinitivt inte oroa dig, så länge det känns bekvämt för dig.
  • skogsbollen

@SaraTheres & Ginge:
    Samma här... så hade jag tidigt under förra grav oxå, dvs magen blir stenhård en kort stund. Tror säkert att kallvatten kan påverka.

• Momalicious
    SaraTheres skrev 2010-06-29 09:49:50 följande:

Jag har en liten fråga: när jag badar ute nu så blir min mage stenhård och jag får även lite lite ont. Är detta sammandragningar pga att vattnet är så kallt eller vad kan det vara? (Är i v 16+5)

Det är i alla fall inget farligt. Din kropp talar om för dig om du ska sluta med det du gör. 
  • Smurfen83
    Momalicious skrev 2010-06-29 01:36:12 följande:
    Det behöver ju nödvändigtvis inte betyda att hon är en dålig barnmorska, bara att hon kanske är en såndär virrig typ. Men jag förstår dig, hade inte heller velat gå hos någon som glömde massa saker osv. 
    Hur länge sen var det du tog RH blodprovet? Hon kanske inte fått svar än? Eller haft väldigt mycket att göra och glöm, med semestertider och allt. Du kan ju alltid ringa och fråga henne också. :)
    Ha du.. Asså där ja går har dom en speciell läkare som har hand om gravida å skriver ut recept å så. Å i början av Juni så va ja där å då sa hon att provet hade kommit å att jag var neg. men då skulle BM ringa till mig och förklara vad som menas med det m.m.
     När ja skrev in mig så sa hon till mig : Äntligen nån som är gravid på detta ställe av stan då har jag någe å göra igen, å så log hon jordens leende.. hon har inte semester förens i juli sa hon till mig =) men men nu har ja iallafall mailat till den andra BM så nu hoppas ja på att få byta.
    Om detta inte hade varit första gången ja skulle ha varit gravid så skulle ja ha gått kvar hon min BM men de känns som att ja missar lite för mycket info =oS
  • Sandragumman

Jag hade inga samandragningar med min första men redan nu så får jag sammandragningar minst 1ggr per dag..... inte gör de ont de bara hårdnar till.... hahaha
    tycker de är lite spännande!

• ondar
    Emynem skrev 2010-06-29 09:25:33 följande:
    Men min första son så blev jag lämnad under tidiga graviditeten sen när sonen föddes så försökte vara tillsammans, det höll i 1,5 år men vi blev aldrig lyckliga. Så vi separerade och sedan träffade jag den underbara man som jag är gift med idag och väntar barn med...

Men måste säga att det är inte så fruktansvärt som alla tror att vara ensam under en graviditet. Har man vänner (kanske även familj, det hade dock inte jag!) som stöttar och som man kan träffa och umgås med så går det fint.
    Klart man oroar sig men jag oroar mig lika mkt denna gång som förra TROTS att jag lever ihop med pappan. tror att det är nått som hör till ;)

Jag önskar dig och bebisen all lycka!
    Ut i solen och njut...
    Nä precis, för min egen del så tror jag faktiskt inte heller det här är jordens undergång:). Jag och pappan har aldrig varit tillsammans utan barnet blev till i ett kkförhållande efter tre o ett halvt år och efter många om och men beslutades det att vi skulle behålla- jag ville det hela tiden men han var väldigt emot det först.

Många runtomkring däremot har haft väldigt svårt att acceptera vårt val men jag tror att de äntligen börjar förstå att det här är väl genomtänkt, så väl genomtänkt det kan vara med första barnet:). Hur mkt man än läser och planerar så kan man ju aldrig vara fullt förberedd för något man aldrig har gjort förut.

Min mamma är lycklig över att bli mormor och jag tror min älskade lilla brorsdotter kommer gilla att få en kusin med bara ett o ½ års mellanrum:).

Jag har sagt till pappan att hur mkt jag än älskar honom så vill jag inte att vi blir tillsammans för barnets skull, är han inte kär i mig så ska vi givetvis inte tvinga oss in i nåt heller. Han är en av de bästa vännerna jag har och hoppas hellre att vår vänskap kan bestå livet igenom istället.

Hur gick det för dig och pappans gemenskap? Har ni kunnat hålla sams och så?

Tack så mkt och detsamma förståsSolig
Svar på tråden December Bebis 2010 :)