• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Emelle
    skogsbollen skrev 2010-07-07 11:11:17 följande:
    @Stoce:
    Härligt! Kollade klockan 9.15 just efter att jag läst ditt inlägg om UL vid 9, så då tänkte jag på dig... att ni nog kikade på bebis. Grattis till en fin bebbe!

@Emelle:
    Jag känner inte heller nåt nu, men minns det var detsamma när jag väntade sonen. Inte för inget som dessa veckor, från dess att illamående och trötthet brukar ge med sig, fram tills dess att man börjar känna tydliga buffar och sparkar, kallas för "spökveckor" :)
    Nej det är väl inte för inte de kallas det. Jag tycker det är jobbigt att gå runt och inte veta hur det står till där inne...kontrollsfreak maybe??
  • Stoce

Tack alla som skrivit. När jag kom hem vid 17-tiden idag så blev högra sidan av magen lite hård (det var där bebis höll till, inte alls på vänster), jag höll emot och så var det någon som killade mig från insidan under rätt så lång tid. Kände så starkt att det var bebis, så oerhört häftig känsla!

Nu känns det som att man verkligen kan andas ut

• LinnV

Åhh, i morse var vi på RUL Allt såg jätte bra ut, alla organ, hjärtat, ryggrad, två händer och två fötter. Glädje tårar så fort jag tänker på det Hjärta Har inte riktigt hunnit smälta allt än tror jag, men det är en lite kille vi ska ha. Så sen har jag en av varje När vi kom hem fick jag lov att klicka hem lite kläder från ellos i blått och grönt! Vi blev flyttade två dagar, från 5 dec  till 7 dec.

Det är fullt upp här hemma just nu. Vi fick veta igår att vi får flytta in i nya lägenheten i morgonkväll så har hållt på och packat för fullt i två dagar. Jag som inte får bära! Jag blir nästan arg på mig själv.. Men ska blir såå skönt att komma iordning och så innan skrutten kommer. 

• Momalicious

Gud vad jag är sjuk. Hostan har utvecklats till världens förkylning så nu snorar och nyser jag så det känns som hjärnan ska följa med. Fy så trist. Men det ska bli regn här imorgon så det är väl skönt det i alla fall.
    Nu ska jag bädda ner mig med te och sova.

• MajMamman08
    linasmama skrev 2010-07-07 21:57:44 följande:
    Åhh, i morse var vi på RUL Allt såg jätte bra ut, alla organ, hjärtat, ryggrad, två händer och två fötter. Glädje tårar så fort jag tänker på det Hjärta Har inte riktigt hunnit smälta allt än tror jag, men det är en lite kille vi ska ha. Så sen har jag en av varje När vi kom hem fick jag lov att klicka hem lite kläder från ellos i blått och grönt! Vi blev flyttade två dagar, från 5 dec  till 7 dec.

Det är fullt upp här hemma just nu. Vi fick veta igår att vi får flytta in i nya lägenheten i morgonkväll så har hållt på och packat för fullt i två dagar. Jag som inte får bära! Jag blir nästan arg på mig själv.. Men ska blir såå skönt att komma iordning och så innan skrutten kommer. 
    så härligt-) ja då e de 2  bebis killar i tråden än så länge
  • LinnV
    MajMamman08 skrev 2010-07-07 22:18:28 följande:
    så härligt-) ja då e de 2  bebis killar i tråden än så länge
    Jaa Det roliga är att jag såg den lilla snoppen innan bm ens hann säga att det var en kille, det syndes jätte väl
  • Momalicious
    linasmama skrev 2010-07-07 21:57:44 följande:

Åh vad härligt! Är så glad för er skull! Ny lägenhet också.. ÅH! Jag längtar ÄNNU mer tills det är dags för oss att gå på RUL. Fast vi får ju inte veta kön, men skönt att veta om allt är som det ska ändå.
    Sen blir det könsbestämmande, tjoho!

Förut fick jag mitt första gravid-näsblod! Eftersom jag är så snorig så tänkte jag bara att det var snor som började rinna, men nej nej, det var blod som forsade ut. Sambon trodde jag höll på att dö för det ser ju så mycket ut haha. Nu ska jag nana, natti natt!
  • Momalicious

Fler får lägga in sig på gissa-tråden så vi kan se hur rätt folk har innan RUL/könsbestämmande/förlossningen!

• Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-07-07 21:58:33 följande:
    Gud vad jag är sjuk. Hostan har utvecklats till världens förkylning så nu snorar och nyser jag så det känns som hjärnan ska följa med. Fy så trist. Men det ska bli regn här imorgon så det är väl skönt det i alla fall.
    Nu ska jag bädda ner mig med te och sova.
    Usch, stackare Rynkar på näsan Hoppas du kryar på dig snabbt, att vara sjuk om sommaren är ju ingen hit. Hur går det med ditt illamående?

Själv känns det som om jag har sjukdom på gång också.. Har ont i öronen och bihålorna, uäääh.. Kanske blir sjuk då lämpligt till min lediga helg.... Tungan ute Nu är det inte sååå långt för oss till RUL. Längtarlängtarlängtar!
  • Karttikeya

Härligt att läsa om alla RUL. Nu blir man nästan sugen att ta reda på kön själv, men vi ska låta det bli en överraskning istället ^^

Svar på tråden December Bebis 2010 :)