Inlägg från: Mysmamma70 |Visa alla inlägg
  • Mysmamma70

December Bebis 2010 :)

MrsH - förstårbdin frustration, du har ju länge trott att bebisen varit på väg.

• Mysmamma70
    Karttikeya skrev 2010-12-08 11:05:23 följande:
    Juste, vecka 38 idag! (37+0) Är det nu man räknas som fullgången? Glad
    Ja, det är det!
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70
    MFJG skrev 2010-12-08 11:38:48 följande:
    Jag har också en jobbigare graviditet. Det värsta är att ALLA verkar tro att jag kommer gå över och det vill jag inte. Men vad gör man? Man kan ju inte styra det ändå..

Jag vill också få en hinnsvepning men det va inte min ordinarie BM idag och jag bangade ur och frågade inte... 
    Men ingen kan ju veta om du ska gå över eller inte, så ta det lugnt och ta en dag i taget!

De flesta BM gör ändå ingen hinnsvepning förrän man är i v 40.
    nikka skrev 2010-12-08 11:39:23 följande:
    Å va spännande det är att läsa om alla som har fått sina små liv och att det är fler bebisar på gång Glad
    Själv så är jag beräknad den 14:e December. Har nyss halkat in på den här sidan så tänkte att jag skulle göra alla er därute lite sällskap!
    Välkommen
  • Mysmamma70
    Momalicious skrev 2010-12-08 11:55:49 följande:
    Det var rackarns vad bebisar det kommer nu då! Försöker låta bli att vara bitter, min bebis kommer ju tids nog också men jäääklar vad jag är avundsjuk hihi!
    Nu är ju tvåbarnsmamma iaf trebarnsmamma. Det är nog det som är fräckast med snitt, att man kan veta exakt när sin bebis kommer. I övrigt är jag livrädd för snitt.

Nåja.
    Var hos BM igår i vecka 36+4 och allt såg bra ut, som vanligt.
    BT: 120/70
    SF: 35
    Urin: Protein/glykos: 0/0
    Fosterljud: 138

Frågade om det kunde vara så att han blivit väldigt stor eller om det var lite vatten, men hon kände på magen och sa att jag hade bra med vatten och att det inte var en speciellt stor bebis där inne utan en helt normalstor. Hon tippade på mellan 3000-3500 gram vid BF, fast jag tycker 3500 är rätt stort haha.
    Nästa vecka ska hon känna på tappen! Gud så spännande. Kommer dock vara skitnervös för att hon ska säga att den är omogen och lång och att den i princip är som man vill att den ska vara när man inte vill föda barn. Hade varit toppen om jag var mogen och lite öppnad för då kanske man kan tigga till sig en liten hinnsvepning.

Det där med fullgången graviditet, överallt där jag läst så står det att man räknas fullgången från vecka 37 och då antar jag de menar 37 fullgångna veckor. Igår sa min BM att jag var fullgången men jag är ju bara i vecka 36+5. Hon kanske menar att jag SNART är fullgången. Skitsamma.

Sen gjorde vi en sammanfattning av graviditeten men jag blev jättebesviken. För det första visste jag inte att vi skulle göra det (hon hade inte sagt det) så jag kom inte ihåg nånting. För det andra så ville hon typ övertala mig att föda på NÄL fastän jag vill föda i Göteborg och tjatade om hur braaaa allt var där fastän det är en byggarbetsplats. Och när jag nämnde att jag tidigare har haft långa perioder med djupa depressioner och att jag vill att det står med där ifall jag nu skulle få nåt slags förlossningsdepression eller så så att personalen kan ha lite koll på det, så borstade hon bara bort det och sa att det inte var viktigt. Fick verkligen tjata till mig att hon skrev det då jag både läst att det är större risk om man hade såna depressioner som jag haft, och min psykolog har rådit mig att helst stanna på BB nån eller några extra dagar för att få lite extra "koll". Ändå skrev hon bara "har tidigare ätit anti-depressiva mediciner men inget under grav". Låter ju som om nån som bara mått lite dåligt och fått några goa tabletter typ. Jag käkade typ 20 tabletter om dagen när jag mådde som sämst och då var jag ändå suicidal. Blir så trött att man aldrig kan bli tagen på allvar inom sjukvården. Gråter
    Nu känns det inte alls kul längre. Rynkar på näsan
    Jag tror att sammanfattningen som BM nu skriver är hennes uppfattning. Du ska självklart skriva ner allt viktigt ur din synvinkel i ditt förlossningsbrev!

37+0 är man fullgången.

Bra att du har så fina värden!
  • Mysmamma70
    MFJG skrev 2010-12-08 11:53:36 följande:
    Jag va hos BM idag. Vecka 38+1. SF mått 35. Bebis ♥-slag 140. Blt 110/65. Vikt +14.8 kilo. Allt va bra bebis ligger fortfarande fastkilad. Fixerad som bara den. Inte min ordinarie BM. Lite komiskt för så var det när jag väntade sonen också. Då var det inte heller ordinarie näst sista gången och sista BM besöket blev aldrig av för då hade vi vårt mirakel ute hos oss i stora världen.

Var även inne på prenatal pga ändrat rörelsemönster/mindre aktivitet i magen. Men allt såg bra ut och han levde självklart rövare därinne så fort dem satte CTGn på magen. Dock va det en hårdhänt läkare som även hon konstaterade att han ligger djupt fixerad i mitt bäcken.

En liten uppsats om morgonens strapatser..=) 
    Vad bra att bebis mår fint därinne i magen!
  • Mysmamma70
    mamma smurfen skrev 2010-12-08 11:57:43 följande:
    Å vissa BM gör det inte ALLS....Skrikandes

Så här får man sitta, med foglossning från helvetet, kraftig molvärk i rygg på nätterna, som resulterar i sporadiska förvärkar.... ödem , så fingrarna ser ut som feta prinskorvar...*suck*

Å inte blev de bättre igår, när jag var på mvc för kontroll å en av Barnmorskorna kommenterar mig med att " gu va pigg du är för att vara så långt gången, syns ju inte bakifrån att du är gravid när du går....*
    Hade gooood lust att ruska om henne ordentligt........ 

(Jag har ONT, men inte 17 blir de bättre av att vanka som en anka å gnyyy å ojja sig bland folk.... neee, biter hellre ihop å "står ut", så jag är uppväxt/fostrad, att inte visa att man har ont/lider)

Sorry för att de blev så gnälligt, men var bara tvungen att få "lätta lite på trycket"... 
    Det är sant, en del BM vill inte alls göra hinnsvepning. Min BM erbjöd sig att göra det på mig förra året i v40 då jag hade det så besvärligt med mitt höga BT, men jag hann ju bli inlagd och igångsatt pga BT innan vi hade tid
  • Mysmamma70
    Momalicious skrev 2010-12-08 12:10:56 följande:
    mamma smurfen skrev 2010-12-08 12:05:33 följande:
    ang dina depressioner...kan du inte skriva om det i ditt eget förlossningsbrev, så de får en mer "verklighetsbaserad" syn på hur det förhåller sig för just DIG.

Konstigt att hon inte tog det mer på allvar än så
    Ja men hon är sån har jag märkt, allt jag klagar på (vilket inte är mycket) säger hon är heeelt normaaaalt och sen drar hon alltid exempel på personer som haft det såååå mycket värre än mig. Ibland känns det nästan som att det är för att jag är ung och att hon tror att jag är efterbliven eller nåt då. Haha. Ääh. 

Man ska aldrig jämföra, varje persons upplevelse är unik. Hade du inte varit i slutet av graviditeten så borde du ha bytt BM, nu är det ju knappt lönt Tungan ute
  • Mysmamma70
    mamma smurfen skrev 2010-12-08 12:17:47 följande:
    en fråga.....

Jag var ju hos MVC igår, för kontroll i V39+4, men fick inte med mig någon journal eller så, nästa träff är planerad tills på tisdag, nästa vecka, dvs i V40+4.....
    Hon sa själv att hon inte trodde vi skulle ses då, eftersom jag har haft de här känningarna...
    Borde jag inte redan i går fått mina papper med mig hem, just in case...så att säga? 
    Allt kanske är datafört?

Jag har haft min journal med mig sedan inskrivningen eftersom en del är på data här, och en del är manuellt Tungan ute
  • Mysmamma70

Mamma smurfen - har du ingen mobil du kan surfa med?

• Mysmamma70
    mamma smurfen skrev 2010-12-08 12:31:29 följande:
    jorå, såpass "modern" är jag ju*S*

MEN hade tänkt ta med datorn å använda mig av SPOTIFY som "musik-alternativ" isf att behöva bränna skivor, å då behöva "låna" musik av kompisar.....

men för att kunna göra de så behöver jag ju internet....

men...sambon kommer säkert på något Käckt sätt, de e HAN som kan de här med datorer.... 
    Men du kan ha dina Spotify spellistor offline i mobilen
Svar på tråden December Bebis 2010 :)