Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

December Bebis 2010 :)

Jag vet inte vad det är med mig på nätterna längre. Vaknar av att Loke ligger bredvid mig. hehe Inatt vaknade han vid halv ett. Hade svårt o somna om. Matade honom igen efter en stund, sen vet jag inget förrän vid fem när han väcker mig igen. Då ligger jag på rygg med ena bröstet i vädret. hehe.
    Har varit så flera nätter nu, vaknar av att han ligger bredvid mig........

Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    Momalicious skrev 2011-07-05 11:27:50 följande:
    Suzzy: jag skulle gissa att du är väldigt trött bara. Konstigt nog är man ju ofta det på nätterna ;)
    Ja, det tror jag med. Inte likt mig detta! Men har man inte sovit på 5mån så ska det väl märkas =)
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi

Ni som har sittdelen i vagnen.....har ni fårgrejen i då med (ni som hade en i liggdelen)
    Jag har satti i fårgrejen i sittdelen, men med tanke på hans allergier o att den inte är köpt på barnavdelningen så har jag en filt mellan den o honom, som hela tiden lossnar :/ Sen är det svårt o spänna fast honom då........kanske ska ta bort den, men är rädd att det ska bli för hårt........

Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    Mama Jessie skrev 2011-07-05 13:00:47 följande:
    Jag har lammskinnet i sittvagnen. Det blir mjukt och skönt:). Äkta är det för det är från mammas kompis får:). Men det hann inte bli färdigt förrän i maj så det blev aldrig använt i liggdelen. Jag har inte honom fastspänd än, har koll på honom hela tiden så han får sitta fritt tills han börjar bli livligare :).
    Jag måste spänna fast honom för han är så liten så höjer jag ryggstödet försvinner han ner. hehe
    Jag tog bort den nu, får vi se vad han tycker om det....... :/
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi

Jag har en liten fråga. Era barn är lite större än mitt barn, han blir snart 6mån. Jag har inte börjat med mat ännu, håller fortfarande på med smakisar och har börjat introducera gröt. Börjar väl gå hem! =)
    Den 14e ska Loke o jag till Ö-vik, vi bor i v-ås så det är en bit dit. Vi ska åka med min morbror och eftersom han ännu lever på min mjölk så blir det många stopp på vägen, beroende på hur mkt han sover. För att minimera stoppen har jag köpt fruktburkar som jag tänkte ge o ev göra kokhet gröt o lägga i en burk o ta med...... o lite vatten......kan man göra så? Blir det bra? Kan ju inte ta med mat, när vi inte börjat med det ännu o eftersom det ska ätas varm så hoppar jag över det.......vad tror ni? Sen använda samma burkar på vägen hem. Blir väl borta 2 nätter bara ev.

Loke 11/1-11
  • LokesMammi

Just ja, varm vatten kan man ta med o blanda ihop gröten i bilen =) Smart =)
    Vattenkokare tar jag nog inte med mig. Blir någ med packning med en 6månaders alla saker. =)

Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    Momalicious skrev 2011-07-05 21:03:10 följande:
    Idag har jag varit hos tandläkaren. Min ena visdomstand trilskas.. Imorgon ska jag tillbaka och få penicillin och ska säga till tandläkaren att jag vill ha ut bägge två. Dom har bara trilskats i tre år nu och kommer aldrig riktigt upp då de växer snett (vilket jag såg idag på plåtarna). Så nu vill jag ha ut dom innan de börjar trycka på de andra tänderna.
    Jag har bara fått upp tre visomständer. En liten bit, inte helt o dom gör så j*vla ont när de växer. När det är dax o ta bort dom måste jag sövas o operera bort dom. Är tydligen för många nervtrådar runt rötterna. Hua då! =)
    Min mamma har också fått upp tre tänder o dragit två. Hon har även en mjölktand kvar. Men det har inte jag, får se hur det blir med Loke. Är tydligen ärftligt detta med tänder! =)
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi

Lade oss o amma vid 20. Tog ett tag innan han somna. Han vaknade strax efter 21. Lade honom i hans säng o gav nappen. Han somna efter ett tag. När vi gick in vid 23 låg han vaken o tittade på barbapapamobilen o lekte med sina händer. Jaha? Han somnade efter 1 imorse. Samma sak igen, vaknade av att han låg bredvid mig kl sju!  Lixom hallå? Fick jag sova från 1-7????? Kan det stämma???? Hmm.....härligt i sånna fall. Trött är jag ändå! =)

Loke 11/1-11
  • LokesMammi

Varit hos barnläkaren idag. Loke väger 6490 o är 64.7 kort. :( Han har gått upp ca 200g o växt 7mm på tre veckor! :(
    Han blir 6mån på måndag. Ska till bvc för läkarbesök o spruta, får se vad dom säger, speciellt läkaren när hon läser hans journal =)

Loke 11/1-11
Svar på tråden December Bebis 2010 :)