Inlägg från: ludicrous |Visa alla inlägg
  • ludicrous

December Bebis 2010 :)

Min sambos ex's moster (haha krångligt va?)  har haft samma problem. Nu försöker dom nog inte längre iof. Men dom har inte fått några barn, det är inte fel på någon av dom, det är bara det att just DOM kan inte få barn. Hon kan få barn med vem som helst typ, och han med vem som helst annan, men inte med varandra....

• ludicrous

Jo skämt o sido men det är ju faktiskt OM han dör och ebba inte är adopterad som hon får reda på det

• ludicrous

Ibland får man släppa ego och stolthet. Om han nu är narkoman kan han ju faktiskt dö när som. Då är din dotter arvinge. Det är jäkligt mkt styr när en förälder dör kan jag lova.

Jag vet, jag har fått styra med dödsbo, försäkringar, försäljning osv när MIN dotters pappa dog. Och Nej, det är inte kul, inte lätt och går inte snabbt.

• ludicrous

Med risk för att "jinxa" nu.. Vilken natt!! La Emil vid sju igår och har varit inne nån gång under natten o stoppat in nappen, men sen vaknade han strax efter fem, pigg o glad! Inte ens ätit. Gjorde 1.5 dl välling o försökte ge honom men han ville inte ha.

Kan absolut gå upp vid fem om han sover hela natten! :)

• ludicrous

Idag är det två år sedan min dotters pappa dog. Eller, det är två år sen han var med om olyckan, imorgon är det två år sedan han dödsförklarades..

• ludicrous

Oj, råka skicka.

Det går många tankar i huvudet. Främst känner jag att jag inte kan prata om det med min sambo. Det känns sjukt. Det verkar som att han blir typ svartsjuk på nån som är död. Måste fråga om det är ok att jag o Nova åker till graven idag.. Han säger inte att jag måste fråga, men jag får den känslan

• ludicrous

Va?? Boeltest?

Vi gjorde inget sånt på åtta mån kontroll för de kollar hörseln på bb o det räcker tydligen..

• ludicrous

Skulle jag köpt syskonvagn idag skulle det blivit en UJ duett. Det e 3 cm bredare än en vanlig vagn, snygg, separata suffletter o väger mindre än en typ emmaljunga :)

• ludicrous

Suzzy -

Min dotter (född 11/1-06 ;D) var lite så. Hon satt visserligen men hon började åla när hon var runt 9 mån och de första stegen tog hon 1 vecka innan ettårsdagen :) hon lärde sig åla först, sen resa sig, SEN kröp hon några steg då å då, annars var ålningen snabbast :)

• ludicrous

Grattis stefanie!

Emil är ju lillebror så storasyster får bara gå 15h/v på dagis, hon är hemma måndag o fredag. Vi brukar försöka leka av henne då.

Annars går vi till öppna fsk minst typ två dagar i v, sen har vi en hemmagjord mammagrupp som träffas på onsdagar hemma hos varandra :) Emil blir jättemammig och tjurig om vi är hemma en hel vecka...

• ludicrous

Jag heter
    Ludii-
    På wordfeud :)
    Har haft problem med att adda folk , så ni som vill får gärna adda mig :)

• ludicrous

Jag blir överlycklig om Emil skulle sova till iaf 7!! Nu är det strax innan 6 som gäller .. Men, han somnar också själv i sin säng, så fort vi lägger ner honom. Vi läser bok medan han dricker välling, sen lägger vi honom o han somnar när huvudet landar på kudden ;)
    Han lägger sig vid 19.

Det händer mkt med Emil nu!! Om 11 dagar blir han 10 månader och just nu är det personlighet o språk som utvecklas. Han visar tydligt vad han vill, bl.a. Genom att ta våra händer och ta bort dom eller öppna osv :) han babblar på och visst fan säger han MAMMA tydligt o klart nu :)

• ludicrous

Emil fyller på en fredag (den 23/12) i år, julafton är på lördagen, vi tänkte ha kalas helgen innan jul. Släktfika eller vad man ska säga :)

• ludicrous

Angelique-
    En vän till mig fick havandeskapsförgiftning. Först blev hon inte tagen på allvar men när bm väl lyssnade blev det akut. Hennes pojke föddes i vecka 28 ( eller 27..), han vägde 827 g och var 33 cm. Minsta minsta pytte... Men, han klarade sig bra! Han är pigg och glad, visst syns det att han är prematur men det växer bort.

Börja redan nu med så mycket vila det bara går och försök förebygga så gott du kan utifrån din situation !

Kram!

• ludicrous

Jag har inte skrivit in mig..

Ludicrous - Emil 101223 kl 20.08. 3079 g och 49 cm

Jag använder mig bara av iphone

• ludicrous

Hoppsan, här är vi stingsliga... !

Jag dör lite ikväll. Har sån värk i hela kroppen! Förut var det från ryggslutet o ner, nu från nacken :(
    Tog Ipren för ett tag sen, har tagit regelbundet under dagen. Det gör så ont :(

Svar på tråden December Bebis 2010 :)