December Bebis 2010 :)
Jag har inte 6 månaders kontroll här i dk alls utan jag har kontroll 3 aug och elias blir 7 månader om 2 dagar på fredag ..
Smakisar går det inge bra med. Ska testa ärtor nästa vecka. Sen börja om igen med potatis o morot. Ska väl lägga till kött snart! Men han får ont i magen nu av gröten så kött väntar vi med ett tag, så inte hans mage blir kaputt! hehe Smakisar får han behålla iaf. Och gröten. Bara bröstmjölk o ersättning som kommer upp igen. Och det är inte lite heller som kommer upp. Så fast föda känner jag att vi måste börja med mer o mer så han klättrar upp i vikt!
Potatismjöl har jag inte testat med, men ska nästa värme bölja lägga våta kalla handukar på honom. Gjorde mamma på mig o det hade tydligen positiv effekt! =)
Kan hända att han har astma också........... :/
Ang tappa el ramla ner så har jag fått lära mig för några år sedan att skriker dom direkt efter fallet, alltså direkt så är det ingen fara. Men är dom tysta en stund efter fallet så ska man åka in, får då har dom svimmat av. Vet inte om det är så nu längre. Om jag kommer ihåg ska jag fråga läkaren om det.
Idag såg vi en tand hos Loke. Högra framtanden i underkäken håller på o bryter igenom. Vass den är! Hua då! Stora killen!
Iförrgår var jag hos en arbetskamrat som har en femveckors bebis, och när Loke låg i hennes babygym o tröttnade på o ligga där lät det precis som han sa mamma. Både hon o jag reagerade på det!
Mitt gryn sa mamma!