Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

belmama skrev 2010-06-24 18:44:44 följande:
    Hej alla mammor! Jag hoppar också in här!
    Välkommen till värmen
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2010-06-24 18:59:28 följande:
    Precis, det är ju olika för alla. Samma sak som att dom skriver att "barnet är ungefär så här stort vid den här veckan" och det stämmer ju inte alltid heller. Det stod i nån gravidkalender nånstans (jag kommer inte ihåg vilken sida) att fostret är ca 6-6,5 cm i vecka 12 och vår bebis var 52 mm ungefär vilket stämmer överens med 12+0 ungefär. Så.. Det är ju bara ungefärligt. :)
    Jo precis idag i vecka 15 är min bebis 11-12 cm hihihi enligt kalender
  • 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2010-06-24 21:40:45 följande:
    Åh! :) Nu vill jag också känna min bebis! Hoppas det kommer snart! 
    Fast när jag kollade en annan sida i vecka 16 står det att bebisen är ca 16-17 cm lång jävlar haha dom växer fort ca 1-2 cm varje dag ju ..

En lång resa till dec fan oxå hahaha jag vill få värkar och åka in
  • 3 barns mamma84
    ÄlskarNova skrev 2010-06-25 08:27:13 följande:
    Fast det är nog att de mäter olika bara. De mindre måtten är CRL-måttet (huvud-rumpa) och de längre måtten menar de full längd=huvud-fot. 

Idag tog jag veckans magbild-finns i bildtråden för den som vill se. 16+2 idag

Glad midsommar alla!!Solig 
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Pyret 7/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
    Det gör ju det haha

Såg grymma snygga bilden gå gulliga magen du hade
    Jätte fin {#emotions_dlg.flower}

Ja glad midsommar på dig och alla här inne Solig
  • 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2010-06-25 08:36:30 följande:
    Men de mäter ju inte huvud-fot när foster är så små? Fast sen stod det faktiskt i den gravkalendern jag syftar på att det är huvud-rumpa mått. :) spelar ju ingen roll egentligen!
    Okej men när bebisen är ca 16-17 cm då är det väl huvud och ben ?
    När jag gjorde Ul så mätte hon från huvud och rumpa eller vad hon nu sa och kom fram till
    6cm
  • 3 barns mamma84
    Momalicious:
    Okej ja någon stans hehe få se nästa gång.

Juste jag hade Rul tid 29 juli men tyvärr e jag tvungen att avboka Jävla skit oxå haha men det e lugnt min son är viktigare.
    Han fick en tid 29 juli kl 10:43 och jag hade 29 juli kl 10:45 haha OMÖJLIGT liksom så jag ska avboka och få en annan tid kanske tidigare vem vet
    Men min son ska iaf till sjukhuset för att kolla upp hans ben så jag tycker det är viktigare.
    Det är inte samma sjukhus häller.

Idag ska vi grilla oxå gott gott och juste det viktigare haha SEX lusten är HÄR yess hahaha men med hjälp av lite snusk snus hahaha ni kan nog lista ut
    Sen ikväll ska vi äta jordgubbar och glass
    och se på hock (peter pann) nya filem!!!
    Sen har jag SOMMAR LOV ända fram till 12 juli hihihi härligt kan inte bli bättre
  • 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2010-06-26 00:06:09 följande:
    Wiiiiie, nu är jag i vecka 14! Min sambo sa idag "alltså, växer din mage typ varje dag eller?! du ser jättestor ut" hahaha. Väldigt gulligt sagt. Men känner mig större för varje dag. Mina bh:ar som jag köpte för mindre än en månad sen är förresten försmå nu. Skiiiiitkul verkligen!
    Stort grattis vännen ja killar är allt för roliga hahaha
  • 3 barns mamma84
    Varför jag längtar till min Inskrivning är detta
    Barnmorskan ska ta blodtryck påmig och lyssna på bebisens hjärta och känna på magen och gissa barnens storlek ska oxå ta med mig morgon urin

NU längtar jag på Tisdag är det min tur
  • 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2010-06-26 01:17:10 följande:
    Gud vad kul att få höra hjärtljuden! Det längtar jag med efter. Jag kommer typ vara sist med allt i denna tråden, för jag har BF sist
    Jag läste det igår i mina papper jag fick av min barnmorska skulle ju kolla tiden så läste jag och såg att jag skulle göra dessa saker ååh nu jävlar längtar jag
    Kanske man kan lista ut med hjärtslag om det är en kille eller en tjej

Du kommer få lyssna du med när har du tid till inskrivning eller du kanske redan har haft?
    Jga har inte haft och har det nu därför är detta lagom tid att lyssna redan
    Jag har ju bf 22 dec så gumman du e inte sist uta hehe jag e ju med dig iaf
  • 3 barns mamma84

Jag har inte köpt en bh än men jag har igentligen stl 85b men tyvärr e dom små fattar inte haha okej man e ju gravid men mjölk det får jag inte eller aj får men inte så det räker till sen iaf.
    Men jag får lön på onsdag så då ska jag köpa bebiskläder och bh:ar och lite snyggt till mig som gravid

Svar på tråden December Bebis 2010 :)