• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • 3 barns mamma84
    Stoce skrev 2010-07-10 11:36:04 följande:
    2-barnsmamma - det lät inte alls bra. Hoppas hon kommer tillbaka välbehållen.

Imorse när jag vaknade så pekade hela magen (nedanför naveln) åt höger. Den var stenhård där, och väldigt öm vid beröring, ungefär i storlek som en halv apelsin stod ut! Det måste ju ha varit bebis som var där, men ska det verkligen vara alldeles ömt när man rör? Blir lite orolig... Igår kväll ställde jag mig upp och sträckte upp ena armen snabbt för att slå en mygga, då högg det till som tusan vid höger höftben på framsidan av benet (tarmbenskammen). Är det där livmoderns ligament sitter fast, eller var det något annat? Funderade på magmusklerna som ju fäster där... Alltid ska det bli något man oroar sig för... Hoppas någon kan svara...
    bebisen är skyddad i magen gumman så du ska va lugn ja det kunde vara bebisen som låg på sidan o ömt kan det bli oxå.

när jag reser mig upp vildigt hastad så kan det göra lite ont vid livmodern typ.
    min mage blev hård igår hihi 2 ggr en gång på natten och en på kvällen.
    idag har jag kännt mig yrr och lite illamående men annars toppen men trött.

ja jag hoppas nu e polishundarna ute oså. men fortfarade ingen som set henne
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Emelle
    Stoce skrev 2010-07-10 11:36:04 följande:
    2-barnsmamma - det lät inte alls bra. Hoppas hon kommer tillbaka välbehållen.

Imorse när jag vaknade så pekade hela magen (nedanför naveln) åt höger. Den var stenhård där, och väldigt öm vid beröring, ungefär i storlek som en halv apelsin stod ut! Det måste ju ha varit bebis som var där, men ska det verkligen vara alldeles ömt när man rör? Blir lite orolig... Igår kväll ställde jag mig upp och sträckte upp ena armen snabbt för att slå en mygga, då högg det till som tusan vid höger höftben på framsidan av benet (tarmbenskammen). Är det där livmoderns ligament sitter fast, eller var det något annat? Funderade på magmusklerna som ju fäster där... Alltid ska det bli något man oroar sig för... Hoppas någon kan svara...
    jag har också liknande smärtor som du, kan inte vända mig snabbt i sängen ens utan att det gör ont. troligtvis ligament och det är nog ingen fara alls..
  • Stoce
    Emelle skrev 2010-07-10 11:51:27 följande:
    jag har också liknande smärtor som du, kan inte vända mig snabbt i sängen ens utan att det gör ont. troligtvis ligament och det är nog ingen fara alls..
    Så skönt att höra, tack så mycket
  • Stoce
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-10 11:41:35 följande:
    bebisen är skyddad i magen gumman så du ska va lugn ja det kunde vara bebisen som låg på sidan o ömt kan det bli oxå.

när jag reser mig upp vildigt hastad så kan det göra lite ont vid livmodern typ.
    min mage blev hård igår hihi 2 ggr en gång på natten och en på kvällen.
    idag har jag kännt mig yrr och lite illamående men annars toppen men trött.

ja jag hoppas nu e polishundarna ute oså. men fortfarade ingen som set henne
    Det verkar vara flera av oss som har liknande känningar. Det är så svårt när det är första gången, man vet inte alls vad som är normalt att känna, och var som inte är det. Tack för lugnande svar
  • ondar
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-10 09:43:11 följande:
    Godmorgon idag är jag bara så jävla trött och tror att allt är en dröm som snart blir san..
    Igår försvan en äldre dam som var senil och försvan från äldreboendet som jag jobbar på.
    Hon är en dam som ALLTID är glad och posetiv av sig och älskar oss alla som är hos henne och hon älskade blommorna oxå.
    Så vi lät henne alltid gå ut från älboendet och sen gick hon runt i närheten och plockade blommor och kom alltid tillbaks.
    Men igår var det inte så igår hade hon försvunnit vid lunch vid 15.00 tiden och kom aldrig hem personalen insåg att ni kom hon inte tillbaks och började bli oroliga.
    Klockan 19.00 såg man henne sist men UTANFÖR byn och sa till någon att hon ville hem.
    Den personen skulle ju ringa äldreboendet men då han damen försvinna bort längre bort och ingen vet var
    Igår kl 01.00 kom sökningpatrullen med helekopter och säkte hela jävla området :-0 men ingen vet var hon är
    Till o med jag letade efter henne och alla i byn men ingen vet var..

Så idag e jag bara så trött..
    Fy va hemskt:(. Håller alla tummar o tår att hon hittas välbehållen SNART{#emotions_dlg.flower}
  • 3 barns mamma84

Nu har man äntligen hittad henne hon befann sig utan för byn men istäng i en växande staket med blommor och buskar nu befinner hon på äldreboendet och mår bra.
    Knasiga dam skönt att allt gick bra tillslut för henne.

Nu har vi kommit hem efter att tagen en skön bad på basängen ååh vad skönt men var tvungen att komma upp efter 1 timme då j*vla häst bormsarna bet mig 2 ggr 1 gång på magen och 2:a gången på bennet haha
    Nu ska vi bara ta det lungt och jag befinner själv under en golv fläkt hahaha dete  ju VARMT
    Snart ska vi oxå laga mat e så jävla hungrig haha e jag ensam med det eller

• ondar
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-10 15:21:04 följande:
    Nu har man äntligen hittad henne hon befann sig utan för byn men istäng i en växande staket med blommor och buskar nu befinner hon på äldreboendet och mår bra.
    Knasiga dam skönt att allt gick bra tillslut för henne.

Nu har vi kommit hem efter att tagen en skön bad på basängen ååh vad skönt men var tvungen att komma upp efter 1 timme då j*vla häst bormsarna bet mig 2 ggr 1 gång på magen och 2:a gången på bennet haha
    Nu ska vi bara ta det lungt och jag befinner själv under en golv fläkt hahaha dete  ju VARMT
    Snart ska vi oxå laga mat e så jävla hungrig haha e jag ensam med det eller
    vilken tur!!! Usch i den här värmen vet man ju inte hur länge de överlever:(. Härligt o höra att det slutade väl:)
  • 3 barns mamma84
    ondar:
    Ja heller hur helt hämskt väder att överleva länge på iaf för den som är 70år + liksom.
    Själv är man helt slut av denna värme.

Idag ska vi äta tacko det är det äda vi orkar få oss i nu av denna hetta..
  • Ninnie81

hej hej

igår var vi på Rul och såg våran lillplutt..kollade könet mn ja fick en känsla på att de är en tösabit där inne. kolla lite extra och såg ingen snopp.
    däremot så blev ja flyttad till den 15 dec, men de tar med en nya salt eftersom då stämmer inte min mens alls och ja vet vilkn dag ja hade sista mensen. så nu är man i v.18 igen och jag som räknade ner tills man hade gått halva tiden. ja ja spelar inge roll för ja är så glad att bebis mår bra tro de blir en liten bebis denna gång.

ha en bra helg alla och snart är vi i slutkampen

kram på er alla

• Momalicious
    Ninnie81 skrev 2010-07-10 18:32:02 följande:
    hej hej

igår var vi på Rul och såg våran lillplutt..kollade könet mn ja fick en känsla på att de är en tösabit där inne. kolla lite extra och såg ingen snopp.
    däremot så blev ja flyttad till den 15 dec, men de tar med en nya salt eftersom då stämmer inte min mens alls och ja vet vilkn dag ja hade sista mensen. så nu är man i v.18 igen och jag som räknade ner tills man hade gått halva tiden. ja ja spelar inge roll för ja är så glad att bebis mår bra tro de blir en liten bebis denna gång.

ha en bra helg alla och snart är vi i slutkampen

kram på er alla
    Spännande! Kul att allt var bra. Längtar SÅ tills det är vår tur. Jag är så förvirrad, önskar jag hade någon intuition om vad det kan vara för kön, men jag är helt lost. Men jag tänker att precis när jag plussat och de första veckorna framåt var jag säker på pojke så det kanske är det. Mig spelar det ingen roll, ska bara bli spännande att få veta! Vi får dock vänta tills minst v 22 om vi inte lyckas få en fantastisk bm som säger könet på RUL men det tror jag knappast :(
Svar på tråden December Bebis 2010 :)