• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • MalakiW

Hej igen alla underbara!
    Tack för alla varma tankar! Nu idag fick jag brev hem angående väntelista för operation av mitt myom! Yes!! Det kanske innebär att jag kan få ta bort myomet i sommar tidig höst!! Hade varit så skönt! Känner att det håller på att vända för oss nu! Plötsligt händer det (som man säger i trissreklamen!)

Åhh tänk om tänk om jag skulle kunna få hoppa in här efter ha plussat i augusti eller något! Vilken lycka!

kramar i mängder!

• TheUnknown

Jag fick datumet 1/1 2011 när vi var på UL, men tror inte den kommer då, men jag stannar kvari denna tråd ändå faktiskt =)

Kul födelsedatum.. 110101 ;D

• MajMamman08
    TheUnknown skrev 2010-06-30 20:31:19 följande:
    Jag fick datumet 1/1 2011 när vi var på UL, men tror inte den kommer då, men jag stannar kvari denna tråd ändå faktiskt =)

Ja klart du måste stanna kvar i denna tråd;) Du får vara med i 2 trådar då,en 2010 och en 2011 hihi
    Spännande och se när bebis kommer då,om det blir en julbebis el en januari bebis!
  • TheUnknown

Jag satsar på sjunde, sambon på tredje o en kompis på nionde ;D

• 3 barns mamma84
    TheUnknown skrev 2010-06-30 21:05:04 följande:
    Hehe många gissningar vem vinner haha bebisen haha den har ju sin hemliga datum redan som igen annan vet
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Momalicious
    TheUnknown skrev 2010-06-30 21:05:04 följande:
    Jag ligger ju på gränsen där också, får se vad de säger på RUL men tror knappast de flyttar mig så "långt" då jag vet att jag hade ÄL mellan den 9 och 10 april. Men oavsett vad det är för datum som BF så vet man ju inte när bebisen kommer ändå. Gissar att jag förmodligen går över tiden eftersom jag är förstföderska, och att jag kommer få i januari också.
    Men nu har jag hängt i den här tråden och har inte lust att hoppa in i någon annan så jag stannar kvar här vare sig ni vill eller ej
    MalakiW skrev 2010-06-30 19:51:27 följande:
    Hej igen alla underbara!
    Tack för alla varma tankar! Nu idag fick jag brev hem angående väntelista för operation av mitt myom! Yes!! Det kanske innebär att jag kan få ta bort myomet i sommar tidig höst!! Hade varit så skönt! Känner att det håller på att vända för oss nu! Plötsligt händer det (som man säger i trissreklamen!)

Åhh tänk om tänk om jag skulle kunna få hoppa in här efter ha plussat i augusti eller något! Vilken lycka!

kramar i mängder!
    Vi hoppas på det! Hade varit så himla kul!

• 3 barns mamma84

Alla har laggt ut sin blogg hehe nu har jag era bloggar
    Jag har en om ni vill ha eller om ni redan har hehe
    www.mamma84.bloggplatsen.se

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Emelle
    NhjärtaD skrev 2010-06-30 15:22:04 följande:
    Förresten Emelle: är det ditt 4:e barn?
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
    Ja det blir mitt fjärde
    Karttikeya skrev 2010-06-30 16:57:22 följande:
    Hej på er... Uuuurk nu har man kommit igång med sommarjobbet och det är en ren plåga! Trivs jättebra och det är inte så "jobbigt", men jag blir sååå trött om kvällarna.. Jobbat måndag-tisdag-onsdag och ska jobba fredag-lördag-söndag. Tur man är ledig i morgon i alla fall, då ska jag passa på att göra INGENTING ALLS! ^^

Puss på er!
    Usch! Håller med om att det är en plåga att jobba just nu. HAr jobbat 7 dagar i rad och har en dag kvar innan vi tar långhelg! Längtar såå till semester v29!
    Hej igen alla underbara!

kramar i mängder!
    Håller tummar för att allt kommer gå bra och att vi går hösten gravida tillsammans! Kram
  • Trollungarnasmamma
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-30 16:12:04 följande:

Hej flickor alla på smällen jag var på Inskrivning hos barnmorskan igår och gick lyssna på hjärtat fan vad underbart !!!!!!!
    Hon kände till och med på livmodern och hur stor den var den var ända upp till naveln när den igentligen ska vara under naveln ca 6cm under typ.. men jag hade som en på 20 veckors då livmodern är till naveln men det var helt normalt för mig hon sa bara att edt kunde bero på att jag väntar tredje barnet eller att denna barnet OXÅ kommer bli ett stort barn så nu får vi se..

Det var prat om planeradsnitt och igångsättning..
    Igångsättningen skulle jag få ta redan 1 månad innan Bf datum alltså någon gång i Nov månad om jag skulle ta snitt skulle jag ta ca samma där med pågrund av ett stort barn..
    Men jag vet inte vad jag vill jag sa till henne att jag vill nog inte bli igångsatt jag vill gå över tiden om jag går över och få snitt då.
    Men vi får se

Någon gång på Lördag ska vi åka till sjukhuset där jag ska föda och vi ska hälsa på
    Sen har man oxå öppna tider på onsdagar där man kommer till sjukhuset men som förlossings övningar

Nästa barnmorska tid har jag 12/10 i OKT ja det var igår 29/6 och nästa är 12/10 det är INTE många bm tider man har här i danmark..
    Sen var allt bra hjärtat slog fint blodtryck och inga äggvitor eller diabetes häller

Skönt att allt var bra iaf
    Hej på er... Uuuurk nu har man kommit igång med sommarjobbet och det är en ren plåga! Trivs jättebra och det är inte så "jobbigt", men jag blir sååå trött om kvällarna.. Jobbat måndag-tisdag-onsdag och ska jobba fredag-lördag-söndag. Tur man är ledig i morgon i alla fall, då ska jag passa på att göra INGENTING ALLS! ^^

Puss på er!
    Ja fyyy, ta det riktigt lugnt imorgon!!!
    TheUnknown skrev 2010-06-30 20:31:19 följande:

hahha oj då
    Klart du ska!!!

nu kikade inte kön??
    Emelle skrev 2010-06-30 21:39:59 följande:
    Ja det blir mitt fjärde

Puss på er!
    Usch! Håller med om att det är en plåga att jobba just nu. HAr jobbat 7 dagar i rad och har en dag kvar innan vi tar långhelg! Längtar såå till semester v29!Håller tummar för att allt kommer gå bra och att vi går hösten gravida tillsammans! Kram
    Det syns juh fan inte att du fött 3 barn innan, hur håller du dej i fom, blev grymt avis så såg jag ut typ innan Nova & precis innan Elliot låg i magen....men nu verkar det rätt kört!
    Hej igen alla underbara!

kramar i mängder!
    Ooooooo vad kul  ele ja inte att opereras kanske men att du snart kan bli gravid igen & för att vara det med!!!
    kraaamar
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Ejvoan

Hejsan allihopa! Tänkte hoppa in här, 24årig förstagångsföderska BF 8 dec!
    Nervös! Jag vill helst slippa förlossningen, jag vill se storken komma och lämna mitt barn..:P Tyvärr funkar det inte så och man kan hoppas att det är som alla säger att man glömmer smärtan direkt efteråt, men som sagt riktigt nervös.

Annars ser jag framemot allt! Har haft en bra graviditet hittills, mått riktigt bra, lite tröttare än vanligt bara.

Ultraljud den 12 Juli, känns som att det kommer kännas på riktigt då,när man får se det lilla livet(dock vill vi ej veta kön). Nu ser jag bara vågen öka och magen växa, men svårt att förstå att det är sant.

Hoppas det går bra för alla,  vi ses kanske på akademiska i december eller på en mammagrupp i höst..:)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)