• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Emmaslemma02

15+0 idag :) igår kände jag bebis ganska tydligt i magen... jag la båda händerna för skojs skull på magen för att inbilla mig att kanske få känna utanpå... jag undrar om jag inbillade mej men det pickade lite nätt mot min högra hand det kändes lite märkligt, men det kan ju bara vara så att det kändes som att det pickade i handen i och med attjag kände det inuti mej :p men länge dröjer det nog inte fram tills dambon får känna på de han med ;)

Åååh längtar så mycket till ultraljudet den 9e juli.. Inte ens två veckor kvar ju :D

Hoppas det är bra med alla er andra!? Har ni känt lillen/lillan i magen än? :)

• ondar
    Emmaslemma02 skrev 2010-06-30 10:27:53 följande:
    15+0 idag :) igår kände jag bebis ganska tydligt i magen... jag la båda händerna för skojs skull på magen för att inbilla mig att kanske få känna utanpå... jag undrar om jag inbillade mej men det pickade lite nätt mot min högra hand det kändes lite märkligt, men det kan ju bara vara så att det kändes som att det pickade i handen i och med attjag kände det inuti mej :p men länge dröjer det nog inte fram tills dambon får känna på de han med ;)

Åååh längtar så mycket till ultraljudet den 9e juli.. Inte ens två veckor kvar ju :D

Å va mysigt!! Jag har i ca två veckor tyckt mig känna något vid navelområdet, inte på utsidan ännu men på insidan när jag är avslappnad. Jag har aldrig känt så förut så jag tror det är det lilla pyret som börjar hälsa på mig:). Men längtar tills det är mer tydligt, kanske att man tror mer på det efter RUL, dagen före dig:). Så härligt för oss o snart få se den!!
  • Trollungarnasmamma

Halloj halloj!

5 dagar kvar till UL

nu ligger jag & dottern i soffan & vilar medan lillebror sover...sen ska vi ner på stan & dona lite. Bebis i magen är vaken känner jag

Jag var ensamstående med mina barn. Man fixar det, kommer man in i rutiner osv så är det ingen fara....

Det är bra att ni går in med positiv inställning till att ni ska vara vänner med pappan osv.  det är det bästa. jag & pappan kommer rätt bra överens, men sen vi flyttade har det blivit lite sämre. Även sen jag träffade min sambo har det blivit sämre....de drar inte jämt alls.

Men det man ska göra är att tänka på barnens bästa och kompromissa.

Nu är jag jätte glad att ha sambon vid min sida & att vara två om detta lilla liv!!

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Emelle
    NhjärtaD skrev 2010-06-29 23:10:43 följande:
    Jaha hihihi så kul
    Detta är då sambons som jag försöker vänja mej vid. Men då uttalar ni o:et oxå ele?
    Nja vi uttalar det Neemi typ...Inte så att o:et låter. Gilalr det stavningen bättre bara!
  • Trollungarnasmamma
    Emelle skrev 2010-06-30 15:14:35 följande:
    Nja vi uttalar det Neemi typ...Inte så att o:et låter. Gilalr det stavningen bättre bara!
    Okej, men då är det samma namn men med olika stavningar
    Här på FL har det varit postivit, men på jobbet negativt...
  • Ninnie81
    Emmaslemma02 skrev 2010-06-30 10:27:53 följande:

har oxå rul den 9:e...längtar massor. börjar mer och mer villa veta könet. drömde i natt att ja fick en flicka, men de konstiga va att ja födde de hemma ensam och de var i v.20 men den va lika utvecklad som en bebis i v.38...gu vilka sjuka drömmar man kan ha.
  • 3 barns mamma84

Hej flickor alla på smällen jag var på Inskrivning hos barnmorskan igår och gick lyssna på hjärtat fan vad underbart !!!!!!!
    Hon kände till och med på livmodern och hur stor den var den var ända upp till naveln när den igentligen ska vara under naveln ca 6cm under typ.. men jag hade som en på 20 veckors då livmodern är till naveln men det var helt normalt för mig hon sa bara att edt kunde bero på att jag väntar tredje barnet eller att denna barnet OXÅ kommer bli ett stort barn så nu får vi se..

Det var prat om planeradsnitt och igångsättning..
    Igångsättningen skulle jag få ta redan 1 månad innan Bf datum alltså någon gång i Nov månad om jag skulle ta snitt skulle jag ta ca samma där med pågrund av ett stort barn..
    Men jag vet inte vad jag vill jag sa till henne att jag vill nog inte bli igångsatt jag vill gå över tiden om jag går över och få snitt då.
    Men vi får se

Någon gång på Lördag ska vi åka till sjukhuset där jag ska föda och vi ska hälsa på
    Sen har man oxå öppna tider på onsdagar där man kommer till sjukhuset men som förlossings övningar

Nästa barnmorska tid har jag 12/10 i OKT ja det var igår 29/6 och nästa är 12/10 det är INTE många bm tider man har här i danmark..
    Sen var allt bra hjärtat slog fint blodtryck och inga äggvitor eller diabetes häller

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Sandragumman
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-30 16:12:04 följande:

Hej flickor alla på smällen jag var på Inskrivning hos barnmorskan igår och gick lyssna på hjärtat fan vad underbart !!!!!!!
    Hon kände till och med på livmodern och hur stor den var den var ända upp till naveln när den igentligen ska vara under naveln ca 6cm under typ.. men jag hade som en på 20 veckors då livmodern är till naveln men det var helt normalt för mig hon sa bara att edt kunde bero på att jag väntar tredje barnet eller att denna barnet OXÅ kommer bli ett stort barn så nu får vi se..

Det var prat om planeradsnitt och igångsättning..
    Igångsättningen skulle jag få ta redan 1 månad innan Bf datum alltså någon gång i Nov månad om jag skulle ta snitt skulle jag ta ca samma där med pågrund av ett stort barn..
    Men jag vet inte vad jag vill jag sa till henne att jag vill nog inte bli igångsatt jag vill gå över tiden om jag går över och få snitt då.
    Men vi får se

Någon gång på Lördag ska vi åka till sjukhuset där jag ska föda och vi ska hälsa på
    Sen har man oxå öppna tider på onsdagar där man kommer till sjukhuset men som förlossings övningar

Nästa barnmorska tid har jag 12/10 i OKT ja det var igår 29/6 och nästa är 12/10 det är INTE många bm tider man har här i danmark..
    Sen var allt bra hjärtat slog fint blodtryck och inga äggvitor eller diabetes häller

(¯`°•.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.•°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°•.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.•°´¯)
    Underbart! å kul att få åka och kika lite hur de ser ut där de stora ska ske....
    Hade jag velat göra men de hade väl förbjudit mig att komma in eftersom jag redan har fött ett barn därSkrattande
  • Karttikeya

Hej på er... Uuuurk nu har man kommit igång med sommarjobbet och det är en ren plåga! Trivs jättebra och det är inte så "jobbigt", men jag blir sååå trött om kvällarna.. Jobbat måndag-tisdag-onsdag och ska jobba fredag-lördag-söndag. Tur man är ledig i morgon i alla fall, då ska jag passa på att göra INGENTING ALLS! ^^

Puss på er!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)