Inlägg från: ludicrous |Visa alla inlägg
  • ludicrous

December Bebis 2010 :)

Jaya skrev 2010-12-11 22:24:00 följande:
    Detta är dag tre, imon ska vi åka hem. Och vi längtar verkligen hem. Jag har lyckats amma en gång. Under dessa tre dagarna, hon sätter upp tungan i gommen hela tiden . Jag vet inte om jag har styrkan att må dåligt och ha ont i brösten. Har räknat ner timmarna till nästa ammning hela dagen och gråtit av ångest och sedan gett ersättning istället. Barnmorskan säger att det är upp till mig och när jag pratar om det så bara gråter jag. Jag skulle vilja delamma typ morgon middag kväll och tilläggsmata resten för att slippa press. Men det ska tydligen vara omöjligt ..
    Har du provat amningsnapp?
    Varför skulle det vara omöjligt att delamma så?
    Stefanie skrev 2010-12-11 22:23:10 följande:
    Det är inte fräckt att be honom komma hem! Ring honom om du inte vill vara själv.
    Det är inte fräckt att be honom sluta dricka. Du har varit snäll som inte sagt stopp tidigare.

Jag skulle också ring till förlossningen och fråga om det är dags att börja fundera på att åka in.

Bad han sluta dricka nu iaf. Förlossningen tänker jag inte ringa förrän jag vrålar av smärta ;P tar typ 3 minuter dit så det är lugnt. :) Ska hoppa in i duschen nu. Om jag törs resa mig från soffan :P haha
  • ludicrous
    AnnaCL skrev 2010-12-11 22:37:24 följande:
    Efter att ha klockat det onda som kommer med cirka 3 minuters mellanrum så har jag ringt till förlossningen. Fick prata med en underbar BM. Det onda räcker bara cirka 40 sekunder så hon tyckte att jag kunde vara hemma och avvakta tills de räcker lite längre men att vi var välkomna om det inte kändes bra. Det känns tryggt att ha pratat med dem och än så länge går det bra att vara hemma. Vi har bara några minuter till förlossningen med bil. Ska fortsätta hålla lite koll på hur ofta och hur länge de räcker. Antingen lär det väl avta nu när jag tagit Panodil eller så drar det igång, ska bli spännande. Tur att det är sex and the city på TV så man har nåt annat att tänka på emellanåt.
    gör som jag! www.varktimer.se skitenkelt ju.
    Vad skönt att du ringde in för oss :P sitter i samma sits, mina håller i sig i 30-40 sekunder, då behöver jag ju inte ringa in då ;D haha
  • ludicrous
    AnnaCL skrev 2010-12-11 22:55:41 följande:
    Haha, svårt det här. Jag vill egentligen bara veta om det är på gång eller inte!
    Men lite hoppfull blir man ju. Tycker att du borde få ha någon som tar hand om dig där hemma när du har ont!
    Kom precis ut ur duschen, hade några "värkar" där också, men just nu är det lugnt, gör lite ont, men vi får se. Pratade med sambon och sa att han behöver inte komma hem, jag hör av mig när/om det blir för jobbigt, men att han ska sluta dricka nu...
  • ludicrous

Ok. Jag bara skoja. Det blev inte bättre av duschen!
    Om 50 minuter är jag iaf i v 37+0, det är ju bra :)

Just nu hjälper Lars Winnerbäck mig att andas igenom allt och jag är inte riktigt lika ensam :)
    Skulle vilja att denna smärta tilltog om det nu är på riktigt faktiskt. Att det bara sa AAAJ, sådär så man bara flyger iväg. Då vet jag iaf vad jag ska tro.

• ludicrous
    Maria Larsson skrev 2010-12-11 23:15:35 följande:

Ludicrous:

Du ska verkligen ringa hem din pojkvän. Det är inte okej att han nonchalerar dig och prioriterar polarna och "lite dricka". Definitift inte när dina värkar startat. Om han ser fram emot barnet lika mycket som du, så ska han verkligen komma hem till dig.

Jag har 14 dagar kvar och ingen tendens till värkar än. Min gissa så ledsen jag blev när killen på facebook frågar om det är någon som ska ut i kväll. När han dessutom tagit några öl med, så vet jag ju att han tänkt sig ut för att Det är sista chansen... Fick jag någon sista chans att gå ut? Nej inte direkt, var en total överraskning att jag lyckats bli med barn. Då vi väntade på provrörsbefruktning.
    Ut gick han nu i alla fall inte, inte efter att jag läste ur tråden här... Han och polaren till honom som är här och spelar xbox, reagerade ordentligt på att din kille gick iväg när du har värkar. Konstigt sicken effekt och vilka åsikter de kan ha när det inte gäller dem själva. Så jag får tacka dig lite...

Jag hoppas verkligen att du kommer få ett bra stöd av din pojkvän, och att han visar dig och magen all den kärlek ni förtjänar inför förlossingen. Skickar några styrke kramar

Det är jag som säger att han absolut inte behöver komma hem, så det är lugnt. Tycker han kan ta det lugnt med drickat o så, o han dricker inte mer nu iaf. nu verkar allt ha stannat igen. så va fan. haha
  • ludicrous

Får jag sitta här själv kan jag koncentrera mig på att andas o så får jag lyssna på Lars W, haha mannen min gillar iiinte Lasse :P

Pratade med sambon förut o han undrar ju om han ska komma, men jag tycker han har det bättre med sina kompisar, som sagt han dricker inte nu, men dom ska fira för en av våra vänners band vann precis en tävling o så. Men han vet att han snällt får knalla hem i snön om det behövs ;D

Varje gång jag säger att det stannat av så får jag en värk. Nu kommer dom inte lika tätt, innan duschen var det 2-3 minuter emellan, nu är det ca 5 minuter emellan men lite intensivare, det här blir en kul natt..

• ludicrous

Ok. Jag hade helt fel! Skrev ju till sambon att han skulle sluta dricka, det var runt elva. Runt midnatt skrev jag att det verka lugna sig. NU runt halv fyra på morgonen vinglar han in full som ett ägg o inte kan stå på benen.... Jag erkänner! JAG LEVER MED VÄRLDENS ÄRKESVIN!!!!

• ludicrous

Bråk fram till 6 i morse. " han var inte alls så full".
    Kan inte riktigt sova, har ont i hela kroppen, men värkarna är borta. Har även blivit anklagad för otrohet och fått höra att sambon inte bryr sig om varken mig eller bebis o kommer inte göra förrän han gjort ett faderskapstest. Vilken underbar natt.
    Idag har lilltjejen dansuppvisning också, jag har sovit ca 2 timmar. Wiie

• ludicrous

Sarashjärta - " mannen" fyller 30 i vår och kan vara världens underbaraste, tills han börjar försvara sig o kasta ur sig saker :(

Svar på tråden December Bebis 2010 :)