December Bebis 2010 :)
Jaya skrev 2010-12-11 22:24:00 följande:
Detta är dag tre, imon ska vi åka hem. Och vi längtar verkligen hem. Jag har lyckats amma en gång. Under dessa tre dagarna, hon sätter upp tungan i gommen hela tiden . Jag vet inte om jag har styrkan att må dåligt och ha ont i brösten. Har räknat ner timmarna till nästa ammning hela dagen och gråtit av ångest och sedan gett ersättning istället. Barnmorskan säger att det är upp till mig och när jag pratar om det så bara gråter jag. Jag skulle vilja delamma typ morgon middag kväll och tilläggsmata resten för att slippa press. Men det ska tydligen vara omöjligt ..
Har du provat amningsnapp?
Varför skulle det vara omöjligt att delamma så?
Stefanie skrev 2010-12-11 22:23:10 följande:
Det är inte fräckt att be honom komma hem! Ring honom om du inte vill vara själv.
Det är inte fräckt att be honom sluta dricka. Du har varit snäll som inte sagt stopp tidigare.
Jag skulle också ring till förlossningen och fråga om det är dags att börja fundera på att åka in.
Bad han sluta dricka nu iaf. Förlossningen tänker jag inte ringa förrän jag vrålar av smärta ;P tar typ 3 minuter dit så det är lugnt. :) Ska hoppa in i duschen nu. Om jag törs resa mig från soffan :P haha