• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • ondar
    Momalicious skrev 2010-07-10 18:52:48 följande:
    Spännande! Kul att allt var bra. Längtar SÅ tills det är vår tur. Jag är så förvirrad, önskar jag hade någon intuition om vad det kan vara för kön, men jag är helt lost. Men jag tänker att precis när jag plussat och de första veckorna framåt var jag säker på pojke så det kanske är det. Mig spelar det ingen roll, ska bara bli spännande att få veta! Vi får dock vänta tills minst v 22 om vi inte lyckas få en fantastisk bm som säger könet på RUL men det tror jag knappast :(
    Håller tummarna för att ni får någon annan än den vi hade då:). Hon bröt på finska våran, skittrevlig och allt sånt men avslöjade ju inget:(. Dock tror jag att hon kanske hade gjort det om man hade gått längre. För hon sa att hon absolut tycker att man ska vänta tills efter v 20 då det är mkt mer säkert att det stämmer..
  • Smurfen83

Wooohooo jag har kännt bebis idag MASSOR!!! Även Min Karl å Min Mamma Skrattande
    Nu börjar de hända saker Hjärta

• Trollungarnasmamma
    linn78 skrev 2010-07-09 21:02:57 följande:
    NhjärtaD: Din presbild är jättefin men jag måste berätta att varje gång jag ser den så hajar jag till och får kolla en extra gång för i mitt huvud så får jag det till en flicka som står och suger på ett jättebröstSkrattande Inget illa menat, du får mej att smila varje gång du skrivit något, hihi
    HAhahahaha vikken fantasi
    Kul att glädja någon
    Emynem skrev 2010-07-09 21:52:24 följande:
    Var på ultraljud idag, inte RUL utan det var bara för att kolla så att allt var bra med den lille pga att jag haft så mkt blödningar.
    Den lille låg och sov där inne och allt såg normalt ut. Det gick inte kolla könet idag eftersom h*n ville ligga ihop med benen OCH ligga med ryggen mot oss. Haha...

Får se om den är villigare att visa upp sig den 20.e när vi ska på RUL, hoppas hoppas!!!

Ikväll har jag fått flera buffar i magen så det är mysigt :)
    Skönt iaf
    Stoce skrev 2010-07-10 11:36:04 följande:
    2-barnsmamma - det lät inte alls bra. Hoppas hon kommer tillbaka välbehållen.

Imorse när jag vaknade så pekade hela magen (nedanför naveln) åt höger. Den var stenhård där, och väldigt öm vid beröring, ungefär i storlek som en halv apelsin stod ut! Det måste ju ha varit bebis som var där, men ska det verkligen vara alldeles ömt när man rör? Blir lite orolig... Igår kväll ställde jag mig upp och sträckte upp ena armen snabbt för att slå en mygga, då högg det till som tusan vid höger höftben på framsidan av benet (tarmbenskammen). Är det där livmoderns ligament sitter fast, eller var det något annat? Funderade på magmusklerna som ju fäster där... Alltid ska det bli något man oroar sig för... Hoppas någon kan svara...
    Ja du gumman, du kommer oroa dej fram tills du dör nu

Man kan känna lite ömma punkter hit & dit, då & då....tyvärr....har inget bra svar...
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    Stoce skrev 2010-07-10 12:00:11 följande:
    Det verkar vara flera av oss som har liknande känningar. Det är så svårt när det är första gången, man vet inte alls vad som är normalt att känna, och var som inte är det. Tack för lugnande svar
    Jag kan känna saker som jag aldrig kännt med första ele andra så det kan vara lika svårt då
    Momalicious skrev 2010-07-10 18:52:48 följande:
    Spännande! Kul att allt var bra. Längtar SÅ tills det är vår tur. Jag är så förvirrad, önskar jag hade någon intuition om vad det kan vara för kön, men jag är helt lost. Men jag tänker att precis när jag plussat och de första veckorna framåt var jag säker på pojke så det kanske är det. Mig spelar det ingen roll, ska bara bli spännande att få veta! Vi får dock vänta tills minst v 22 om vi inte lyckas få en fantastisk bm som säger könet på RUL men det tror jag knappast :(
    Jag har inte haft någon känsla heller egentligen, trodde först flicka men efter UL så tror jag pojk En känsla jag fick när jag såg den
  • TattooedPrincess

hej ttänkte ansluta mig till denna tråd. har två barn sen tidigaere å väntar trean 12 december

• Smurfen83
    TattooedPrincess skrev 2010-07-10 22:07:48 följande:
    hej ttänkte ansluta mig till denna tråd. har två barn sen tidigaere å väntar trean 12 december
    Välkommen =) Då har vi BF nästan samtidigt... Ja ska ha den 8/12 =)
  • Ninnie81

ha ha...ja mena att vi INTE tog reda på könet...skriver lite för fort bara.

Välkommen till tråden. har bf den 15 dec. och detta är oxå vårt 3:e barn. har 2 pojkar se tidigare. hoppas du fått må bra.
  • Trollungarnasmamma
    Hej hej
    Ninnie81 skrev 2010-07-10 23:13:59 följande:
    ha ha...ja mena att vi INTE tog reda på könet...skriver lite för fort bara.Välkommen till tråden. har bf den 15 dec. och detta är oxå vårt 3:e barn. har 2 pojkar se tidigare. hoppas du fått må bra.
    Hihihi ja jag fick läsa några gånger & trodde de var jag som var trög
  • Momalicious
    ondar skrev 2010-07-10 20:10:12 följande:
    Håller tummarna för att ni får någon annan än den vi hade då:). Hon bröt på finska våran, skittrevlig och allt sånt men avslöjade ju inget:(. Dock tror jag att hon kanske hade gjort det om man hade gått längre. För hon sa att hon absolut tycker att man ska vänta tills efter v 20 då det är mkt mer säkert att det stämmer..
    Jag kommer nästan vara i vecka 20 när vi gör det, typ 18+ nånting. Vilken vecka gjorde du i?
    Vi får se, vi kommer garanterat göra könsbestämmande annars. Men det ska bli kul för vi ska ju göra 3D/4D då och det kommer ju vara grymt coolt, att få en förhandstitt på bebis innan den är här liksom. Men hade ju såklart vara trevligt att få veta kön på RUL ändå, så slipper man vänta så länge.

Gud vilken underbar dag vi haft idag! Vi skulle egentligen städat och så men vi efter vi tvättat färdigt så kände vi bara, nej, det orkar vi inte idag och världen går ju knappast under om vi inte städar idag. Så vi har umgåtts med våra vänner som också bor på samma länga som oss (vi bor i typ radhus liknande tvåvåningshus) och grillat, badat och haft en sjukt skön dag bara. Fortfarande inte känt bebis tyvärr, men det kommer ju.

Nu ska sambon bara jobba en vecka till, sen har han semester i fyra veckor. Ska bli så skönt och mysigt att kunna umgås massor för det är ju hur tråkigt som helst att vara arbetslös och sitta hemma själv.

Vecka 16 idag! Fast nu är klockan så mycket så det är nästan 15+1!
  • ondar
    Momalicious skrev 2010-07-10 23:48:10 följande:
    Jag kommer nästan vara i vecka 20 när vi gör det, typ 18+ nånting. Vilken vecka gjorde du i?
    Vi får se, vi kommer garanterat göra könsbestämmande annars. Men det ska bli kul för vi ska ju göra 3D/4D då och det kommer ju vara grymt coolt, att få en förhandstitt på bebis innan den är här liksom. Men hade ju såklart vara trevligt att få veta kön på RUL ändå, så slipper man vänta så länge.
    18+1 var jag i. Är så grymt avis på er, vi vill verkligen åka vi med o smygtitta på bebis men känner att det är mkt pengar. Hoppas hoppas ni får veta redan på RUL då:). Den här nyfikenheten är ju olidlig, bara fem månader kvar;).

Klockan e 05:24 enligt min dator o jag käkar frukost. Ska vara på jobbet snart. Mina grannar lämnade sin hund ensam inatt så den stod och ylade o skällde hela natten så har inte fått många minuters sömn. Är så arg och ledsen på sånna idioter.
    Är så himla himla trött så jag hoppas mina pensionärer är snälla idag:).
    Bara imorrn kvar också sen är jag ledig tisdag, måste försöka tänka så för just nu känner jag mig helt färdig.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)