Inlägg från: Mysmamma70 |Visa alla inlägg
  • Mysmamma70

December Bebis 2010 :)

Men majorima, det är förhoppningsvis mest vätska som du kissar ut. Och blodtrycket behöver inte alls vara relaterat till vikten. Ta det lugnt, jag ligger ofta på 150/100 men så länge äggvitan håller sig i schack är det ingen fara. Jag hade ju HF förra året så jag har koll hemma med bt-apparat och stickor. Men vila!!!

För trycket kan påverka bebis tillväxt, jag ska på extra TUL på måndag då en av läkarna tror att bebisen är liten.

• Mysmamma70

Manmasmurfen - eller ett par högtalare till mobilen

• Mysmamma70

Ludi - så skönt att det gick bra på ditt TUL, jag ser fram emot mitt på måndag och hoppas att läkaren har gjort en felbedömning på att växten avstannat sedan TULet i vecka 32

~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70

Hej Maria, välkommen, jag har oxå BF 25 dec, men är inställd på att gå tiden ut

• Mysmamma70

Linasmamma - det var en rejäl kille, grattis!

• Mysmamma70

Emelle - värkarna börjar högst upp på ena sidan av livmodern och sprider sig sedan över hela livmodern. Men sammandragningar behöver ju inte kännas överallt.

• Mysmamma70
    mamma smurfen skrev 2010-12-08 17:00:13 följande:
    För mig känns det som att det börjar i "överkant, strax nedanför revbenen,å drar sig neråt, som en "våg" sedan samlas det onda i "tjejmagen" å sprider sig sedan ut i ryggen, ner i rumpen å ut i låren, håller i, i ca 30sek till 1min....
    Ja, det låter ju mer som förvärkar eller värkar än sammandragningar
  • Mysmamma70
    mamma smurfen skrev 2010-12-08 17:09:03 följande:
    Kan vara bra att veta.... Glad
    magen blir ju inte hård varje gång de de här "vågorna" kommer, men blir de hårt sammtidigt så gör de etter värre ont....

Tycker, trotts att de gör ont, att det är häftigt...
    Har ju, trotts 2 graviditeter, inte haft förvärkar som jag kommer ihåg det....

Jag blev också överraskad nu när förvärkarna började komma för några dagar sedan. Visst är det märkligt att man glömmer, men det är väl tur, för annars hade det väl bara blivit ett barn

Men du kanske inte hade några förvärkar som kändes tidigare graviditeter, jag vill minnas att jag inte hade några med ettan och tvåan heller, men en hel del med trean och ännu mer nu med fyran
  • Mysmamma70
    mamma smurfen skrev 2010-12-08 17:23:26 följande:
    Denna gången är jag mycket mer medveten om vad som händer med kroppen,
    försöker lägga allt på minnet...
    foglossning å viktökning till trots...
    så NJUTER jag av min graviditet, å vill komma ihåg denna känslan å ALLT vad dethär innebär, det är ju ändå sista gången för min del, 3 barn räcker gott nämligen. Solig
    Samma här, känner efter jättemycket allt som händer och tycker som du att det är häftigt med smärtorna, men jag födde ju barn förra året och minns lite av hur grymt det blev sen... så de här smärtorna kan man "njuta" av

Min sambo vill ju ha två barn till, men vi får se, haha, de här två senaste graviditeterna har ju varit jobbiga med HF och högt blodtryck och det är ingen höjdare att vara i viloläge i två månader.

Han får sköta allt härhemma förutom sitt jobb, 1-åringen, tonåringarna, matlagning, handling, städning mm. Så jag undrar om han verkligen orkar en graviditet till
  • Mysmamma70
    Emelle skrev 2010-12-08 17:36:38 följande:
    Ja det är helt knäppt att man glömmer och blir så osäker...trots att jag väntar fyran jag med ananlyserar man ju ALLT nu.
    Jag har ju SD och ev nån svag förvärk som det är nu. Är ju absolut inte riktiga värkar...Känns alldesels för lite och för sällan.

Men det är stor skillnad mot innan. Och så fort jag rör mig i princip så blir magen STENhård! Ska bli roligt hos BM i morgon!

Ja, det är samma här, men man är ju tacksam över att det äntligen händer något!

Du får rapportera från ditt BM-besök imorgon, jag har mitt på fredag!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)