• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Momalicious
    Emelle skrev 2010-06-29 19:35:12 följande:
    Ge honom lite tid utan att pressa honom...Ni hittar tillbaka. Män är ...jävligt knepiga ibland!
    Låter som du mår bättre! Skönt! KRAM
    Ja, män kan allt vara speciella. 
    Emelle skrev 2010-06-29 19:35:52 följande:
    KAn ni inte länka till ERA bloggar (igen om ni gjort det tidigare) jag vill jättegärna läsa dom om jag får
    http://momalicious.blogg.se/ den är under uppbyggnad så att säga. ska fixa en egen design och börja blogga oftare. inte haft nån lust när jag mått så dåligt dock, men nu ska jag ta tag i det : )
  • Ginge
    Ninnie81 skrev 2010-06-29 21:21:15 följande:
    i morgon går ja in i v.18 och nästa fre har vi rul..förresten är de nån som redan har varit?

min blogg...www.ninniejohanna.blogg.se
    Jag går in i v 18 imorgon med :) Ska på UL på fredag.
  • Trollungarnasmamma
    Emelle skrev 2010-06-29 18:27:52 följande:
    GRATTIS!! Så härligt! HAr det ordnat upp sig nu då?
    FAAAAAAAAAAN,. skrev super långt inlägg så bara försvann det!!!!! irriterande....

MalakiW: gud så skönt att det rullar på för er, ni kommer absolut få känna på den känslan av att få + igen till hösten!!!

LINN: jag känner lite sd då & då, inte så de gör ont, men lite spännt sådär...

Emelle: Jag har hittat dit

har jobbat sen i tordags, mååånga timmar...men lite extra betalt vid midsommar, men jag är helt slut nu...är ledig minst 2 dagar nu så vi ska sola & bada...meeen upptäckte att min bikini överdel inte riktigt passade....
    Är i v 17+0 idag

Ni solar på som vanligt med magarna ele?

Är  så svullen i ansiktet, folk påpekar det hela tiden & hur stor jag redan är...jag börjar juh tänka hur stor kommer jag bli??? Äter kortison med, så då svullnar man lite har jag hört & läst.

vad tycker ni om namnet Nemie? Helt ärligt nu....

UL nästa vecka wiiiiie, längtar precis som er andra!!!!!

natti natti

skrev säkert nått mer innan, men orkar inte mer nu
    Jag solar som vanligt. Har inte problem med pigment förändringar el så och ÄLSKAR att sola!
    Tröst-shoppade nog 10 st bikini efter MA då jag var säker på att inte kunna bli gravid fort igen och vara stor under sommaren...kan säga att dom inte heller sitter super längre...
    Nemie är ett av våra namnförslag (min dotters favorit) dock stavar vi det Noemi.
    Jaha hihihi så kul
    Detta är då sambons som jag försöker vänja mej vid. Men då uttalar ni o:et oxå ele?
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • skogsbollen

Jag bloggar inte själv, men vår 21-månaders gosse gör det. Den handlar ju lite om hans föräldrar oxå, såklart, men mest om honom.
    bloggalvin.wordpress.com

• Emynem
    ondar skrev 2010-06-29 18:31:12 följande:
    Är grymt imponerad av att du har orkat och klarat att ignorera hans kommentarer! Hamnar jag och pappan där, vilket jag verkligen inte hoppas:), så ska jag minnas det och försöka jag med{#emotions_dlg.flower}. Låter ju toppen att du är så stark och att han tillslut verkar ha tröttnat. Tråkigt att han skulle börja från första början:/.

Gott och höra att de två har en bra relation, håller med om att det är allra viktigast. Känns som om det är det man mest tänker på om dagarna, hur man bäst ska få till just det, att han känner sig lika delaktig som jag osv.

Hihi ja tänk att även ensamstående kan;), rätt skrämmande att vi lever på 2000talet och många människor fortfarande inte tror det.

Min kära mormor är 86 år och ville först inte ta in att vi inte är tillsammans:).
    Men efter många nötningar där jag om och om igen förklarade att vi inte är ihop, han är inte kär mig, han vill inte leva med mig.
    Så utbrast hon "MEN, varför skaffar ni barn dårå?!"
    Sen ångrade hon sig och sa att hon är säker på att det här kommer gå jättebra:). Att det är bättre att få ett barn än att mista ett (hon har förlorat två) och att barn aldrig är en katastrof.
    Önskar att fler var lika kloka som min mormor:).
    Men ligger väl samtidigt i människans natur att vara "rädd" för allt som är främmande och nytt. Haha, dock så finns det väl väldigt många ensamstående där ute now days men förr var det ju i princip oacceptabelt.

Förstår ju självklart att det optimala inte är att skaffa barn med någon man inte är tillsammans med, men det var väl inte direkt planerat för er heller?
    Det blir som det blir och man får ta ansvar för konsekvenerna. Vad är det som säger att erat
    barn har mindre rätt att födas än andras?

Så här tänker jag lite, min son var oplanerad och kom till världen med en ensamstående mamma och det var ju skandal enligt vissa!
    Och nu är jag planerat gravid men min man och det är ju ingen som inte gläds åt det barnet MEN vad är det som säger att det kommer att hålla mellan mig och min man, vi kanske bestämmer oss för att separera och då kommer även detta barn att leva med en ensamstående mamma.
    Men det skulle ju allmänheten då godkänna eftersom att vi var tillsammans när vi "skapade livet" men det ger ju samma konsekvenser för barnet sen.
    Men jag antar att det ser "bättre ut på papper" att man en gång varit tillsammans.

Fortfarande tyckte alltså folk att mitt första barn borde ha varit en abort och att detta barn är mer än välkommet.
    Tur att det bara är man själv som kan bestämma över sin kropp annars skulle bara de "bra planerade barnen" få födas.
    Vilken hemsk verklighet!
    Nej, fy för de trångsyta och fördommar! Alla barn som man känner kärlek till och vill ge ett så bra liv som möjligt är välkomna, i vilka former som hellst! :)
  • ondar
    Emynem skrev 2010-06-30 09:48:49 följande:
    Men ligger väl samtidigt i människans natur att vara "rädd" för allt som är främmande och nytt. Haha, dock så finns det väl väldigt många ensamstående där ute now days men förr var det ju i princip oacceptabelt.

Förstår ju självklart att det optimala inte är att skaffa barn med någon man inte är tillsammans med, men det var väl inte direkt planerat för er heller?
    Det blir som det blir och man får ta ansvar för konsekvenerna. Vad är det som säger att erat
    barn har mindre rätt att födas än andras?

Så här tänker jag lite, min son var oplanerad och kom till världen med en ensamstående mamma och det var ju skandal enligt vissa!
    Och nu är jag planerat gravid men min man och det är ju ingen som inte gläds åt det barnet MEN vad är det som säger att det kommer att hålla mellan mig och min man, vi kanske bestämmer oss för att separera och då kommer även detta barn att leva med en ensamstående mamma.
    Men det skulle ju allmänheten då godkänna eftersom att vi var tillsammans när vi "skapade livet" men det ger ju samma konsekvenser för barnet sen.
    Men jag antar att det ser "bättre ut på papper" att man en gång varit tillsammans.

Fortfarande tyckte alltså folk att mitt första barn borde ha varit en abort och att detta barn är mer än välkommet.
    Tur att det bara är man själv som kan bestämma över sin kropp annars skulle bara de "bra planerade barnen" få födas.
    Vilken hemsk verklighet!
    Nej, fy för de trångsyta och fördommar! Alla barn som man känner kärlek till och vill ge ett så bra liv som möjligt är välkomna, i vilka former som hellst! :)
    Precis så där tänkte jag med!!! Och min bror sa faktiskt det, att det var ingen som behövde ge sin åsikt eller sitt godkännande när våran andra bror skaffade barn- eftersom de var gifta. Men det finns ju ingen garanti på att det måste hålla hela livet för det.

Mina föräldrar var också gifta när de fick tre barn ihop men de skiljde sig när jag var två(är yngst). Min pappa tog inte det minsta ansvar för oss efter skiljsmässan men det är tydligen också okej. Folk har massvis av bra "ursäkter" för det.
    Mitt barn verkar iaf ha alla förutsättningar i världen för att få en bra pappa hela livet och det är för mig så mkt mer värt.

Vårt barn var inte planerat men många ansåg det eftersom vi hade oskyddat sex i över tre år. Vilket vi ju verkligen inte är ensamma om,men så länge folk inte blir med barn så är det ingen som pekar med fingrar och lägger sig i tydligen.

Och det hade ju vart "jättelätt" för mig och pappan att säga åå va dumma vi har vart och göra abort och han var enbart på det spåret några veckor.
    Jag däremot tyckte inte att det var någon ide att älta vad som har vart eller gå igenom vad man kunde gjort annorlunda för att vi var där vi var och fick ta konsekvenserna av det. Så vi gick på samtal hos barnmorska, kollade upp ekonomi osv och grät en hel del tårar tills det blev beslutat att pappan stöttar mig fast att jag valde att behålla. Inte en enda gång har han vart bitter mot mig utan tvärtom känns han mer o mer som om han faktiskt ser fram emot tills vårt pyre kommer:).

Det är verkligen hemskt tycker jag att människor lever i sina stereotyper så hårt, din förstfödda är ju minst lika mkt mirakel som den som är på väg nu.

Ja det är verkligen tur att man bestämmer själv:).
    {#emotions_dlg.flower}
  • ondar

Har gått 17 hela veckor idag:). Ultraljudet den 8juli närmar sig med stormstegSolig

Svar på tråden December Bebis 2010 :)