Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2011-06-28 21:30:49 följande:

suzzy: när blir det dagmamman ? vilken ålder ?

Gick själv hos dagmamma när jag var liten pga min allergi! Haft praktik på förskola, insäg då att jag ska ha dagmamma! =)
    Här börjar man hos dagmamma samma ålder som förskola dvs 12 mån. Vet inte om man kan börja innan hos dagmamma, jag började innan 12mån, vet inte hur det är nu..........
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi

Jag har ingen aning om hur många timmar Loke sover per dygn! På dagen är han vaken ung 2h sen sover han allt mellan 30min - 2h.
    Inatt vaknade Loke vid 3, vid 5, halv sju o är vaken fortfarande. Kommer nog o somna snart! Vet inte om han kanske frös inatt. Ingen pyjamas o han sparkar av sig täcket hela tiden!

Loke 11/1-2011
  • LokesMammi

Av de människor jag pratat med så säger de att man oftast mår sämre på andra barnet än första barnet! Nån som håller med?
    Nu väntar du Linn din tredje, vet inte hur det är då. Men borde må sämst då! =) hehe

Hoppas jag inte mår sämre nästa gång! Då blir jag sjukhusinlagd.......

Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    Mama Jessie skrev 2011-06-29 09:35:14 följande:
    Jag har varit gravid 2 gånger, gjort en abort i v.12 och den gången led jag av plötsliga illamåendeattacker där jag fick kämpa för att slippa springa och kräkas. Denna graviditeten mådde jag inte illa en enda gång:). Så det är väl olika varje grav
    Jag gjorde en abort i v 6 (tror jag att jag var) och både den och denna graviditet hade jag sånna smärtor i livmodern så jag trodde jag skulle gå av! På förra fick jag ligga i fosterställning mitt på golvet för o dämpa smärtan lite! :/ Gjorde inte lika ont denna gång, men ont som fan! =)
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    Mama Jessie skrev 2011-06-29 09:48:06 följande:
    Vad jobbigt! Och läskigt.. Ingen som vet varför du hade så ont?
    Nej. Jag undersökte mig inte då jag inte ville ha det barnet! Men min dåvarande rumskompis blev orolig o tyckte jag skulle uppsöka läkare!
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    Momalicious skrev 2011-06-29 10:17:05 följande:
    Hoppas jag inte mår sämre nästa gång... Mådde illa och kräktes varje dag från v 6 till 20-21-22 nånting. Mår gärna bättre nästa gång ;)
    Med Loke mådde jag dåligt redan innan jag visste att jag var gravid och började må bra i 5:e månan. Jag tyckte att graviditeten var bäst i månad 5 o 6.  Innan mådde jag piss o sen blev man tung o klumpig. =)
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    Momalicious skrev 2011-06-29 23:18:04 följande:
    Duktig han är som sitter själv :)
    Han sitter själv i några sekunder bara! =) Har han gjort sen mars. Sitter bra med ryggstöd! =)
    linasmama skrev 2011-06-30 08:13:13 följande:
    Igår var första gången jag skulle lägga båda barnen själv. Det är lite krångligt för vi brukar lägga de samtidigt. Men Lina har sommarlov och fick vara uppe tills sixten somnat, och det gick jätte bra!

Johan ligger inlagd på sjukhus och kanske blir kvar över helgen och isf blir jag helt själv med båda barnen för mamma åker bort i morgon.. Han har haft problem med tarmen i över ett år och nu höjdes hans sänka från 59 till 78 på 1 dygn så innan de kommit på vad det är för fel får han inte åka hem.. Skönt att veta vad som är fel men det är inte lätt att fixa allt själv hemma.
    Fy va läskigt! Hoppas dom kommer på vad som är fel! Det kommer o gå bra med barnen! =)
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    Momalicious skrev 2011-06-30 09:44:01 följande:
    Suzzy: jaha, ja det gör Elliot med. Rekordet själv är ett par minuter. :)
    Man tycker han borde ha balans nu när han sitter i några sekunder i flera månader! =) hehe
    Men det kommer! =)
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi

Hade väl en ok natt inatt. Vi var borta på "fest" ig¨r. Umgicks med vänner från min gamla hemstad. Var riktigt trevligt, vi ville inte åka därifrån. Vi parkerade bilen på våran parkering kl halv tre imorse. hehe. Hade svårt o få Loke o somna igår när vi inte var hemma. Han tog en massa power naps. Somnade av utmattning i min famn vid tio. Lade honom på en filt o sen vaknade han vid elva. Somnade igen av amning vid tolv tror jag. Sen sov han hela tiden. Vaknade till när jag satte honom i bilstolen. Vaknade även till när vi lade honom i hans säng. Sen låg han o klia sig jätte länge. Nästa gång han vakna var kl halv sju. Men då var jag så trött så jag minns inget mer än att jag lade honom bredvid mig o gav bröstet. Sen vakna jag 9.20 när han ville ha mera mat. Fick väl sova 5-6h sammanlagt. Helt ok. =)

Loke 11/1-2011
Svar på tråden December Bebis 2010 :)