Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

MajMamman08 skrev 2010-06-14 19:01:42 följande:
    OJ,8 kg...ja de va möe,hihi! Jag har gått upp 1 kg:-0
    Mohaha inte illa jag trodde jag skulle svimma när jag såg hahaha vadå fetto mohahaha

Nära jag äter typ inget alls jag äter morgon och middag på jobbet och kvälls mat hemma såklart med familjen.
    Morgon mat kl 09.00 middag kl 12.00 och kvällsmat hemma varierar idag kl 19.00 ibland 17.00 osv ..
    Godis blir det inte mkt alls av utan lakris är mer men oxå halstabletter i mint..
    Vatten i massor..
    Simmar oxå (dålig kondis) hahaha magen är oxå i magen (enormt) helt förjävligt jag kan ta in magen längre den har blivit större o större och jag har värsta kulan nu när jag ligger ner på rygg
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84

Majmamman:
    vad  har jag missat ??!!
    Väntar du TVILLINGAR :-O STORT grattis

• 3 barns mamma84
    Majmamman: Haha sorry jag tog fel men vore inte dåligt OM du gjorde det haha men nu har du ju en

Minifer:
    Hoppas du har det bättre snart igen.. inte kul att känna sig så och inte ha det bra..
    Hoppas epelande går bättre
  • 3 barns mamma84

NhjärtaD:

Ja det dumma sakerna hahaha (ängel) jo men kroppen blir konstig efter det.
    Men man går ju upp 300-400g eller vad dom nu sa haha
    Kommer vara som en balong hahaha när man väl ska åka in

Linn:
    Som jag skrev i andra tråden (såg du 2 bebisar) är du 100 på att hon/han såg 2 bebisar sist och inte inbillade sig ?
    Det kan man oxå göra.
    En jag känner dagmamma till didos hon har tvillingar och hon visste INGET om att hon väntade 2 st för den andra hade gömt sig HELT bort och honom hittade som sen när båda var stora kanske så att din iaf bömmer sig HELT och hållet haha
    Men kan förstå att det känns jobbigt.
    Agn vagn vi har kommit fram till 2 st vagnar nu combi antingen Carena
    (bäst i test av alla vagnar)
    Eller en vagn vi nu hittade kommer ej håg namn men den hade combi hådlift oxå och en bilbarnstol utan kostnad och allt ingick som myggnät regnskydd osv och bilbarnstolen fick man med i köpet vagnen gick på 4000kr BILLIGT och en NY vagn
    Sen har vi allt vi behöver inget då vi har kläder till både pojke o flicka och säng och allt möjligt
    MEN vi vill ha badbalja NY säg (vagga) vagn bilbarnstol fast vi har en redan
    Men nu gick sambon igenom Libero kluppen är i danmark och här som 1:a paket när man är gravid (FÅR) man i paketet detta

Badbalja
    blöjhing
    krämmer till babyn
    Krämmer till mamman
    böker & Tidningar
    Blöjor = libero
    shampon osv
    Sen får man komma till apotecket och hämta gratis krämmer till gravida mamman som tar bort bristningar osv..

Sen fanns det en paket som man köpte för inte mkt alls
    Som var
    Säng (spjälsäng)
    vagn combi med allt utan skötväskan

Man får minst 3 stället grattis paketer här i danmark så vi ska såklart ha det vi kan ha så slipper vi köpa mkt oxå

kön titt ..
    Hmm när jag nu var på mitt Rul som jag hade så skulle vi se om det var pohke eller flicka men denna bebisen var envis haha som min (mor) ja så bennen var i kors så vi såg inte..
    Ska på Tul redan är i vecka 20 då och den 29 juli så då ska vi se men vi vill och inte så vi får se vad vi nu bestämmer oss

• 3 barns mamma84

Kan inte vara sant mina fötter börjar svullna upp !!!! redan vätska i bennen ???

• 3 barns mamma84

Skönt att bebisen behan sig i sin plats och blödningen inte var någon fara
    Marremia

Jessika82:
    Jobbigt men skönt du kommer kunna amma lillen i dec

Andy:
    Tråkigt med massa illamående inte kul jag slapp allt i vecka 11-12
    Skönt att blödningen inte var något hämskt för dig..

Majmamman:
    massas hmm vet ej jag har bara fot massas hihihi sambon ger mig
    Bubbelpoll hmm jag har suttit i bubbeln nu 2 ggr förra veckan och i lördags och bastu ååh vad skönt och ångbastu till o med
    Solarium har man sagt NEJ till men jag vet inte men det vågar jag inte chansa till iaf.
    Förga håret JA man säger att man inte sak göra det men att mans ka till frisören det är bättre.
    Bytta katt lådan JA det stämmer folk har förlorat sina små pågrund av detta så man ska undvika..
    Springa Helt okej om man känner att man vågar
    JA nu kom mkt men hallå vi ska ta fram fakta om allt innan man vågar göra något men JAG gör det jag känner o vågar för.
    Hoppas du får en bra semester själv ska jag åka till sverige

ÄlskarNova:
    ÅÅh tråkigt !!
    Gå till bm och be om pencillin .. så det inte blir värre..
    Om man har detta och inte vet och föder ett barn kan barnet bli blind
    Detta fick jag höra från bm då jag skulle föda min dotter och hade Urin infektion men dom tog bort detta innan

Lite om mig då hmm grillat idag och haft mysigt men oxå ont i huvet och så ingen alvedon på jobbet men nu ska jag ta ett för nu ska jag SOVA
    Godnatt JO juste imon är jag i vecka
    Enligt mensen och läkaren vecka 15 idag men enligt Rul och bm vecka 14 imon
    Men det blir en bild imon YESS
    Godnatt allihoppa ska jobba imon ..

• 3 barns mamma84
    Ninnie81 skrev 2010-06-16 21:49:51 följande:
    idag gick ja in i v.16 och i morgon ska ja få lyssna på bebis hjärta för första gången. så himla kul. hoppas bara att man får höra nå.

var tvungen att ändra rul så nu ska ja göra de den 19 juli..kommer då närstan vara i v.21. har så dåligt med tider under juli. har bett dem ringa om de blir en ledig tid den 7 juli. de gör bara rul på ons i börjar av juli. får inte göra senare än den 20 juli så den som väntar på nå gott...hoppas verkligen att de blir en ledig tid den 7 juli för de är ju bara 3 v dit.

har idag varit jätteyr och trött. mått väldigt konstigt i kroppen. misstänker att ja har dåligt blodvärde. har legat lågt med sönerna.

hoppas ni alla mår bra
    Grattis gumman och lycka till fan vad spännande försök att banda in med mobil så vi kan oxå lyssna
    Jag ska till min Inskrivning 29 juni längtar ..
  • 3 barns mamma84
    MajMamman08 skrev 2010-06-16 21:55:03 följande:
    ah men ja då vet ja inte om ja vågar åka på spaFörvånad inge skoj om man inget får göra "snyft"!
    Får la höra lite med de stället i så fall vi tänkt åka till!

angående o se könet på NUPP i v 13 +,ja fråga BM då ja va,men hon sa att man inte kan se de när de e så små. bästa e ju då man får RUL omkring v 19.
    Hade Rul nu och hon sa man kunde men det var inte lätt men när hon väl skulle så hade (ungen) benen i kors hahahahaha ''där fick du morsan'' typ

Ja bättre o fråga gumman än att göra det man inte e 100 på .. puss&kram
  • 3 barns mamma84
    Älskarnova:
    JA!!! att känna rörelsena buffarna i livmodern är så jävla underbart jag gråter av lycka varje gång
    Känner ju mer o mer när jag sitter och ligger ner

Idag är man i vecka 14 IGEN!! hahaha
    Igentligen i vecka 15 men,men det suger men man får leva med att man får en bebis iaf fast man får gå bak första gången av min graviditet ..
    Men jag kunde tyvärr inte ta ett kort idag då sambon skulle åka till körskolan nu..

Idag har jag jobbat o jobbat och JOBBAT nu e jag trött som bara den vill bara natta barnen ja dottern har nog somnat haha men sonen sitter blevid mig och bökar omkring.. snart vill jag ha kall cola och chocklad
  • 3 barns mamma84
    Linn:
    Hehe jag vet inte med hjärtljuden men jag tror jag kommer få lyssna nu när jag ska till bm den 29 juni är i vecka 14 nu
    Rul har jag redan haft hihi hade det redan i vecka 13 men kön på denna lilla varelsen kunde man inte se då h*n hade bennen i kors haha
    Har fått tid till sjukhuset för Tul redan 29 juli och då ska vi ta reda på könet har vi ''nästan'' bestämt oss *Fniss*

Igår krammade sambon om mig och ska alltid pussa och prata med magen haha och igår sa han ''GUD din mage är hård'' Jasså tänkte jag det är väl inte konstigt det bor ju en bebis där inne hahaha ...
Svar på tråden December Bebis 2010 :)