Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

Småstadsbönan skrev 2010-06-08 22:45:20 följande:
    ha ha det är lite roligt att du hade bf 14 först och jag hade bf 15 och du blev flyttad till den 22 och jag blev flyttad till den 23 på mitt tidiga ul.
    Skrattar jävlas våra barnmorskor med oss eller hahaha
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84

Flickor nu måste jag och anonyma bebisen  sova för i morgon *pustar ut* är det barnkalas för 11 flickor + min dotter här hemma JÖSSES vem dör innan hahahahaha JAG jora jag LOVAR i morgon är jag död av stress hihihi så jag måste sova har att göra ja dessa

*Tvätta städa dammsuga
    *Tvätta kläder o tårka kläder
    *Ficka tacko o sallad och glass och fruktcoktail
    *baka vanilje o kanel bullar innan dom kommer

hmm stressande!!!
    O inte glömma lämna sonen hos dagmamman vi 8 och vi halv 9 kommer dem o JAG ska upp halv 7 7 tiden!!

• 3 barns mamma84

Kan någon hjälpa mig ??

Jag trodde jag var beräknad 14-15 dec enligt läkaren med då jag hade mens 10 mars
    Men enligt barnmorskan igår sa hon att jag var beräknad 22 dec istället.
    Så idag skulle jag ha varit i vecka 14 men idag är jag istället i vecka 13  Alltså e jag för blond eller ??
    Hon visste inte när jag hade Ägglossning men hon sa att den släpptes senare..

Jag fick mens 10 mars och jag hade små blödningar direkt efter mensen brunt alltså i ca några dagar jag hade sen stregring i 6 dagar fullt som började ca 9 dagar efter mensen cirkus..
    Sen så släppte aldrig ägget sa en till mig så vi hade iaf sex 6 dagar och sen gav vi upp.
    Sen fick jag flytningar som kom på dag 20-21-22-23-24-25 och alla dessa dagar hade vi sex sen gav vi upp..
    Enligt så skulle mansen ha kommit 1-3 april men sen räknade jag lite och kom fram till 12-13 april och gjorde ett test på bim-6 gav den stå i flera timmar innan jag tittade då jag var tvungen att jobba och hade brottom.
    Kom hem och hade en tynligt streck på testlagret stickan.
    Gjorde ett Cb test ca 2 dagar efter och fick NEG gjorde ett Pregg test ca bim-3 fick 2 tydliga streck men utan färg (blev fövirrad) gick till läkaren på bim+3 fick ett svagt + var hos läkaren igen gjorde ett test ca 2-3 dagar efter och fick ett starkt +

Så när blev jag igentligen gravid ???

• 3 barns mamma84
    Jerseygirl skrev 2010-06-09 14:16:20 följande:

2 barnsmamma84: Jag är beräknad (enl FL) till 21 dec och fick stegring på ÄL test den 30mars... och den 15april testade jag positivt (tror jag).

Vad jag dock inte klurat ut är vilken dag den egentliga ÄL är, borde ju varit 31/3-1/4 och då stämmer inte befruktningsdag som idag enl FL är den 30/3 vilket alltså betyder att jag troligare har bf 22-23/12.

Rörigt...

Ja o jag fick pos på grav stickan 14-16 april .. men då kan det inte stämma för om barnet är 6cm då skulle detta alltså inte vara ett + jag fick haha inte änns hos läkaren!
  • 3 barns mamma84

Glömde berätta att igår om KUB testet så sa jag NEJ till barnmorskan då jag och sambon ja han var så nyfiken om detta och ville veta vad som skulle hända om något var fel osv då sa hon ju att man fick göra abort om det skulle vara så liksom.
    Men vi beslöt oss att inte ta det då det finns bara 1 av 100 som skulle få detta liksom och vi har 2 friska barn.
    Men iaf så kollade hon nack spalten igår och allt såg faktist jätte jätte fint ut
    Och jag bad henne kolla livmodern oxå och det var helt perfekt tjock då jag var så orolig då jag fått snitt och stort barn
    Så jag njuter av min graviditet nu för jag VET att jag har ett barn som h*n ´s hjärta slår fullt

• 3 barns mamma84

Någon mer som får ta Tillväxtul och gulosbelastning nästa månad ??
    Jag ska göra det 29 juli
    Men längtar verkligen inte efter gulosbelastningen men jag är inte orolig då jag inte har diabetes.

• 3 barns mamma84

Idag när jag pratade med mamma så apropå buffar och ''fjäril kännsla'' och dom små kännslorna
    Så stod jag ute och pratade med mamma i telefonen så helt plötsligt buffar det till flera ggr ååh vad härligt det har gjort det innan men då fjäril kännsla men nu buffade det ordenligt och jag bara skrattade av att det var så härligt att känna
    Frågade mamma när hon började känna mig och det var i 3-4månaden och jag är i 3 månaden vecka 13 idag enligt barnmorskan 22 dec

• 3 barns mamma84

Nej ingen inbilling alls jag kände och jag stod still och kände oxå tarmarna sitter inte nere i livmodern precis
    Sen kan det faktist vara så när man väntar 3 bebis ..
    Men riktiga sparkar nej inte ännu inte alls.

• 3 barns mamma84
    Minifer skrev 2010-06-09 19:24:35 följande:
    Skulle inte heller drömma om buffar, fötterna är ju typ 2 millimeter stora =) Kände i v 17 första kittlet sist, men nu är det ju framläga på moderkakan så dröjer väl längre nu.
    Min moderkaka ligger bakvägg då kan man faktist känna av det redan nu
  • 3 barns mamma84
    Minifer skrev 2010-06-09 22:27:02 följande:
    buffar det eller killas det liksom? Det är buffandet jag tyckte lät konstigt, men det är kanske jag som tänker buffa lite tuffare än vad som menades =) Kul att se dig för övrigt, har just undrat var du hållt hus, hur mår du?
    Buffar är buffar för mig då man känner utan att misstolka sig liksom
    Sparkar är sparkar och D känner man verkligen sparkarna.
    Som Emynem sa så är hon gravid med andra barnet i vecka 13 och jag i vecka 13 men tror på vecka 14 + bättre då jag hade mens 10 mars och inte 18 mars ! men iaf väntar jag själv på tredje barnet och känner av det redan nu och min moderkaka ligger bakotvägg alltså bättre att känna då
Svar på tråden December Bebis 2010 :)