Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

Idag tog jag modet upp och vissade anonyma bebisen till chefen förvånad haha men jösses vad GLAD hon blev jag trodde jag höl på att tappa ögonen hahaha

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84
    Emelle skrev 2010-06-10 13:58:58 följande:
    12 passerade veckor nu!! Wihooo!! Skrattande
    Skönt!!
    Kan ju gå fel nu med men ett mål på vägen är det ju allt!

Lagar ris, quornfilé och currysås. Tänker äta det och läsa nya MAMA som kom med posten och Amelia gravid  innan det är dags att gå till dotterns skola för öppet hus i em.
    man få ta vara på de små stunderna... Om precis en vecka är det sommarlov och då är det ju fullt hus här med barn och kompisar i 8 veckor så nu kommer en hektiskt tid snart!! Men härlig!

Snart semester ju...vilekt jag gläds åt mer än någonsin för idag fick jag veta att jag får behålla min tjänst!!! Skål
    Kan säga tt jag drog en lättnadens suck och kan verkligen se fram mot att vraa ledig och ha ett jobb att komma tillbaka till. Jäkla neskärningar!!
    Vi ska till Stockholm en långweeknd. Till Karlskrona och sen ska vi ha min mammas hus en vecka (stort på landet med massa härlig skog, nära både hav och med egen pool) där ska vi vara med 2 familjer till och bada softa och åkta över till Öland för djurpak och shopping, ta en dag i Kalmar och abra ta det lugnt!! Ska bli sååå skönt!!

Vad gör ni på er semester??
    Du o jag har ju 22 dec
    Hade du mens 18 mars kom din mens då ?
    För jag tycker det är så konstigt då jag hade min mens 10 mars
  • 3 barns mamma84
    ÄlskarNova skrev 2010-06-10 14:18:26 följande:
    men du..nu är du ju daterad väl? ibland stämmer inte datum efter alla "mallar" och bebisen har ju de mått den har. Så det är nog bara att gilla läget. Cool
    Om jag skulle gå efter en standardmodell efter min senaste mens skulle jag ha BF ca.5dgr tidigare än vad jag faktiskt har. Nu vet jag att jag hade sen ÄL och att jag har en 30dgrs-cykel.Ändå är bebis 2dgr yngre än vad de datumen säger. 

Jag är daterad och klar och jag nöjer mig med det. Sen får jag säkert gå över denna gången också! haha!
    (idag 14+1) 
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Pyret 7/12-10*.¸¸.·*¨`·
    jo men 9 dagar liksom
  • 3 barns mamma84
    Blåbärssaft10 skrev 2010-06-11 12:54:47 följande:

Hej! Nu hoppar jag också in här, bättre sent än aldrig. Länge sen jag var in på FL nu.

Och oj vad tiden har gått fort! Jag och sambon väntar vårat första barn 21 dec, är med andra ord i v.13, 12+2. Läst lite bakåt och alla verkar vara i lite olika skeden. Syns gravidmagen på er än? Gått upp mycket? Längtar så tills det börjar synas..:)

Välkommen du är aldrig sen hihi vi är så många nu helt underbart
    Jag har själv ny tid bf 22 dec innan 14 dec hihi så jag blev bakflyttad 9 dagar.
    Men det skönaste är att om det blir snitt så är det ca 1 vecka innan

Här har det börjat synas ordentligt både när jag står upp är det en stor mage och när jag ligger ner är det en stor mage jösses och min navel är på väg att krympas helt och hållet.
    Fast detta är oxå tredje barnet.
  • 3 barns mamma84

Är det bara jag som vettas som en GRIIIIIIS  jag svettas hela tiden överallt.
    Sen börjar bösten spännas åt ordentligt dirket jag tar av mig Bh:n så gör det ont det är som tegel sten haha och bröstvårtorna JÖSSE NAMN det gör PISS PISS ont i dem!!!
    In i he*lvette alltså det är som någon håller i dem med en tong och bara drar hela tiden så dom är så ömma.
    Kan inte änns ta i dem.

• 3 barns mamma84
    TheUnknown skrev 2010-06-11 07:47:27 följande:
    Nu lämnar jag er o hoppas att alltgår bra för er .

all lycka!
    HjärtaMiss youHjärta
  • 3 barns mamma84
    Emelle skrev 2010-06-11 15:00:36 följande:
    Jag hade inte nån exakt mens efter MA så vi höll på med ÄLtest och de gav utslag runt månadskiftet. Sen har det tagit 1-2 dagar för ägget att fästa så vår bebis är exakt gammal som vi trodde enligt UL och våra ÄLräkningar!
    Hmm oki jag hade MA i vecka 8 mensen kom 29 jan och borta en hel månad i Feb sen kom den igen 10 mars och jag blödde i 6 dagar men sen hade jag uppehåll 2-3 dagar sen kom mellan blödningar (brunt) ca 5-6 dagar sen hade jag Äl stegring i 6 dagar och sen ingen ägg som släppte tror jag sen ca 1 vecka efter massa flytningar dag 20 till dag 25 och alla dom dagarna hade vi sex och 6 dagars stegringarna oxå.
    Så jag är inte 100 på när denna lilla ville komma in
  • 3 barns mamma84
    Blåbärssaft10 skrev 2010-06-11 15:09:12 följande:
    Ja du.. vi får en spännande jul! ;) Om det blir snitt? Varför tror du att det blir snitt? Gjort det med de andra barnen?

Å så otroligt mysigt med mage! Man känner en liten liten utbuktning längst ner på min mage, men det är allt. Det är ju så olika när magarna börjar växa och beroende på om man har fått barn förr.. Men det känns som om den gärna får börja synas nu. :)

Svettas inte mer än vanligt, men det kommer väl antar jag..
    Men har nästäppa som tusan och det vill som inte ge med sig! Jobbigt..
    Nästäppa jora det finns men inte lika jobbigt längre
    Jag hade snitt med andra barnet pårund av överburenhet och omogen tapp och öppen 2½cm och överdriven stort barn.

Alla har olika med magarna jag tycker det är jobbigt att ha stor mage redan nu men misstänker ett stort barn igen.
    Hur ligger din livmoder ligger den framvägg eller bakvägg ?
  • 3 barns mamma84

The vagn pratet haha det har vi haft när vi gjorde Ul så gick vi till barnaffären tittade omkring fan vilken kännsla !!!
    Man tänker vad gör jag här men sen säger det sig JUSTE vi ska få en B-E-B-I-S haha
    Vi kollade på alla vagna men vi vill ha en vagn ja iaf just nu har vi bestämmt sambon får ju körkortet i juli och det finns tillgång till bil ju så inte mkt plats till 3 barn och sen massa matkassar när man storhandlar och bilbarnstolar här o där.
    Det blir ju en Familjebil men vi ska ha en CARENA 10.a så denna hade vi med dottern men den var kass 05:a sen bytte dom ut massa delar och vagnen kom 08:a och den hade vi till sonen den var UNDERBAR!!!
    Så det blir en Carena

Sen har vi ju en spjälsäng men vi har tagit bort en grind så nu är det en säng så sonen har den.
    Men vi tänkte skaffa en liten vagga som ja den är så SNYGG en liten vagga med himmelsäng
    Hoppas nu barnet inte blir en 6 kg klump igen hahaha

• 3 barns mamma84
    Emeli:
    Jösses hahaha en jule barn så är min i långt ifrån juli barn hahah min 22 dec och sin 23 dec ju jävlar vem av oss föder innan hahaha
    Så söt liten

Jag lever sen ni jora allt är i sin plats jag jobbar bara och sen har vi varit hemma och sen badat och simmat och tränat hihi och bebisen mår toppen
    Har gått upp 8 kg nu jössenamn
    Men jag mår toppen..
    Ska åka till sverige om 2 veckor med flygg
Svar på tråden December Bebis 2010 :)