Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

linn78 skrev 2010-06-18 19:45:55 följande:
    Det kan omöjligt vara TUL du ska på 29 juli, för då är du väl runt v 20 och då är alla bebisar fortfarande lika stora så hur ska de då kunna göra ett tillväxt ul när alla ändå ser likadana ut? TUL görs runt v 32. Och att se kön i v 13 är också jättesvårt för som Momalicious skrev så ser allt ungefär likadant ut fortfarande då.
    Nej det är Tul jag ska göra jag har till o med papper på det nej barnen är inte lika stora i vecka 20 tyvärr.
    Inte skulle då barnmorskan be mig göra gulosbelastning och Tul då i vecka 20
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84
    TheUnknown skrev 2010-06-18 21:22:55 följande:
    Hej alla.. Jag är här.. Har sån jävla panik och en ångest jag kräks av och kan inte äta eller sova... Jag har blivit lämnad. Vad i hela helvete ska jag göra?? Jag vill inte :(
    Just nu gumman går du igenom något som gör dig essen och rårad och ensam över men oxå något du gör dig själv mer orolig över..
    Du måste nu bara ta det lugnt och tänka på denna person du just nu bär i dig.
    Tänk på dig ta det lugnt när ni två har lugnat ner er så ta ett samtal och prata om VARFÖR det blev så här mellan er och försök att prata igenom.
    Denna tid får oftast killar-män kalla fötter Gråter
    Min sambo lämnade mig när jag sa att jag var gravid och jag gick ensam och lessen men jag ryckte upp mig från ett hål av murker vi blev ett par igen när dottern föddes..
  • 3 barns mamma84
    TheUnkown:
    Vi finns för dig du måste vara stark och tänka på dig och bebisen och dom du har dig nära in til dit hjärta.
    Tänk inte på dem andra som sårar dig du måste tänka på dit bästa nu och bara gråta skratta hata och sorga och skricka ut smärtan du just nu bär på dig.
    Inget är dit fel INGET utan felet är på den andra personen.
    Hjärtat jag tänker på digHjärta
  • 3 barns mamma84
    linn78 skrev 2010-06-18 21:41:15 följande:
    Jo, bebisarna är lika stora då, det är därför man har RUL mellan v 18-20 för att kunna bestämma födelsedatum. Hade dom varit olika stora så hade man ju inte kunnat veta alls när BF skulle vara. Kanske heter det TUL i Danmark, men det betyder iaf INTE tillväxt-ultraljud! Det måste vara ett annat ord T:et står för. Och glukosbelastning har inget med TUL att göra, den kan man göra närsom. Finns det risk för gravdiabetes så görs den ofta fler än en gång.
    Jag fråga henne om det var TILLVÄXTUL och hon sa ja bara för att se att nästa inte blir en 6 kg bebis..
  • 3 barns mamma84

Linn:
    Här i danmark gör man inte Vul om man inte måste om man inte blöder.
    Man har sen Rul i vecka 13 och Tul har man senare som du säger men inte är det mitt fel att dom vill göra det på mig just nu och redan i vecka 20
    Redan i vecka 30 var han större än alla andra bebisar.
    Här i danmark gör man BARA 3 st UL men jag kommer ha nästan varanan vecka för att ha kontroll..
    Ja gulosbelastning vet jag att man kan ha när som men nu råkar det bli redan nu.

• 3 barns mamma84
    linn78 skrev 2010-06-18 21:47:46 följande:
    Ja, jag fattar vad du menar men jag säger ju att runt v 20 kan man omöjligt veta hur stort barnet kommer att bli!! Hur tror du man bestämmer BF om bebisarna är olika stora? Det är ju längden runt v 18-20 som avgör när BF är så ditt barn är lika stort som mitt i v 20 oavsett om det sen kommer att skilja 3 kg på dom när dom föds!!
    Pluggar du till barnmorska eller jobbar du på förlossningen ?
  • 3 barns mamma84
    linn78 skrev 2010-06-18 21:55:01 följande:
    Har jobbat som usk på förlossningen ja!
    Okej men jag vet inte hur dom tänker men en barnmorska har erfarenhet och vet hur det ligger till.
    Synd att danmark har bättre kol än i sverige.
    Jag tänker inte lyssna på en usk på förlossningen precis så dom inte har så bra kol på förlossningar och utvecklingar.
    Jag tänker inte lyssna på gravid kalender eller barnens utveckligar jag tänker inte gå igenom det jag gått igeonom 2 ggr jag tänker inte föda ett barn igen på 6 kg och inte änns tänka på detta att föda eller lita på barnens utveckling.
    Jag vill bättre tro på Tul och bättre kol..
  • 3 barns mamma84

jag jobbar själv som usk men på äldreboende..

• 3 barns mamma84
    ensammamma skrev 2010-06-18 22:02:57 följande:
    De har en del att göra med min rygg å sen mina kräkningar mm.... 

Jo jag hoppas verkligen att jag hittar nått att göra så jag slipper klättre på väggarna.....
    Har du provat åksjuktabletter ?
    Hoppas du blir bättre snart och kan njuta istället.
  • 3 barns mamma84
    linn78 skrev 2010-06-18 22:10:09 följande:
    vill inte ens svara på detta men kan inte låta bli.
    Vad är det som säger att Dk är bättre än sverige? Du har inte ens bott där i ett år och har aldrig fött något barn där innan. Sen att du inte fattar bättre själv ang RUL och TUL så tycker jag bara synd om dej... Lycka till, hoppas din förlossning i Dk blir precis så himla bra som du själv tror. Jag vet nämligen att dom har samma rutiner i Dk som i Sverige just ang förlossningar. Jag har valt att ignorera dej i andra trådar eftersom du inte vet hur man för en diskussion och är allmänt otrevlig i alla trådar så fort någon säger något du inte gillar, så jag väljer att ignorera dej här också.

Ursäkta alla ni andra för dessa inläggen, jag menar absolut inte att vara otrevlig här men har hängt i samma trådar som ovanstående länge och vet hur hon är. Ni kommer själva att märka det så småningom. Hoppas jag får fortsätta skriva här för jag vill gärna hänga kvar med er andra...
    Självklart tänker jag inte ignorera detta inlägg då jag själv vet vadå jag är fortfarande gravid med tredje barnet och gått genom 2 graviditeter innan tror det iaf om det inte är en dröm jag haft i 5år och snart 2år med sonen ..
    Jag och sambon pratade med barnmorskan (jormore) ja ja det är tul och jag vet vad Vul är och Ul är och Rul och Tul är jag är inte en förstföderska och MÅNGA förstföderskor vet detta oxå vad edt är som skilljer.
    Men nu är det så att du tror att du har rätt men sorry alla kan inte ha det rätt alltid.
    Hur vet du att jag inte trivs här ?? skulle vilja veta verkligen.
    Varför skulle jag inte ?
    Jag har hus man barn gravid jobb och allt jag vill ha.
    Jag har råkat bott här i 10 månader så oj ??!! tiden går fort va

Alla sorry men jag lämnar inte tråden då jag har hängt med länge bland er men jag tänker inte vara till folk jag inte bryr mig om!
    Linn jag lägger ner jag tänker inte änns vara få dina inlägg och ignonerar dina innlägg nu och går vidare med mina vänner.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)