Inlägg från: ludicrous |Visa alla inlägg
  • ludicrous

December Bebis 2010 :)

Fy fan för rattfyllon :( Det finns idioter till allt. Har åkt med folk som kör sådär jätteidiotiskt och bortförklarar det med "jag kan det här". Ja, man kan vara en kanonförare, men möter man nån som kör full spelar det ingen jävla roll hur duktig man själv är :(

Googlade Hepatos (gravidklåda) för att se om det nu var nått farligt, men så jäkla farligt är det inte egentligen ju, det är ju mer att det kan ge en förtidig förlossning eller nått? O med tre veckor kvar är det inte så jätteförtidigt ju.
    Men faaaaaan vad allt kliar nu!!
    Pappa doktor sa att det kan bero på heracillinet, men att det kan ju vara levervärdena som heracillinet påverkat. Han tyckte iaf att jag skulle ringa på måndag o höra med MVC för o se om dom kan ta prover om det inte blivit bättre. Jag är helt röd på armar o mage nu av allt kliande. Ryggen kommer jag ju inte åt ;D

Sammandragningar ikväll, utan någon smärta typ. Mannen e ju iväg o dricker o spelar tv-spel (tänk att dom aldrig blir mer än 12  år... :P ) men jag bad faktiskt att han inte skulle dricka för mkt om han nu behöver komma hem för bebis kommer, fy så jobbigt att behöva börja tänka så. Han sa att han skulle ta det lugnt men skratta lite o sa " haha va fan, du får ju ha lustgas ju, vi kan ju ha världens partaj på förlossningen då :P "
  • ludicrous
    ondar skrev 2010-12-10 20:12:15 följande:
    Jaså ska man kolla upp klåda? jag har inte ens nämnt min klåda för BM för jag trodde det var helt normalt att klia sönder sig under graviditeten:S. Hehe jaja, jag har ju gått över tiden redan så det lär ju iaf inte sätta igång något hos mig:P. Antar att det går över när ungen e ute?
    Haha ja det finns något som heter gravidklåda, det är tydligen nått med levervärdena. Prata du med din BM. det är ju sjukt jobbigt att klia så mkt!!!!!
  • ludicrous

Hej tjejer :) sitter med smäääärta! Har gått omkring på stan o julshoppat idag, är grymt glad att vi tog Ikea förrförra helgen. Skulle ALDRIG pallat det idag! Hittade en superfin tjock fleeceoverall från Villervalla i strl 62/68 som vi köpte! Även pyjamas till bebis :)

Mamma ville att Nova skulle sova där i natt o det ville Nova gärna!
    O vad gör man utan barn i huset..? ;)
    Sambon o jag myste till det, två gånger "tillomed". Nu har jag sjukt starka förvärkar!!! Tjosan vad ont det gör!!! Sambon gick iväg ikväll (igen) till en kompis, tyvärr har han typ 8 cider med sig, men jag bad honom ta det lugnt med alkoholen...

• ludicrous

AnnaCL - har också massa förvärkar. Riktiga värkar står man helt enkelt inte ut med, då är det dags att åka in ;) om man inte har timmar till förlossningen såklart

• ludicrous

Skulle också vilja veta hur det "står till där nere".. Sitter just nu och använder mig av varktimer.se väldigt smidig grej, men funkar bara om jag sitter/ligger still eftersom så fort jag går upp så får jag ont. Använder mig av ordet ont, eftersom jag inte vet om jag ska kalla det förvärkar eller värkar ;D

Enligt värktimern så kommer dom regelbundet, med 3-5 minuter emellan och håller i sig runt 30 sekunder.
    Sen verkar dom kompensera varandra. Kommer det en som är 35 sekunder lång med inte såååå kraftig kommer nästa tätare och gör vrålont i 25 sekunder ;D

Är lite rädd att jag inte ska fatta när det är på riktigt. Min dotters farbror är ett förvärksbarn. Hennes farmor hade haft så mkt förvärkar o sammandragningar hela graviditeten och när hon väl tyckte att dom skulle in och ´kolla så kom han. Dom hann vara på förlossingen 10 minuter..

Än så länge så står jag ut. Andas och försöker slappna av när dom kommer, och försöker inse att det inte alls blir bebis snart, utan jag kommer somna ikväll o allt e över imorgon...

• ludicrous
    Jaya skrev 2010-12-11 22:06:13 följande:
    Herre gud, jag måste bara fråga er. Rådfråga ni som kan detta. Just nu spelar hormonerna mig ett spratt och jag gråter hela tiden. Ammningen gör mig stressad och barnmorkan tycker jag ska bestämma mig tills imon innan jag ska hem om jag ska amma eller inte. Då ska jag ju få medicin för att stoppa mjölkproduktionen. Allt känns jobbigt nu och jag gråter för allt. Tänk om jag ångrar att jag inte ammar? Hur ska jag lyckas? Jag känner mig så dum att jag tänker i dessa banor men jag är förvirrad, ledsen och rädd.
    Med mjölken kommer tårarna. Det kan vara jäkligt kämpigt att amma, det är det nog för de flesta. När jag fick dottern gick det jättebra i början. Sen när hon var fem veckor så grät jag i en halvtimme innan hon skulle ha mat för jag visste hur jäkla ont det skulle göra.. !
    Barnmorskorna är där för din skull, eller hur? Sätt ner foten och säg att du vill ha hjälp, inte bli stressad!
    Be att någon är med dig, har du träffat nån sån där extra trevlig personal så be den om hjälp att vara med dig under matstunderna!
  • ludicrous

"Värkarna" fortsätter och jag är frustrerad! Vissa är jättestarka så jag vill gråta, andra går att andas igenom..
    Vill inte ringa hem min sambo, han har ju mkt roligare ute med sina vänner än att sitta o glo på mig som har ont. men det känns jävligt ensamt att sitta själv och ha ont också :(

Ska vara så fräck att jag ber honom sluta dricka nu iaf..

Svar på tråden December Bebis 2010 :)